امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

احتمال از سرگیری برنامه ایران ۱۴۰ با اوکراین

#1
[url=http://www.akskhor.ir/]احتمال از سرگیری برنامه ایران ۱۴۰ با اوکراین 1[/url



احتمال از سرگیری برنامه ایران 140 با اوکراینبه گزارش میلیتاری نیوز، سرگئی بوردیلیارک سفیر اوکراین در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در همکاری‌های ایران و اوکراین در حوزه تولید هواپیما و بالگرد پیشرفتی مشاهده می‌‌شود؟ ساخت چه نوع هواگردهایی در این همکاری مدنظر قرار دارد؟ گفت: من نه تنها شاهد چنین چیزی هستم، بلکه هر کاری را برای بهبود مذاکرات بین تولید‌کنندگان هواگردهای اوکراینی و شرکت‌های ایران انجام می‌دهم.

وی افزود: همانگونه که احتمالا می‌دانید، اوکراین تنها کشوری است که در توسعه صنعت هوایی ایران مشارکت داشته است، حتی در شرایطی که بدترین تحریم‌ها علیه کشور شما اعمال می‌شد. شرکت اوکراینی «آنتونوف» همره با شرکت «هِسا» تاکنون ۱۹ هواپیمای «ایران-۱۴۰-۱۰۰» را تولید کرده‌اند.

سفیر اوکراین در تهران تصریح کرد: پس از سانحه تأسف‌برانگیز سقوط یکی از این هواپیماها در فرودگاه مهرآباد در آگوست ۲۰۱۳، تولید مشترک این محصول زیبا متوقف شده است. ما هم‌اکنون یکبار دیگر در آستانه آغاز مذاکراتی در این باره هستیم.

بوردیلیارک اضافه کرد: در خصوص بالگردها، شرکت بزرگ اوکراینی موتور-سیچ (Motor Sich) آماده همکاری با شرکای ایرانی در حوزه نگهداری بالگردها، خاصه در بخش موتورها است.

درباره شرکت موتور سیچ: این شرکت، یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده موتورهای هواپیما و بالگرد در سطح جهان است . از جمله مهمترین محصولات این شرکت بزرگ، ساخت موتورهای آنتونوف ۱۲۴ (AN124) و آنتونوف ۲۲۵ (AN225) است.

این شرکت تولید کننده انواع موتورهای توربوفن، توربرو پراپ و توربوشفت است که در بالگردهای نظامی از جمله بالگردهای میل ۱۷، میل ۳۵ و ۲۸ و برخی مدل‌ها از بالگردها کاموف نیز استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران و اوکراین همکری خاصی در حوزه‌های نظامی دارند؟ برخی گمانه‌زنی‌ها درباره انتقال موشک‌های کروز خا-۵۵ از اوکراین به ایران وجود دارد؟ آیا چنین چیزی را تأیید می‌کنید؟ نیز تاکید کرد: من می‌توانم بگویم که اوکراین به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ممنوعیت همکاری نظامی با جمهوری اسلامی ایران پایبند است. هرچند این یک موضوع حساس است، اما می‌توان نظرم را در این باره عنوان کنم، ما پتاسیل‌های زیاد استفاده‌ نشده‌ای را در این حوزه داریم.

سفیر اوکراین در تهران خاطرنشان کرد: باید بگویم که گمانه‌زنی‌ها درباره انتقال موشک‌های کروز خا-۵۵ از اوکراین به ایران به احتمال بسیار زیاد نادرست هستند.

روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی در سال ۹۳ و چند روز پس از رونمایی از موشک کروز سومار طی گزارش اعلام کرد که این موشک‌، نمونه ارتقا یافته موشک کروز خا۵۵ روسیه است که ایران آن را از اوکراین خریده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۱۷ اسفند ماه سال ۹۳، رسما موشک کروز سومار را رونمایی کرده بود. این موشک کروز برد بلند زمینی، توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان