امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عارف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟

#1
عارف درباره احتمال حضورش در انتخابات ۹۶ می‌گوید در هر سنگری لازم باشد خدمت می‌کنم، اما در ۳۸ سال گذشته تلاش داشته‌ام از خودم عبور کنم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عارف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟ 1 [url=http://otaghkhabar24.ir][/url]اتاق خبر 24: 
محمدرضا عارف با بیان اینکه، نقش رسانه در روشنگری و شفافیت بسیار بالا و کلیدی است، بر نقش رسانه‌ها در حمایت از جریان اسلام تأکید کرد: نگاه ما به دنیای اسلام ارزشی است؛ رسانه‌‌ها باید در بحث جهان اسلام به وظیفه خود عمل کنند چرا که در وضعیت کنونی، دشمن درگیری را به داخل جهان اسلام کشانده و رژیم صهیونیستی راحت زندگی می‌کند، لذا رسانه‌ها باید برای مقابله با برادرکشی‌هایی که می‌شود، نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.
 
عارف با اشاره به مواضعش درباره سوریه اظهار داشت: نگاه ما به دنیای اسلام، نگاهی ارزشی است و باید از  فرصت‌های مختلف برای کمک به دنیای اسلام استفاده کرد.
 
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو انتخابات اخیر به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشتیم، گفت: دنیای اسلام نگاه ویژه‌‌ای به ایران دارد و معتقدیم حضور مردم در انتخابات علاوه بر ایجاد پشتوانه قوی برای نظام به رفع مشکلات جهان اسلام کمک می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در پاسخ به این پرسش که "آیا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برنامه‌ای دارید" با اشاره به نگاهش در ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال  92 اظهار داشت: فضایی که در سال 92 برای حضور در انتخابات پا برعرصه گذاشتم، فضای خاصی بود.
 
عارف افزود: بنیاد امید را در اواسط دهه 80 با رویکرد ارزش‌ها و قانون اساسی در یک افق دراز مدت تشکیل داده و تاکید کردیم  بنیاد نباید کار سیاسی حزبی انجام دهد، اصرار داریم در بنیاد هیچ کار سیاسی حزبی صورت نگیرد و فعالیت‌ها بیشتر جنبه راهبری داشته باشد و به این شکل به دادن انگیزه به جوانان برای ماندن در کشور کمک کند.
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه در اوایل دهه 90 جمع‌بندی این بود که باید در انتخابات حضور جدی داشته باشیم، افزود: برای شرکت در انتخابات چند هدف را  تعیین کردیم که مهمترین آنها توجه به منافع ملی و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بود.
 
وی با اشاره به نقش مردم در نظام اسلامی یادآور شد: مهمترین سرمایه معنوی نظام اسلامی مردم‌اند و دستاوردهای انقلاب محصول حضور مردم در صحنه است، مشارکت مردم در انتخابات مشارکت مردم، مهمتر از این است که چه کسی پیروز انتخابات شود.
 
عارف با اشاره به اینکه در کشور دو جریان سیاسی فعالیت‌ می‌کنند، گفت: طبیعتا اختلافاتی هست و رقابت‌هایی وجود دارد، بنده اصالت رقابت را می‌پذیرم و معتقدم ما دنبال یک نظام تک حزبی نیستیم که  فساد ایجاد کند، این دو جریان  هر دو اصیل‌اند و ریشه در انقلاب داشته و به ارزش‌ها وفادارند.
 
وی با بیان اینکه قبل از انتخابات راهبردها را همواره اعلام می‌کردیم،‌گفت: حضور مردم، منافع ملی، عبور از حوادث 88 که بدون تعارف هیچ برنده‌ای نداشت و دیگر نباید رخ دهد از جمله اهداف ما برای حضور در انتخابات سال 92 بود.
 
رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات سال 92 در دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشجویان از من سوال کرد، چرا به صحنه‌ آمده‌ای در حالی که تقلب می‌شود، به این دانشجو تضمین دادم که از این به بعد مطمئن باشید، کوچکترین شبهه‌ای در انتخابات درباره تقلب ایجاد نخواهد شد، زیرا هزینه زیادی دادیم و بر روی این اصول هم اختلاف نظری نداریم، روندی که پیش رفت و مواضعی که مقام معظم رهبری گرفتند، ضمن حضور مردم باعث شد در دو انتخابات اخیر حرفی از تقلب مطرح نشود.
 
وی با بیان اینکه منافع ملی، راهبرد اصلی ما در همه انتخابات است، ادامه داد: منافع ملی یعنی عبور از منافع فردی، جناحی و حزبی که ما در سال 92 و 94 به آن عمل کردیم. در انتخابات سال 94 کسی فکر نمی‌کرد، چهره‌های اصولگرایی را در لیست‌مان قرار دهیم، اما آگاهانه و با نگاه دراز مدت این کار را انجام دادیم.
 
عارف گفت: با این رفتار اعلام کردیم با یکدیگر رقابت می‌کنیم اما وقتی منافعی بالاتر از جریان حزبی پیش آید، منافع ملی‌مان را ترجیح می‌دهیم، امیدوار بودیم با این کار حضور مردم جدی‌تر شود، قطعاً حضور مردم در انتخابات به حساب کل نظام نوشته می‌شود و مردم احساس می‌کنند، رای‌شان تاثیرگذار است، در این مسیر هر کاری کنیم وظیفه‌مان است.
 
وی افزود: حضور تفکر اصلاح طلبی در انتخابات سال 96 در مسیر و رویکرد بیان شده جدی است و باید کمک کنیم در چارچوب مطالبات مردم پاسخگو باشیم.
 
عارف با اشاره به مطالبات مردم یادآور شد: مطالبات مردم در حوزه مسائل اقتصادی، معیشت، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی است، وضعیتی که نه در شان نظام جمهوری اسلامی و نه نظام الهی است، شاخص‌های اجتماعی باید ارتقا یابد،‌ قطعا اگر به نیروهای درونی نظام اعتماد داشته باشیم، می‌توانیم این مسائل را حل کنیم.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه "آیا شما در انتخابات آینده ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود" تصریح کرد: مسئله اصلا شخصی نیست، بارها گفتم اگر می‌خواهیم منافع ملی و ارزشها را دنبال کنیم باید از شخص عبور کنیم. سعی کردم در طول 38 سال گذشته از خودم عبور کنم، هر جا وظیفه‌ام بوده انجام وظیفه کردم. برای انتخابات آینده باید به صورت جدی به میدان آمد و کمک کرد تا انتخابات پرشوری برگزار شود تا مردم به آینده و مطالبات خود امیدوار شوند.
 
وی در همین زمینه افزود: همه دوستان و بنده در هر سنگری که لازم باشد، خدمت می‌کنند، بنده در حال حاضر در سنگر وکیلی مردم، خدمت می‌کنم.
 
عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "برخی معتقدند، می‌توان روش برجام را در سایر مسائل منطقه‌ای پیاده و تکرار کرد با توجه به تجربه‌ای که از برجام داریم این سیاست عاقلانه است؟" تصریح کرد: تجربه‌ای که ما از دنیای استکبار داریم این است که اگر دارای قدرت بالایی نباشیم آنها حتی از دادن حق‌مان خودداری می‌کنند.
 
رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در مسائل منطقه‌ای هم اگر جایی می‌توانستند نقش ایران را کتمان کنند، این امر را دنبال کردند، مگر در جایی که منسجم عمل کردیم، در افغانستان و عراق خیلی منسجم حرکت کردیم و دستاوردهای خوبی داشتیم.
 
وی افزود: در مسائل منطقه هم همین گونه است، باید با انسجام کامل و روشن راهبردهای خود را مطرح و گونه‌ای عمل کرد که یک صدا از اردوگاه ایران خارج شود.
 
عارف با بیان اینکه شنیدن یک صدا از داخل ایران بسیار مهم است، ادامه داد: این ظرفیت را در داخل با اتکا به توانایی خود داریم  هر وقت صدای واحدی از ایران در مسائل منطقه شنیده شد، موفق شدیم.
 
وی افزود: برجام دستاورهای خوبی داشت و مهمترین عامل آن وحدت نظر مسئولان بود، ما با وجود مواضع خیلی صریح و شجاعانه رهبری و حمایتی که ایشان از تیم مذاکره کردند، توانستیم به نتایجی دست یابیم. ما با اتکا به نیروهای داخل می‌توانیم مسائل را حل کنیم.ر سانه ها هم باید مراقبت کنند در مسایلی که به امنیت ملی مربوط است آن را وارد دسته بندی های سیاسی نکنند از جمله موضوع برجام که تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش های زیادی برای احقاق حقوق ایران انجام داد. 
ˢᵒᵐᵉ ᵗᶤᵐᵉˢ
 ᵖᵃˢᵗ ʰᵘʳᵗˢ 
ᵃᶰᵈ ʸᵒᵘ ᶜᵃᶰ'ᵗ 
ˡᵉᵗ ᵗʰᶤᶰᵍˢ ᵍᵒ
ᵞᵒᵘ ʲᵘˢᵗ ᵏᵉᵉᵖ ᵈᶤᵍᵍᶤᶰᵍ
 ᵗᶤˡˡ ʸᵒᵘ'ˡˡ ᵈᶤᵉ ᶤᶰˢᶤᵈᵉ 
ˑ ˑ ˑ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart معترضان به انتخابات قرقیزستان مقرهای دولتی را به آتش کشیدند
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart آیا ترامپ می‌تواند نتایج انتخابات را نپذیرد؟
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart ترامپ احتمال شکست در انتخابات آمریکا را تأیید کرد
Heart اروپا منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
Heart سرزدن‌های ترامپ به کلوپ‌های شبانه با رئیس‌جمهوری سابق گرجستان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان