امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیماری های ناشی از استفاده دائم از وسایل هوشمند .

#1
بیماری های ناشی از استفاده دائم از وسایل هوشمند . 1

سرگرم شدن زیاد با تلفن همراه تاثیرات منفی زیادی روی سلامت کاربران میگذارد می خواهیم به برخی از بیماری هایی که می تواند ناشی از استفاده دائم از وسایل هوشمند باشد اشاره کنیم سندرم بی تحرکی یکی از این عارضه ها به شمار میرود.
سندرم بی‌تحرکی یکی از مهمترین عواملی است که به ناتوانی جسمی و اختلال حرکتی منجر می‌شود. این سندرم که ارمغان عصر تکنولوژی است بیشتر در افرادی دیده می‌شود که ساعات زیادی را به استفاده از گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل هوشمند می‌گذرانند.
، دکتر رضا سلمان روغنی می‌گوید: کم تحرکی یا بی‌تحرک ماندن در مدت زمانی طولانی نه تنها به دردهای شدید عضلانی منجر می‌شود بلکه در بسیاری از موارد بیماری‌های مزمن و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. بیماری‌های قلبی و عروقی, دیابت, فشار خون بالا, بیماری های مفاصل و حتی پوکی استخوان از جمله بیماری‌های خطرناک ناشی از بی‌تحرکی هستند که متأسفانه در جامعه امروزی رو به افزایش است.
این فوق تخصصی ستون فقرات، مفاصل و عضلات با اشاره به دستگاه‌های ارتباطی هوشمند به عنوان یکی از عوامل ایجاد پدیده سندرم بی‌تحرکی، عنوان می‌کند: شرایط زندگی کنونی به گونه‌ای است که افراد ناگزیرند ساعت زیادی را پشت رایانه بگذرانند. از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی سبب شده ابزارهای هوشمند بیش از پیش در دسترس افراد در سنین مختلف قرار گیرد به طوری که مشاهده می‌شود یک کودک 5 یا 6 ساله ساعات طولانی بدون تحرک مشغول بازی با گوشی تلفن همراه یا تبلت است. صرف نظر از تأثیر این رفتار بر روابط اجتماعی و خانوادگی، استفاده مکرر و طولانی مدت بدون رعایت اصول صحیح نشستن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری روی عضلات و استخوان‌های کاربران این ابزارها داشته باشد.
وی در ادامه توصیه می‌کند: کاربران هنگام استفاده از لپ تاپ یا رایانه در فواصل زمانی معین مثلاً هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یکبار دو تا سه دقیقه از جای خود بلند شوند و حرکت کنند. همچنین باید دقت شود که صفحه نمایش به گونه‌ای قرار گیرد که هم سطح چشمها باشد. هنگام نشستن روی صندلی هم کف پاها باید صاف و زانو در امتداد ران قرار گیرد. بهتر است هنگام استفاده از تلفن همراه نیز از خم کردن گردن به جلو پرهیز کرده و گوشی را مقابل صورت خود بگیرند تا آسیب کمتری به عضلات گردن وارد شود.

روزنامه ایران
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، •ДmịrHoSsiŋ• ، Ֆℋ£¥∂α ، ÆҐÆŠĦ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  استفاده از سمان در مطب های دندانپزشکی
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟
  بیماری نیمن پیک: بررسی انواع مختلف نیمن پیک، علائم و درمان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان