امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برنج ارزان می شود

#1
برنج ارزان می شود 1
در حال حاضر کشاورزان محصولات تحت کشت دارند و از نظر کمی و کیفی برداشت خوبی انجام شده است. برخی استان‌هایی که در یکی - دو سال گذشته با وجود آنکه از سوی دولت برای برنج کاری منع شده بودند امسال محصول شان تحت کشت رفته و همین امر باعث افزایش محصول خواهد شد.
رییس کانون دانش و صنعت برنج گفت: میزان تولید برنج در سال جاری افزایش یافته است لذا در آینده نزدیک قیمت برنج روند کاهشی پیدا می‌کند.



به گزارش ایسنا، غلامرضا خانکشی‌پور، گفت: امسال بارندگی وضعیت مطلوبی داشته و بخش کشاورزی به لحاظ شرایط آب و هوا مشکلی نداشته است و شرایط مطلوبی را تا کنون پشت سر گذاشته ایم.



وی افزود: در حال حاضر کشاورزان محصولات تحت کشت دارند و از نظر کمی و کیفی برداشت خوبی انجام شده است. برخی استان‌هایی که در یکی - دو سال گذشته با وجود آنکه از سوی دولت برای برنج کاری منع شده بودند امسال محصول شان تحت کشت رفته و همین امر باعث افزایش محصول خواهد شد.



رییس کانون دانش و صنعت برنج افزود: همچنین سال گذشته برنامه دولت در مورد واردات برنج برنامه و موضع درست و مناسبی بود و در مقطع و فصلی که نباید برنج وارد می‌شد از واردات آن ممانعت شد. امیدواریم که این سیاست دولت در خصوص واردات برنج در سال جاری هم ادامه داشته باشد.  



وی درباره قیمت برنج ایرانی در بازار و خرده فروشی‌ها توضیح داد: بالا بودن نرخ سود بانکی در افزایش قیمت برنج تاثیرگذار است، چرا که اگر محصولی مانند برنج که قرار باشد در انبار بماند و به تدریج عرضه شود به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی افزایش قیمت پیدا می‌کند، چرا که این محصول خودش سرمایه است.     



خانکشی پور اضافه کرد: با رسیدن محصول جدید، قیمت برنج با کاهش همراه شود.



رییس کانون دانش و صنعت برنج در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد عرضه برنج در بورس کالا گفت: موثر بودن این اقدام به این بستگی دارد که چقدر برنج بتواند در بورس کالا درست و منطقی عمل کند، پیش از این در چند نوبت برنج در بورس کالا عرضه شده بود اما چندان موفق نبود، چرا که شرایطی که باید در رعایت می‌کرد وجود نداشت.



خانکشی پور اضافه کرد: این روش می‌تواند به روش نوینی برای عرضه محصول باشد، چرا که عرضه برنج درایران به شیوه سنتی انجام می‌شود و عرضه برنج در بورس کالا می‌تواند نوع عرضه آن را متحول کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فروشگاه های اینترنتی ارزان موجود در ایران
  دختری که در هفته 14 کیلو برنج می خورد! (عکس)
  اینتـرنت غـیـر حجمـی مخـابرات هـم ارزان شـد !
  قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران
  ماجرای برنج های قلابی چینی!
  اگر میخواهید احمق شوید،ماست و برنج بخورید!
  سکه 9000 تومان ارزان شد
  سودهای بانکی عامل افزایش قیمت برنج!
  ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان فروخته‌شده در تهران
  شگرد عجیب بانک ها برای کنترل بازار برنج!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان