امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صفحه فرود خود را نسبت به هدفتان طراحی کنید

#1
اخیرا مجله مد Four Pins یک کمپین تبلیغاتی بنری به راه انداخته که کاملا مشخص است که هدف این مجله از آغاز این کمپین تبلیغاتی، چه چیزی بوده. این مجله که در زمینه مد و دوخت لباس مطالب مفیدی منتشر می‌کند، در این کمپین خود سراغ یکی از مسائلی رفته که برای همه تبلیغ دهندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. Four Pins صفحه فرود خود را، صفحه اول وب‌سایتش قرار داده؛ با این تفاوت که شما با کلیک روی بنر تبلیغاتی Four Pins، در وحله اول وارد یک بخش برای مشترک شدن در ایمیل‌های ارسالی Four Pins می‌شوید.
مقاله بهینه سازی برای صفحه فرود
این مجله در ایمیل‌های ارسالی‌اش، مطالب مفید روزانه‌اش را ارسال می‌کند و با رعایت حقوق مخاطب چنین کاری را انجام داده و این ایمیل ها به هیچ وجه به عنوان یک Spam نخواهند بود. البته باید در نظر داشته باشید که نباید فواصل ارسال ایمیل‌های خود را کم کنید. زیرا ممکن است که مخاطب شما در طول آن مدت شما را فراموش کند.
مقاله بهینه سازی برای صفحه فرود
طراحی بنر تبلیغاتی Four Pins، به خوبی صورت گرفته است؛ اما دارای یک نقص و یک حسن است!
نقص اول، نبود Call-to-Action روی بنر است و از طرفی دکمه شبکه اجتماعی توئیتر این مجله، روی این بنر قرار گرفته و در حقیقت Four Pins با این کمپین دو تیر به نشان زده است.
فراموش نکنید که شما هم می‌توانید برای جمع کردن مشتری برای وبلاگ و یا سایت خبری خود، به ایجاد چنین کمپین تبلیغاتی ای دست بزنید.

مقاله بهینه سازی برای صفحه فرود در کمپین تبلیغاتی


مقاله بهینه سازی برای صفحه فرود
صفحات فرود که به آنها Landing page گفته می شه برای فروش و جذب افراد به هر منظوری که کمپین های تبلیغاتی دارند طراحی می شوند و اگر درست طراحی شده باشن کاری می کنن که کاربرانی که به این صفحه میان عمل خاصی رو انجام بدن. مثلاً بیان و اسم و ایمیل خودشون رو وارد کنن و به این صورت برای شما به لید (Lead) تبدیل بشن.
مزیت ایجاد صفحه فرود در سایت شما

اگر کسب‌وکاری، سایت جذاب و خوبی نداشته باشد و نتواند مشتریان خود را از میان میلیون‌ها بازدید کننده پیدا کنند، نباید به پابرجا ماندن کسب‌وکار خود مطمئن باشند.

روش هایی که امروزه برای موفقیت در دنیای کسب‌وکارهای آنلاین با آن روبرو هستیم،‌ به عنصری به نام صفحه فرود وابسته است. صفحه فرود بازیگر مهمی است که باید در تهیه و پیاده‌سازی آن بسیار دقت کرد.

زمانی که درباره صفحه فرود صحبت می‌کنیم ممکن است سؤالات زیادی در ذهن شما به وجود آید. اینکه واقعاً یک صفحه فرود به چه کاری می‌آید؟ چطور کار می‌کند؟ پاسخ سوالات شما را اینجا خواهیم داد .

این جا قصد داریم به طور کامل در این باره صحبت کنیم.

صفحه فرود چیست؟

از نظر فنی یک صفحه فرود، یک صفحه وب است که در زمینه بازاریابی زنجیره‌ای یا affiliate marketing کمک می‌کند. این صفحه برای رساندن یک حرف و برای یک هدف خاص طراحی می‌شود که بر همین اساس می‌تواند طراحی و گرافیک منحصر به فردی هم نسبت به خود سایت داشته باشد.

با توجه به نقش مهم صفحه فرود در کمپین‌های بازاریابی آنلاین درجه اهمیت طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری از این صفحه بسیار زیاد است.برای اینکه بتوان از قدرت بالای این فاکتور مهم در بهبود نرخ تبدیل و در نهایت بالاتر بردن رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کرد رعایت نکات زیر مهم و تأثیرگذار است.

مخاطب خود را بشناسید.

اولین نکته مهم قبل از طراحی و پیاده‌سازی صفحه فرود باید آن را به خاطر بسپارید این است که ،بدانید مخاطب شما کیست و چه چیزی می‌خواهید به او ارائه کنید. با دانستن جواب این سؤال می‌توانید به مواردی همچون انگیزه‌های مخاطب، انتظارات، شک و تردیدهای او دست پیدا کنید و صفحه فرودی طراحی کنید که پاسخی برای همه موارد مورد نظر در آن وجد داشته باشد. بعد از این حالت است که می‌توانید انتظار داشته باشید مخاطبی که به صفحه فرود شما می‌آید به مشتری تبدیل شده و باعث شود نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید.

ریشه‌های مخاطب خود را به دست بیاورید.
این کار هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبی خود را بشناسید و بتوانید با دانستن چیزهایی که مخاطبین شما می‌خواهند، ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید. معمولاً فهمیدن اینکه مخاطبین شما چه می‌خواهند و چه ریشه‌هایی دارند با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است؛ بنابراین هر چند وقت یک‌بار با استفاده از این ابزار سعی کنید بفهمید مخاطب شما چه نیازهایی دارد.

اعتمادسازی کنید.

به نظر خیلی چیز عجیبی نیست که مشتری قبل از خرید کردن چندین و چند بار درباره چیزی که می‌خواهد بخرد فکر کند. این موضوع زمانی که به حوزه آنلاین کشیده می‌شود ریسک بالاتری هم خواهد داشت. چون مخاطب بر پایه اعتمادی که به شما دارد این کار را خواهد کرد؛ بنابراین هر چه بتوانید این اعتماد را بیشتر کنید، مخاطب با اطمینان بیشتری خرید می‌کند.

اعتماد عنصر اصلی و کلیدی در پایه سازی تبدیل مخاطب به مشتری است.

از تصویر استفاده کنید.

تمام تصاویر و عناصر گرافیکی باید به درستی انتخاب شوند تا با داشتن ارتباط منطقی و یکپارچه با سایر عناصر صفحه فرود،‌ در بالاتر بردن آگاهی مخاطب هم مؤثر واقع شوند.

استراتژی نرخ تبدیل خود را شفاف کنید.

یک صفحه فرود باید دارای یک استراتژی شفاف نرخ تبدیل باشد. این استراتژی است که می‌تواند تعیین کند طراحی صفحه شما به چه شیوه‌ای باشد و چه فاکتورهایی در این صفحه وجود داشته باشد.

رضایت مشتری را تضمین کنید

یکی از پایه‌های داشتن صفحه فرودی خوب که در نهایت بتواند نرخ تبدیل بالایی برای شما به ارمغان بیاورد، گارانتی کردن رضایت مشتری است. از روش‌هایی که می‌توان این رضایت را به مشتری ارائه کرد، دادن تضمین سلامت و تعویض برای کالا یا ارائه زمان محدود برای استفاده از خدمات شما است. حتی می‌توانید پیشنهاد ارائه مشاوره رایگان به مشتری خود بدهید تا وی با این کارشما اعتماد و رضایت بیشتری به دست بیاورد.

هر اطلاعاتی که مشتری می‌خواهد به او ارائه کنید.

بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که صفحه فرود باید تمام اطلاعاتی که مشتری می‌خواهد را در اختیار او قرار دهد. صفحه فرود شما باید دارای قابلیت متقاعد کنندگی باشد؛ یعنی مخاطب خود را قانع کنید تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. اگر اطلاعات شما ناقص باشد یا آنچه که مشتری می‌خواهد در آن یافت نشود، مشتری صفحه را ترک خواهد کرد.

دکمه CTA خود را در معرض دید قرار دهید.

در نهایت کاری که شما می‌خواهید مشتری انجام دهد،‌Call to Action است. معمولاً CTA ها به شکل یک دکمه نمایش داده می‌شود که مخاطب با کلیک روی آن بتواند به هدف مورد نظر شما و خودش دست پیدا کند؛ بنابراین سعی کنید این دکمه در دسترس بوده و به راحتی پیدا شود. چرا که در غیر این صورت شما و مخاطبتان به هدفتان نخواهید رسید.

صفحه فرود چگونه عمل می کند ؟

صفحه فرود ،صفحه ای است که شما از کاربر می خواهید ایمیل خودش را ثبت کند تا یک هدیه از شما دریافت کند.

در صفحه فرود یک هدیه در نظر می گیریم و از کاربران سایت می خواهیم برای اینکه بتوانند این هدیه را دریافت کنند اطلاعات خود را ثبت کنند تا هدیه به ایمیلشان ارسال شود.

هدیه چه چیزی می تواند باشد؟

یک هدیه می تواند یک فایل pdf ، یک فایل صوتی ،یک فایل تصویری و... باشد.

شما باید در سایت خودتان سیستمی را پیاده کنید تا کاربران بعد از ثبت ایمیل خودشان بتوانند به صورت اتوماتیک هدیه را دانلود کنند.

فایل هدیه چه مطالبی را باید درج کنیم؟

می توانید یک کد تخفیفی را در یک فایل pdf درج کنید.می توانید کاتالوگ محصولات خود را قرار دهید.اگر قرار است که یک pdf درست کنید سعی کنید تعداد صفحات آن بین ۸ تا ۱۲ صفحه باشد.اگر فایل صوتی دارید کمتر از ۵ دقیقه باشد.اگر فایل تصویری دارید کمتر از ۵ دقیقه باشد.

هدیه ای که قرار است درست کنید را با دقت طراحی کنید. برایش وقت بگذارید و مطالب با ارزشی را قرار بدهید. اگر یک فایل بی ارزش را در صفحه فرود سایت خود قرار دهید باعث بی اعتمادی بازدیدکننده می شود و بازدیدکنندگان از طریق همان هدیه می توانند درباره کیفیت محصولات و خدمات شما هم قضاوت کنند.

برگرفته از وبلاگ کارخانه تبدیل فکر به ثروت

صفحه های فرود در کنار تبلیغات اینترنتی شما (بنر و یا هر چیز دیگه) کمک می کنن تا نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کنه. نرخ تبدیل یا Conversion rate با فرمول زیر حساب می شه:

تعداد کاربرانی که عمل مورد نظر را انجام داده‌اند/ تعداد کل بازدیدکنندگان صفحه=نرخ تبدیل

این ساده ترین توضیح نرخ تبدیله.

حالا چرا از صفحه فرود استفاده کنیم؟

چندین جواب ساده برای این سوال وجود داره، واضح ترین اونها اینه که صفحه فرود نرخ تبدیل شما رو افزایش می ده. اما چطور و چقدر؟

تبلیغات اینترنتی که از صفحه فرود استفاده می کنه به طورمتوسط ۲۵% افزایش در نرخ تبدیلش خواهد داشت.

چطور یه صفحه فرود این کار رو می کنه؟
شعار هماهنگ با کمپین تبلیغاتی: یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی اینه که شعار و پیامی که می رسونین در همه جای کمپین یکسان باشه چون باعث می شه به شما اعتماد کنن. (اولین اشتباه احماقانه ای که می شه کرد اینه که شعار تبلیغاتی بنر شما با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صفحه فرود یکی نباشه) نمایش دادن شعار و پیام کمپین وقتی کاربرها رو بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتیتون به صفحه فرود هدایت می کنین کار آسون تری تا اینکه اونها رو به صفحه اول سایتتون هدایت کنین که معلوم نیست بتونه اونجا پیشنهادی که انتظارش رو داشته ببینه.
قابلیت تست کردن: تست کردن واکنش کاربرها به چند صفحه فرود مجزا کار آسون تریِ تا اینکه بخواین برین و توی صفحه اول سایتتون تغییری ایجاد کنید. این روش به مقدار قابل توجهی سریع تر هم جواب میده. چرا؟ توی صفحه فرود شما تقریباً همه از طریق تبلیغات شما وارد شدن و شما هم می خواین تست کنین چجوری می تونین بیشتر این افراد رو جذب کنین اما توی صفحه اول سایت شما از کلی جای دیگه به غیر از تبلیغاتتون هم وارد می شن.
گزارش دقیق تر: درست کردن یه گزارش درباره کمپین تبلیغاتی خیلی ساده تره وقتی فقط یک صفحه درگیره قضیه باشه. اگر به جای صفحه فرود از صفحه اول سایتتون استفاده کنید، با ورود کاربر به این صفحه چندین مسیر جلوش وجود داره که امکان داره هر کدومش رو انتخاب کنه. این قضیه باعث می شه نتونین دنبالش کنین و بفهمین که چی کار کرده. (امکان پذیره اما خیلی سخته.

از به هم ریختگی جلوگیری می کنه: اگر قرار باشه هر Offer یا پیشنهادی که دارین رو روی صفحه اصلی سایتتون بنویسین خیلی زود کلی به هم میریزه و شلوغ می شه. با استفاده کردن از صفحه فرود می تونین از این صفحه فقط برای یک منظور خاص استفاده کنین.
با یک جابه‌جایی ساده نوشته‌های داخل یک صفحه فرود که برای دانلود رایگان یک کتاب، طراحی شده‌بود، میزان اثربخشی تبلیغات تا مرز ۶۴٫۵۳ درصد بالا رفت. ماجرا از این قرار بود که، مایکل آگاردِ نویسنده بعد از ارائه کتاب خود برای دانلود به صورت رایگان، تمام تلاشش را کرد که میزان این دانلود‌ها را بالا ببرد. در بررسی و آنالیز بخش‌های مختلف تبلیغات خود، مجبور شد موضوعی را با روش A/BTesting آزمایش کند و در حین این آزمایش‌ توانست میزان اثربخشی تبلیغات خود را به صورت قابل توجهی بالا ببرد و این تجربه خوب را به عنوان یک نکته برای ببهینه‌سازی صفحه فرود ثبت کند:

فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

آگارد برای نزدیک شدن به ذهنیت مخاطب هدف، رفتار و واکنش‌های کاربران، فرآیند دانلود را از نگاه یک کاربر مورد بررسی قرار داد و به سه نکته زیر رسید:

وی کتاب خود را کم حجم و آسان برای خواندن معرفی کرد و تاکید داشت که خواندن این کتاب زیر نیم‌ساعت وقت می‌خواهد.
سریع و آسان بودن یا بحث زمان بسیار برای ترغیب کردن افراد اثربخش بود اما عامل دیگری باید اضافه می‌شد تا این اثربخشی را دو چندان کند.
با توجه به اینکه اثربخشی تبلیغات در گروی تضمین‌ها بود آگارد برای طراحی گارانتی محصول خود پرسش و پاسخ زیر را مطرح کرد.

سوال: یک کتاب الکترونیک رایگان چه تضمینی به کاربر می‌دهد که آن را صد در صد دانلود کند؟
پاسخ: تضمین اثر بخش را می‌توان از انتقادات و پیشنهادات خوانندگانی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند، ساخت.

بدین‌ترتیب نویسنده از افراد مشهوری مانند؛ Craig Sullivan ، Peep Laja ،Oli Gardner ،Marcus Sheridan که این کتاب را مطالعه کرده‌بودند، نقل‌قول‌های معتبری برای تضمین درست کرد و آن‌ها را در حکم برگه گارانتی در صفحه فرود خود به کار برد.
این نظرات و رضایت‌مندی‌ها در صفحه فرود(لندینگ پیج) استفاده شد اما از نظر کارشناسی برای قرار گرفتن این نقل‌قول‌ها، دو حالت مختلف وجود داشت و باید A/B Testing می‌شد تا بهترین فرم، برای ترغیب کاربر برای دانلود مشخص شود.

فرضیه A/B Testing:

نظرات خوانندگان به صورت یک گارانتی در صفحه فرود به دوحالت پراکنده و منسجم به کار گرفته شد. این یعنی دو حالت برای چیدمان محتوا وجود داشت:
حالت A: قرار گرفتن نقل قول‌ها به صورت یک‌پارچه و منسجم دقیقا جایی زیر دکمه فراخوان دانلود کتاب.
حالتB: قرار گرفتن نقل ‌قول‌ها به صورت پراکنده در بالا و پایین دکمه فراخوان دانلود کتاب.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع جوجه های محلی و رام کردن(به این تاپیک پست اضافه کنید وسوالاتتون رو بپرسید)
  نسبت خاص
  طراحی آسانسور
  موقعیت خورشید در تابستان نسبت به زمین
Tongue ما انسان ها قادر به کنترل روح خودمون هستیم.!!! امتحانش کنید.راهشو نوشتم براتون...
  با این قاشق استثنائی طعم غذایتان را عوض کنید
  افسانه های احضار روح شما هم امتحان کنید شاید افسانه نباشد
  زنگ‌زدگی فلزات را فراموش کنید!
  شب امتحان "پلی استیشن" بازی کنید!
  اصول ارگونومی در طراحی صندلی اداری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان