امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رعد و برق چقدر انرژی دارد؟

#1
همیشه وقتی رعد و برق را می بینیم و صدای آن را می شونیم که همه شهر را در بر می گیرد به یاد یک قدرت بسیار قوی می افتیم. تا به امروز میزان انرژِی آزاد شده توسط رعد و برق ها نامشخص بوده است، اما دانشمندان به تازگی راهی پیدا کرده اند که می توانند انرژی آزاد شده از رعد و برق ها را اندازه بگیرند.



تا به امروز تشخیص مقدار انرژِی آزاد شده توسط یک رعد و برق غیر ممکن بود و کسی نمی توانست مقدار انرژی ای که با هر رعد و برق آزاد می شود را محاسبه کند. اما این موضوع ثابت نماند و زمین شناسان و محققان دانشگاهی در فلوریدا موفق شدند راهی پیدا کنند که بتوان اندازه انرژی آزاد شده توسط رعد و برق را اندازه بگیرند.



این محققان فهمیدند که با بررسی قسمتی که رعد و برق به آن اثابت کرده است می توانند انرژی آزاد شده را محاسبه کنند.آن ها در ابتدا به اثراتی ک رعد و برق بر روی قسمت مورد اثابت گذاشته است، نگاه میکنند، سپس به بررسی و تحقیق در باره ی آن می پردازند و آن را از لحاظ زمین شناسی بررسی می کنند تا بفهمند آن بخش از زمین چه تغییرات شیمیایی کرده است و شکل زمین چه تاثیری بر شکل رعد و برق و سرعت آن دارد.



این تیم پژوهشی بیش از ۲۵۰ قطعه سنگ را که مورد اثابت رعد برق قرار گرفتند، بررسی کردند. آن ها موفق شدند که اطلاعات مربوط به رعد و برق ها را محاسبه کنند. آن ها متوجه شدند که پس از برخورد رعد و برق به بخشی از زمین، آن را به شدت تغییر می دهد و مقدار زیادی فسفریک به آن افزوده می افزاید،



که در حالت عادی همچین ترکیبی در طبیعت یافت نمی شود و با استفاده از آن سنگ ها می توان منابع معدنی زیادی تولید کرد.اما بگذارید سوال اصلی را دوباره مطرح کنیم. چه مقدار انرژی از هر رعد و برق آزاد می شود؟



واحد انرژی ای که توسط رعد و برق آزاد می شود به صورت Mj/m است. یک مگاژول انرژی برابر با انرژی لازم برای روشن کردن یک لامپ حبابی ۶۰ واتی است. انرژی آزاد شده از یک رعد و برق تا حدود ۲۰Mj/m می رسد.احتمال این که بتوانیم در آینده از انرژِی رعد و برق ها استفاده کنیم بسیار کم است



و این تحقیق ها فقط برای اندازه گرفتن میزان انرژی آزاد شده بوده و برای ایمن سازی ساختمان ها در برابر جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام شده است.


پاسخ
آگهی
#2
چندین میلیون ولت
رعد و برق چقدر انرژی دارد؟ 1





رعد و برق چقدر انرژی دارد؟ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انسان حس مغناطیسی دارد
  با ترکیبات نفت چقدر اشنا هستید؟
  انرژی
  هم ارزی جرم و انرژی
  چرا خلاقیت و نوآوری اهمیت دارد؟
  اعتیاد به اینترنت دانشجویان را از تحصیل بازمی‌دارد
  آیا سفیدچاله‌ وجود دارد؟
Question یک دانستنی جالب! آیا واقعا زمان وجود دارد؟
  شخصیت شناسی اناگرام چیست وچه تاثیری در زندگی ما دارد؟
  حیات پس از مرحلۀ “زمین گلوله برفی” چقدر پیچیده شد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان