امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روش صحیح نوشتن محتوا در طراحی وب سایت

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روش صحیح نوشتن محتوا در طراحی وب سایت


زمانی که یک بازدید کننده به وب سایت شما مراجعه می کند، پس از مشاهده وب سایت تصمیم می گیرد که در وب سایت شما بماند یا آن را ترک کند. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی وب سایت شامل چندین مورد از جمله صفحه بندی، کادر بندی، فونت و رنگ و همچنین انتخاب از تصاویر و عکس ها می باشد. با این حال هنگامی که بازدید کننده به وب سایتی که از طراحی گرافیکی چندان خوبی برخوردار نیست، مراجعه می کنند تنها با خواندن محتوا و مطالب شماست که تصمیم به ترک نکردن وب سایت شما می گیرند.

به همین دلیل، به استثنای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، هیچ چیز دیگری مانند محتوای وب سایت نمی تواند بر روی خوانندگان تاثیر بگذارد و گویای کیفیت بالای خدمات شما باشد. بنابراین مهم است که شما در انتخاب موضوعات و نوع نگارش آنها از قواعد و چهارچوب های استاندارد استفاده کنید تا بتوانید بهترین تاثیر را بر روی مخاطبان داشته باشید.
مبانی ابتدایی

بیشتر خوانندگان تفاوت محتوای ارزشمند و غیر ارزشمند را به خوبی می دانند. ساده نویسی، نحوه نگارش صحیح و غلط املایی کم، یکی از این نشانه هاست. همچنین نشانه های دیگری همچون استفاده از زیر فصل، بولدینگ، انتخاب موضوع و ... نیز وجود دارند. ی

ک مقاله خوب باید مختصر باشد و با خوانندگان صریح صحبت کند، بداند از چه چیزی سخن می گوید و در انتها با نتیجه گیری، آن چیزی را که به مخاطب وعده داده است به وی بدهد. به این ترتیب خوانندگان یک مقاله، با هر سطحی از سواد نیز می توانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

نوشتن مقاله در 5 مرحله

هنگامی که می خواهید برای وب سایت خود مقاله ای بنویسید، بهتر است که متن خود را به 5 قسمت دسته بندی کنید. از طریق این 5 مرحله می توانید آن چیزی را که برای مقاله خود در ذهن دارید را پیاده سازی کنید.

ایجاد طرح کلی
نوشتن مباحث مقاله
نوشتن پیش نویس
ویرایش و اصلاح پیش نویس
خواندن متن خود: این مرحله بسیار مهم است. در این مرحله فرض کنید مخاطبتان در مقابل شما قرار دارد و می خواهید مقاله را برای وی بخوانید. آیا او با مقاله شما ارتباط برقرار می کند؟
مرحله اول: ایجاد طرح کلی

کلید طراحی و ایجاد هر فرایندی، چه می خواهد متن نوشتاری باشد و چه یک طرح گرافیکی، این است که هدفتان را از ابتدا مشخص کنید. نکتۀ مهم در این مرحله از نگارش متن، بحث و توافق کلی تیم مدیریت محتوا بر روی موضوعات و نقاط کلیدی است. در طی چنین جلساتی است که ایده ها و نظرات مختلف باعث شکوفایی ایده های جدید می شوند. سوالاتی که معمولاً در این جلسات مطرح می شوند درباره محتوا، نوع مخاطبان و جدول زمانی تولید محتوا، می باشد.

همچنین باید بخش های مختلف متن و تعداد کاراکترهای آن مشخص شود. به عنوان مثال صفحه اصلی در یک پاراگراف کوتاه و با جملات تیزرگونه نوشته شود. مطمئنا صفحات دوم و سوم تا حد بیشتری طولانی هستند و نکات اساس موضوع را به خوبی شرح می دهند. همۀ این نکات باید از پیش، برنامه ریزی شده باشند. همچنین قسمت دیگری از محتوای وب سایت خود را باید با طراحان وب سایت هماهنگ کنید، تا تراز گرافیکی بین متن و گرافیک وجود داشته باشد. این کار بر افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

مرحله دوم: نوشتن مباحث مقاله

هنگامی که پروژه درست برنامه ریزی شده باشد، به راحتی می توان برای مباحث محتوا، عنوان و موضوع انتخاب نمود. طرح کلی فهرستی از نکات کلیدی خواهد بود که در هر بخش یا صفحه از وب سایت از آن استفاده می شود. بهتر است مطالبتان دارای سه قسمت اصلی باشند:

مقدمه
بدنه اصلی
نتیجه گیری
این روش نوشتن مقاله، روشی استاندارد است که بسیاری از مدیران محتوا متاسفانه آن را رعایت نمی کنند که بسیار تعجب آور است.

مرحله سوم: نوشتن پیش نویس

قدم بعدی نوشتن پیش نویس است. در نوشتن پیش نویس باید سعی کنید که جملاتتان کامل باشد اما باید آنها را سریع بنویسید. بعداً فرصت اصلاح متن را خواهید داشت. در واقع می توان گفت این مرحله نوشتن کتبی مرحله اول می باشد. نوشتن پیش نویس به شما کمک می کند ایده های خود را به سرعت یادداشت نمایید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که هیچ چیز را از قلم نیانداخته اید.

مرحله چهارم: ویرایش و اصلاح پیش نویس

اصطلاح معروفی بین تولید کنندگان محتوا وجود دارد که می گوید، یک متن خوب و کامل بعد از یک پیش نویس ایجاد می شود. در این مرحله می بایست تمام متن خود را از ابتدا ویرایش نمایید و آن را مطابق کیفیت درخواستی مدیر وب سایت بازنویسی نمایید. بهتر است بدانید حتی نویسندگان حرفه ای نیز نوشته های خود را بازنویسی می کنند. محتوای نوشتاری خود را چندین بار مطالعه کنید تا مطمئن شوید هیچ اشکالی در آن وجود ندارد.

ویرایش یک متن جهت بررسی مناسب بودن محتوا، بررسی املا و دستور زبان متن، بررسی سبک و منابع انجام می شود. برای انجام ویرایش متن از روش های مختلفی استفاده می شود. مثلا برخی برای چک کردن غلط های املایی خود، متن را از آخر به اول می خوانند. روش پیدا کردن مشکل در دستور زبان و سبک نوشتاری این است که متن خود را با صدای بلند مطالعه نمایید. این روش به شما کمک می کند تا لحن درستی برای متن خود بیابید. ترفند سوم این است که پس از پایان نوشتن متن خود، آن را منتشر نکنید و در روز بعد آن را دوباره مطالعه نمایید. در این روش شما ایده های تازه ای به ذهن تان خواهد رسید.

مرحله پنجم: خواندن متن خود

در این مرحله نکاتی مانند جزییات، دقتر،قالب بندی و طراحی مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا همیشه در این موارد سر دبیری وجود دارد که متن را مطالعه کرده و آن را تایید می کند یا در صورت تایید نکردن مشکلات آن را مطرح می سازد. متن خود را پس از اتمام نگارش، بارها و بارها مطالعه کنید تا بتوانید مشکلات آن را به نحو احسن بر طرف کنید.

با استفاده از این 5 روش شما می توانید در مدت کوتاهی محتوای بسیار ارزنده ای را تولید نمایید. امروزه تولید محتوا بهترین نوع بازاریابی محسوب می شود زیرا اگر حرفی برای گفتن داشته باشید دیگر لزومی ندارد که میلیون ها تومان خرج تبلیغاتی کنید که هیچ سودی برای شما ندارند.
منبع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت پرتال
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باربری ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پنل اس ام اس ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وب سرویس پیامک
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سایت ttsmaker
  آموزش سئو سایت
  آموزش جامع تولید محتوا در اینستاگرام
  نحوه تشخیص سایت نیم بها با LinkIrani.ir
  ویدیو طراحی پوستر استوری محرم ۱۴۰۰
  • سایت‌های کاربردی گوشیت۴
  معرفی_سایت / سایت همه‌فن‌حریف برای تبدیل فایل‌ها!
  معرفی سایت حذف صدای خواننده
  معرفی چند سایت گوگل برای فونت
  آموزش نحوه نوشتن توضیحات در CSS

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان