امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته!

#1
خبرگزاری ایرنا: نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش قابل رؤیت است و آنگونه که مسئولان این سازمان اعلام کرده‌اند، تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.




توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته! 1

 

روند انتخاب رشته آزمون سراسری سال 95 از صبح شنبه 23 مرداد آغاز و تا ‌‌‌پنجشنبه 28 مرداد ادامه دارد و هر داوطلب می‌تواند از میان گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام به انتخاب 150 کد رشته محل کرده و آنها را به ترتیب اولویت و علاقمندی در فرم اینترنتی انتخاب رشته ثبت کند.



دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است و این دفترچه از صبح فردا (شنبه) از طریق روزنامه فروشی‌ها نیز عرضه می‌شود.


* صفحات 4 تا 6 دفترچه را به دقت مطالعه کنید




داوطلبان برای انتخاب رشته باید محتوای دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنند و به ویژه به صفحات 4، 5 و 6 دفترچه دقت کافی داشته باشند چرا که در صفحه 4 شرایط بومی گزینی اعلام شده است.



داوطلبان در انتخاب رشته به شرایط بومی گزینی توجه داشته باشند چرا که این روش برای هر داوطلب در ناحیه خود امتیازات ویژه‌ای را در نظر گرفته و این موضوع شانس قبولی او را در ناحیه خود 40 تا 60 درصد افزایش می‌دهد.


* توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته




محمودرضا رحیمیان معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در رابطه با انتخاب رشته کنکور 95 با ارائه توصیه‌هایی به داوطلبان گفت:‌ در مرحله پذیرش کنکور سراسری سال 95 ابتدا رشته‌های متمرکز را بررسی و پس از آن به سراغ رشته‌های نیمه متمرکز می‌رویم و در رشته‌های نیمه متمرکز داوطلب را صرفاً به دو رشته محل معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر داوطلبی اولویت 1 تا 12 خود را از میان رشته‌های متمرکز انتخاب کرده باشد و اولویت 13 تا 15 رشته‌های نیمه متمرکز باشند و پس از آن باز هم رشته‌های متمرکز را انتخاب کرده باشد، ابتدا اولویت 1 تا 12 را بررسی می‌کنیم و اگر در آنها قبول شد دیگر رشته‌های نیمه متمرکز را بررسی نمی‌کنیم اما اگر در اولویت 1 تا 12 قبول نشد به سراغ اولویت 13 تا 15 او که رشته‌‌های نیمه متمرکز است، می‌رویم.



معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت:‌ دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و از صبح شنبه 23 مرداد به قیمت یک هزار تومان از طریق باجه‌های روزنامه فروشی عرضه می‌شود.



* شرایط پذیرش در دانشگاه آزاد



رحیمیان درخصوص شرایط پذیرش در دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد دو نوع پذیرش با آزمون و بدون آزمون ( براساس سوابق تحصیلی) دارد. در پذیرش با آزمون ملاک کارنامه‌ای است که سازمان سنجش صادر کرده و کد دانشگاه آزاد اسلامی در آن مشخص است که براین اساس داوطلبان باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و با وارد کردن کد اعلام شده در کارنامه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.



وی بیان کرد:‌ در رابطه با پذیرش در رشته‌های بدون آزمون نیازی به کارنامه سازمان سنجش نیست و براساس اطلاعیه‌‌ای که دانشگاه آزاد اعلام خواهد کرد باید اقدام شود.



معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش با توصیه به داوطلبان درخصوص انتخاب رشته گفت: داوطلبان باید رشته‌هایی را که به آنها علاقه دارند انتخاب کنند همچنین قدرت توانایی و امکان تحصیل در رشته را فراموش نکند. برای انتخاب رشته با دبیران و مشاوران متخصص مدرسه مشورت کنند و یکی از مهمترین مشاوران برای انتخاب رشته خانواده است.



رحیمیان بیان کرد:‌ داوطلب تصور نکند صرفاً‌ اگر به یک رشته برود می‌تواند به کشور خدمت کند بلکه تمام رشته‌ها مورد نیاز جامعه است برای در تکمیل فرم انتخاب رشته ابتدا دفترچه راهنما را با قدت مطالعه و رشته‌های مورد علاقه را استخراج و سپس آنها را براساس علاقه با توجه به نوع دانشگاه ثبت کنند و اگرنمی‌توانند به شهرستان بروند رشته‌های شبانه را نسبت به روزانه در اولویت قرار دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ραяα∂ιѕe ، ჩяσOσкєη ժяєαм ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی
#2
وووواااایییی استرس قبولی تو دانشگاه و رتبه و انتخاب رشته-شهر و توکلی رییس سازمان سنجش یادش بخیررررررر بچه های کنکوری هر اتفاقی افتاد شاد باشید حتی اگه قبول نشدید هیچ چیز ارزش ناراحتی نداره
پاسخ
#3
من خودم ته کارم نیازی به این کارا نیست
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Book پک جمع‌بندی دهم و یازدهم ویژه رشته زبان و هنر
  چهار آزمون جامع سنجش ۱۴۰۲ | رشته انسانی
Minioni آرشیو آزمون های جامع | ویژه رشته انسانی
  تاریخ معاصر یازدهم منو درسام | رشته ریاضی و تجربی
  تاریخ یازدهم منو درسام | رشته انسانی
  کتاب مارکوپولو رشته انسانی
  رشته های بدون کنکور
  مجموعه آزمون جامع کنکور | ویژه رشته تجربی
Minioni PDF کتاب های رشته انسانی | ویژه کنکور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان