امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها

#1
پایتخت اسلوونی یکی از سرسبزترین و زیباترین پایتخت‌های جهان است و در سال 2016 جایزه پایتخت سبز را توسط کمیسیون اروپا ‌ از آن خود کرد.

 
ترافیک اتومبیل‌ها به منطقه مرکزی شهر محدود می‌شود و بعد از آن رودخانه زمردی که در قلب شهر جریان دارد نمای کلی یک پایتخت اروپایی را در ذهن‌تان دگرگون می‌کند.
 
در تابستان‌ها کافه‌های اطراف رودخانه مملو از مردمی است که ساعت‌های زیادی را برای نوشیدن یک قهوه و گپ و گفت صرف می‌کنند و اگر خوب چشم بگردانی احساس می‌کنی یک مهمانی شبانه در تمام شهر برپاست. پایتخت اسلوونی معماری نیمه مدرن همراه با طراحی مینیمالیستی را به شکل اعجاب‌آوری ترکیب کرده است. ساختمان‌های این شهر گرچه بسیار ساده هستند، اما زیبایی آنها هر توریستی را به خود جذب می‌کند.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
لیوبلیانا را به سبب کوچکی و جلوه‌های پر زرق و برقش «جعبه جواهر» می‌خوانند؛ لقبی که با چند ساعت گشت زدن در شهر آن را تایید خواهید کرد. علاوه بر اینها شهری با بیش از قرن‌ها فراز و نشیب تاریخی و  آثار به جای مانده از تمدن‌های گذشته اروپایی برای هر جهانگردی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؛ تاریخی که در موزه‌ها و آثار باستانی شهر تا حدود زیادی زنده است و جلوه‌گری می‌کند. شهری که در حد فاصل کوه‌های آلپ و مناطق در حال تجزیه دولومیت قرار دارد و جاده‌های سرسبز و کوچه‌های باریک آن ترکیبی عالی از زندگی روستایی و مدرن را در کنار هم پیش چشم‌تان می‌گذارد بدون شک در فهرست شهرهای عاشقانه دنیا هم خودنمایی می‌کند. لیوبلیانا کاملا یک شهر جوان و صمیمی است.
 
در هر گوشه شهر که نیاز به کمک داشته باشید فقط کافی است که از یک عابر سوال کنید. صدای موسیقی شاد و آرامش بخش از هر خانه‌ای در لیوبلیانا به گوش می‌رسد. مردم در این شهر به کیفیت زندگی اعتقاد دارند و انگار رودخانه مرکزی این نشاط را با خود در سراسر شهر پخش می‌کند. اگر دنبال یک شهر آرامش بخش با تاریخ غنی هستید لیوبلیانا را در صدر فهرست گردشگری خود قرار دهید.

تقویم سفر
حقیقت این است که بهترین زمان برای سفر به لیوبلیانا کاملا بستگی به نوع فعالیت‌های مورد نظر شما دارد. اگر اهل اسکی هستید بین دی تا فروردین زمان مناسبی برای سرخوردن در پیست‌های این شهر است‌ اما اگر‌ اهل برف و یخ بازی نیستید و می‌خواهید در زیر آفتاب قدم بزنید و در طبیعت بکر شهر خودتان را غرق کنید، تابستان فصل شماست.
 
تابستان در لیوبلیانا از خرداد آغاز می‌شود. در ماه‌های مرداد و شهریور پایتخت اسلوونی مملو از توریست است و همین باعث افزایش قیمت‌ها و کمبود امکانات رفاهی می‌شود. بنابراین اگر قصد سفر در این ایام را دارید بهتر است از قبل برای رزرو بلیت اقدام کنید. مهر هم از آنجایی که از جمعیت توریست‌ها کاسته می‌شود و هنوز هم دمای هوا دلپذیر است، زمان مناسبی برای سفر به این شهر محسوب می‌شود.

چگونه برویم؟
کشور اسلوونی عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است. بنابراین برای سفر به این کشور به ویزای شنگن نیاز دارید. از آنجایی که این کشور در ایران سفارتخانه ندارد امور مربوط به ویزای اسلوونی در سفارت اتریش در تهران صورت می‌گیرد. برای درخواست ویزا حضور شخص در سفارتخانه برای انجام انگشت‌نگاری الزامی است. برای درخواست ویزای این کشور باید اصل پاسپورت، فرم درخواست ویزا، شناسنامه، دو قطعه عکس، نامه تمکن مالی، گواهی اشتغال و بازنشستگی را همراه داشته باشید. سفارتخانه اتریش در تهران خیابان نیاوران قرار دارد. برای سفر به لیوبلیانا می‌توانید از خطوط هوایی ترکیش، قطر، آذربایجان و لوفت هانزا استفاده کنید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
لذت دوچرخه‌سواری
برای گردش در پایتخت اسلوونی گزینه‌های متعددی پیش رو قرار دارد؛ قایق سواری، اتوبوس، دوچرخه و تاکسی. در حقیقت لیوبلیانا شهر کوچکی است که در سال‌های اخیر دچار گره‌های کورترافیکی شده‌. بنابراین استفاده از دوچرخه یا پیاده‌روی برای دسترسی به مسیرهای نزدیک بسیار مناسب‌تر از سوار شدن بروسایل نقلیه عمومی است.
 
علاوه بر این زیرساخت‌های مناسبی هم برای دوچرخه‌سواری در این شهر وجود دارد؛ مانند مسیرهای دوچرخه‌سواری امن و امکان کرایه دوچرخه برای گردشگران. اگر قصد دارید از مناظر شهر بیشتر لذت ببرید حتما باید یک دوچرخه کرایه کنید تا بتوانید سرسبزی و زیبایی معماری شهر را به خوبی درک کنید. کرایه دوچرخه در شهر ارزان است و روزانه حدود پنج یورو برای‌تان تمام می‌شود. تاکسی‌ها در لیوبلیانا نرخ‌های متعددی دارند. بهتر است برای کرایه تاکسی و درخواست راننده‌ای که بتواند انگلیسی صحبت کند از کارمندان هتل کمک بگیرید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
هیجان جشنواره‌های تابستانه
لیوبلیانا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسلوونی‌، به خاطر جمعیت دانشجویی و مساحت زیاد فضای سبز خود مشهور است. در این شهر سالانه در تعطیلات تابستان فهرست بلند بالایی از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و اتفاقات فرهنگی گوناگون رخ می‌دهد. در سه ماهه تابستان جداره رودخانه لیوبلیانیکا پر می‌شود از مشتریانی که می خواهند از منظره و قهوه تازه در کافه‌ها و رستوران‌های گوناگون محلی لذت ببرند.
 
به هر خیابانی از شهر سر می‌زنید با برنامه‌ای خاص مواجه می‌شوید. چشم‌اندازها و آثاری برای سلفی گرفتن، نمایشگاه‌هایی برای ارضای میل به دانستن یا گروهی محلی که با کنسرت‌های خیابانی غافلگیرتان می‌کنند، اینها اتفاقاتی عادی در تابستان لیوبلیاناست. موزه تاریخی ملی اسلوونی که به نمایش آثار تاریخی این کشور می‌پردازد از یک سو و موزه هنر مدرن از سوی دیگر، دو قطب نمایش فرهنگ و هنر و تاریخ این خطه هستند که برای تابستان برنامه‌های ویژه‌ای دارند.
جشنواره لیوبلیانا مهم‌ترین فستیوال تابستانی در اسلوونی و قدیمی‌ترین آنهاست که برای شرکت کنندگان یک بسته دو ماهه از زیبایی تابستان در کنار سرگرمی و هنر را به همراه دارد. امسال این جشنواره از  سوم جولای برنامه خود را با «سمفونی هزاره» اثر «گوستاو ماهلر»  به رهبری «والریگرگیِو» آغاز كرده ‌است. آغاز جشنواره لیوبلیانا ریشه در «جامعه توریستلیوبلیانا» دارد که در سال ۱۹۵۲ تاسیس ‌ و تاکنون به مجموعه‌‌ای تبدیل شده که با استقبال مردم محلی و توریست‌ها روبروست. در میان فهرست 70تا 80 برنامه‌ای که در این مجموعه ارائه می‌شود، می‌توان به کنسرت‌های کلاسیک جاز و نمایش‌ها و اجراهای باله اشاره کرد که سالانه نزدیک به ۸۰ هزار تماشاگر را به خود جذب می‌کنند. تمامی این اتفاقات در کنار پیشینه تاریخی فرهنگی اسلوونی مژده تابستانی پربار و هیجان‌انگیز را به مسافران می‌دهد.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 


 
بهترین مکان اقامت
اقامت در لیوبلیانا گران‌تر از سایر شهرهای اسلوونی است. بنابراین باید کمی در انتظارات خود تجدید نظر کنید اما از سوی دیگر برای کسانی که بودجه اندکی برای اقامت‌شان در نظر گرفته‌اند لیوبلیانا این روزها خوابگاه‌های مدرنی دارد.

در قلب شهر

هتل لوکس لزار که در تپه‌ای با چشم‌انداز زیبا واقع شده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در شهر است. هتلی که اینترنت پر سرعت رایگان برای مسافرانش فراهم کرده و رستوران آن با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی اقامت شما را دلچسب‌تر می‌کند. لزار در مرکز شهر واقع شده و مکان مناسبی برای آغاز کاوش در لیوبلیانا به شمار می‌رود. اتاق‌های این هتل به شکل مدرن طراحی شده و دکوراسیون آن با رنگ‌های روشن نمای داخلی را زیباتر کرده است. برای اقامت در این هتل باید شبی 100 دلار بپردازید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
مدرن و مجهز

هتل ردیسون بلوی لیوبلیانا در سال 2012 ساخته شده و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین هتل‌های شهر لقب گرفته است. این هتل مجهز به رستوران، اتاق کنفرانس و سالن ورزش است و مهمانان می‌توانند روزانه چهار ساعت از استخر شنای آتلانتیس که در 200 متری هتل واقع شده استفاده کنند. تمام اتاق‌های این هتل مجهز به تلویزیون صفحه تخت و دستگاه پخش صدای آی پد است.علاوه بر اینها میز کار، تخت‌های ارتوپدی و دستگاه قهوه ساز نیز از دیگر امکانات هتل محسوب می‌شود. برای اقامت در این هتل باید شبی 80 دلار بپردازید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
نقلی و قدیمی

هتل آلگرو با 17 اتاق منحصر به فردش به عنوان یکی از هتل‌های قدیمی و تاریخی شهر شناخته می‌شود. برخی از اتاق‌های این هتل بالکن دارد که به حیاط کوچک اما سرسبز هتل دسترسی دارد. پیانوی قدیمی و راه پله‌هایی که از چوب خالص ساخته شده شما را با سبک معماری و زندگی در این شهر بیشتر آشنا می‌کند. این هتل که در مرکز شهر واقع شده دسترسی آسانی به بسیاری از مراکز گردشگری شهر دارد. برای اقامت در این هتل تاریخی باید شبی 70 دلار بپردازید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
ارزان و آرامش‌بخش

هتل پری مارکو تنها 300 متر از مرکز شهر و جاذبه‌های تاریخی آن فاصله دارد. اتاق‌های این هتل مجهز به تلویزیون کابلی، میز کار بزرگ، حمام نقلی و اینترنت رایگان است. مهمانان می‌توانند از طیف وسیع غذاهای خوش طعم محلی در رستوران هتل لذت ببرند و در روزهای گرم از نسیم خنک تراس سرسبز هم استفاده کنند. اگر به دنبال یک اقامت آرامش‌بخش و ارزان هستید این هتل یکی از بهترین انتخاب‌ها در لیوبلیاناست. برای اقامت در این هتل سه ستاره باید شبی 50 دلار بپردازید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
طعم‌های جدید بستنی و چای
به‌رغم حاکمیت اتریش و مجارستان و همسایگی با کشورهای ایتالیا و کرواسی، غذاهای اسلوونیایی همچنان فردیت خود را حفظ کرده‌اند. در پایتخت این کشور یعنی لیوبلیانا غذا نقش مهمی در زندگی روزمره مردم دارد؛‌ این روزها رستوران‌های بزرگی در این شهر افتتاح می‌شود که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند، اما هنوز کافه‌ها و رستوران‌های اطراف رودخانه چیز دیگری است. اگر عاشق بستنی هستید باید سری به کاوارنا کاکائو(Kavarna Cacao) بزنید؛ فروشگاهی که با صدها طعم مختلف بستنی حتما شما را سردرگم خواهد کرد.
 
توت فرنگی، موز، انبه، توت وحشی،تمشک، شکلات و ... گرچه برای گرفتن بستنی باید کمی در صف بایستید، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. بخشی از کسب و کار واردات و صادرات چای در شهر را کاجنا هیسا(Cajna Hisa) بر عهده دارد و کافه این مجموعه با انواع چای‌های طعم‌دار و شیرینی‌های خوشمزه در تمام شهر معروف است. این کافه در داخل یک باغ زیبا واقع شده و در منوی آن بیش از 100 چای برای انتخاب وجود دارد. اگر دوست دارید از فضا به طور کامل استفاده کنید توصیه ما این است که صبحانه را در این مکان میل کنید.
 
درست در بالای قلعه لیوبلیانا با نمای خیره‌کننده به شهر رستورانی وجود دارد که با دکوراسیون داخلی به سبک رومی طعم‌ شگفت‌انگیز غذاهای محلی را برای‌تان معنا می‌کند. رستوران رستارکیجا استرلس‌ یکی از بهترین گزینه‌های غذایی در شهر است. اگر دوست دارید غذاهای مدیترانه‌ای را امتحان کنید باید سری به رستوران خانگی مانا(Manna) بزنید؛ جایی که انواع غذاهای دریایی با سبزی‌های محلی سرو می‌شود. دکوراسیون رستوران ساده و صمیمی است و پنکیک پنیر آن حرف ندارد.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
72 ساعت در پایتخت اسلوونی
لیوبلیانا به عنوان گوهر کشف نشده اروپا مشهور است؛ شهری که غالبا از نظر معماری زیبایش با پراگ مقایسه می‌شود. رودخانه‌ای که از وسط شهر عبور کرده نمای پایتخت اسلوونی را عاشقانه‌تر کرده است. بازدید از این شهر بدون سوار شدن به قایق‌های کروز گردشگری قطعا ناقص خواهد بود. قلعه‌های باستانی، تاریخ  دو هزار ساله، جاذبه‌های فرهنگی و سرسبزی طبیعت بکر، این شهر را منحصر به فرد کرده است.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 


 
روزاول
گردش تاریخی

لیوبلیانا با بیش از دو هزار سال سابقه تاریخی برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ اروپا جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. بنابراین باید روز اول سفرتان را به گردش‌های تاریخی اختصاص دهید.

کلیسای بشارت فرانسیسکن

کلیسای بشارت فرانسیسکن امروز یکی از نمادهای اصلی شهر است که در میدان پرسرن(Preseren)  واقع شده و رنگ  زیبای آن توجه هر عابری را به خود جلب می‌کند. راه پله‌های سه‌گانه این کلیسا که به میدان متصل می‌شوند مکان محبوب هنرمندان خیابانی است؛ کسانی که با تابلوها و قلم موهای خود از عابران استقبال می‌کنند. جدای از معماری شگفت‌انگیز کلیسا این میدان مکان مناسبی برای آشنایی با کل شهر است. نمای خوبی از پل سه‌گانه و مردم محلی که در حال قدم زدن هستند را می‌توانید از اطراف کلیسا مشاهده کنید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
 قلعه تاریخی

قلعه لیوبلیانا كه ‌روی تپه کوچکی در مرکز شهر واقع شده‌، 60 متر از شهر قدیمی مرتفع‌تر است. بخش‌های قدیمی قلعه که هنوز هم به قوت خود باقی هستند به قرن 15 بر می‌گردند؛ یعنی زمانی که خانواده سلطنتی و ارتش در این مکان سکنی داشتند. در داخل قلعه کلیسای سنت جورج به سبک باروک قرار دارد که تاریخ ساخت آن 1489 ذکر شده اما در سال 1747 بازسازی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفت. امروزه قلعه به مکانی برای استراحت و پیاده‌روی مردم تبدیل شده و گاهی برخی از رویدادهای فرهنگی در آن برگزار می‌شود.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
کلیسای جامع

کلیسای سنت نیکلاس، کلیسای جامع و بزرگ‌ترین کلیسای شهر لیوبلیاناست که با توجه به ارتفاع بلند آن و دو برج ناقوس سبز رنگ از بسیاری از نقاط شهر قابل تشخیص است. این کلیسا درست در مکانی که در قرن 13 کلیسای رومی قدیمی قرار داشته ساخته شده است. تصمیم‌گیری برای احداث کلیسا در قرن 17 گرفته شد و در سال 1841 گنبد چوبی کلیسای قدیمی جای خود را به گنبد سنگی داد. این کلیسا در نزدیکی بازار مرکزی و پل سه‌گانه قرار دارد و همین محیط اطرافش را پویا و پر از جنب و جوش کرده است. کلیسا معمولا از ساعت 12 تا 15 بسته و  ورود آن برای عموم نیز رایگان است.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 


 
روزدوم
لمس هنر شهر

پل اژدها

پل اژدها یکی از مکان‌های گردشی شهر است و به نوعی اژدها علامت تجاری لیوبلیانا نیز به شمار می‌رود. چهار اژدهای سبز رنگ روی این پل قرار دارد که در هر طرف آن دو اژدها خودنمایی می‌کند.در فرهنگ مردم لیوبلیانا این مجسمه‌ها وظیفه حفاظت از شهر و کلیسای نیکلاس را بر عهده دارند. در گذشته در این مکان پل چوبی قرار داشته که به پل قصابان معروف بوده است‌ اما در سال 1901 پل فعلی با سبکی هنریساخته شد و محل عبور و مرور اختصاصی فرانک جوزف پادشاه مجارستان بود. این پل امروز به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های پل بتنی در سبک وینی شناخته می‌شود.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
پل سه‌گانه


پل‌های سه‌گانه قدیمی‌ترین و زیباترین پل‌های شهر هستند. این پل‌ها میدان اصلی و مراکز قدیمی شهر را به هم متصل می‌کنند و مکانی برای هنر دوستان و عشاق شهر هم به شمار می‌روند. نوازندگان خیابانی و هنرمندان در هر گوشه پل ایستاده‌اند تا زیبایی منظره پیش روی‌تان را تکمیل کنند. پل اصلی از سنگ آهک و سایر بخش‌ها از بتن ساخته شده است.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
مرتفع‌ترین ساختمان

نبوتیکینک(Neboticnik) که در لغت به معنای آسمان‌خراش است، یکی از ساختمان‌های مشهور لیوبلیاناست. این ساختمان در سال 1933 به عنوان نماد نوسازی و رونق اقتصادی تاسیس شد و مرتفع‌ترین ساختمان اسلوونی لقب گرفت. در حقیقت این آسمان‌خراش از لحاظ ارتفاع نهمین ساختمان بلند در اروپا به شمار می‌رود. در نوار بالایی برج رستورانی قرار دارد که نمای زیبایی از شهر را پیش چشمان‌تان قرار می‌دهد. طبقات پایینی برج فروشگاه‌های مدرنی قرار دارد و لابی آن هم به زیبایی تزئین شده ‌است.  
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 


 
روزسوم
کشف زندگی روزمره
همنشینی با مردم محلی و آشنایی با سبک زندگی آنها یکی از لذت‌های هر سفری است. در لیوبلیانا شما فرصت‌های زیادی برای تجربه فرهنگ مردم محلی دارید.

بازار مرکزی

یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با مردم محلی و سبک زندگی آنها گردش در بازار مرکزی است؛ یک بازار در فضای آزاد که در تمام روزهای هفته به جز یکشنبه‌ها باز است. شما می‌توانید انواع میوه، سبزی، گل و گیاه، ادویه‌، ترشی، گیاهان دارویی و صنایع دستی را از این بازار به قیمت مناسب خریداری کنید. گپ و گفت با فروشندگان بازار مرکزی و چانه زدن بر سر قیمت‌ها هم یکی دیگر از لذت‌های خرید در این منطقه محسوب می‌شود.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
پارک هنری

پارک تیوولی كه بزرگ‌ترین پارک شهر است، در حومه شمالی مرکز شهر واقع شده. در داخل پارک چندین ساختمان قابل توجه و آثار هنری قرار دارد که بر جذابیت‌های آن افزوده است.
 
مسیرهای پیاده‌روی متعدد، گل‌های زیبا، چشمه‌های مسحور‌ کننده و مجسمه‌های شگفت‌انگیز از ویژگی‌های این پارک است. مراکز ورزشی و تفریحی گوناگونی هم در داخل پارک قرار دارد که از آن جمله می‌توان به زمین تنیس، بسکتبال، اسکیت و گلف اشاره کرد. قلعه تیوولی در عمارتی مربوط به قرن 17 ساخته شده و مجسمه‌ساز اتریشی آنتون دومینیک در مقابل قلعه چهار مجسمه سگ چدنی ساخته که در نوع خود کم‌نظیر هستند.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
 
شهر فرهنگی

شهر متلکووا (Metelkova) یک منطقه فرهنگی مستقل در مرکز لیوبلیاناست. این منطقه در بازداشتگاه سابق نظامیان واقع شده و هفت ساختمان آن با آثار هنری مختلف به شکل‌های زیبایی تزئین شده است. طیف وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه برگزار می‌شود که عبارتند از گالری‌های هنری، کافه‌ها، استودیوهای هنرمندان و کنسرت‌های فضای باز. اگر به موسیقی محلی و زنده شهر علاقه دارید حتما سری به این مکان بزنید.
 
پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها 1
■پُستـ هایِ اَخیرَمو بِبینید◄
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5ساحل باور نکردنیـ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر به مکان هایی که مثل خوابهـ 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بزرگترین دیزنی لند دنیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10تا از ناشناخته ترین جاذبه هایِ جهان
پاسخ
 سپاس شده توسط رامین 1993
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معروف ترین بنا‌های تاریخی در اروپا
  گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو شهر مسکو پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. مسکو همچ
  آفریقا را در قلب اروپا ببینید
  موزه های دیدنی و جذاب بانکوک پایتخت تایلند
  جاکارتا پایتخت اندونزی کلان شهری که هرگز نمی خوابد
  سفر به پایتخت نپال؛ چه هیجان انگیز...
  سفر به پایتخت افسانه ای چین(+عکس)
  زیباترین تصاویر از دیدنی های ورشو پایتخت لهستان
  جذاب ترین پشت بام های جهان +عکس
  چشم اندازهای رویایی و طبیعی اروپا (تصاویر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان