امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خودروی رزمیJLTV

#1
خودروی رزمیJLTV 1
ارتش ایالات متحده به تازگی 66 نمونه اولیه از خودرو های برنامه خودروی تاکتیکی سبک وزن مشترک یا Joint Light Tactical Vehicle را که قرار است با خودرو های چرخ دار چند منظوره با تحرک بالا (HMMWV)جایگزین شوند ، دریافت کرد و انجام آزمایش بر روی آن ها را از هفته آینده آغاز میکند. سه شرکت سازنده شامل Lockheed ، Oshkosh و AM General هر کدام 22 نمونه که بیانگر مشخصات و ویژگی های طرح مورد نظر آنهاست ارائه کرده اند. هر سه طرح ارائه شده از خودرو های تاکتیکی سبک وزن مشترک به نظر نمونه بهبود یافته ای از طرح خودروی چرخ دار چند منظوره با تحرک بالا یا هاموی هستند که این مسئله نشان دهنده طرح پایه ای آن ها است. 



در پس طرح ارائه شده از سوی AM General در حقیقت طرح خودروی هاموی قراردارد. برنده رقابت که قراردادی برای تولید آن منعقد خواهد شد پس از دو سال آزمایش بر روی 66 نمونه دریافت شده از سوی ارتش انتخاب میگردد. هزینه نمونه های اولیه در حدود 2.73 میلیون دلار برای هر نمونه است که در صورت تولید انبوه و بسته به گزینه های اضافه شده به یک دهم کاهش خواهد یافت. یکی از طرح های ارائه شده در نهایت خودروی منتخب برنامه JLTV خواهد بود که ارتش ایالات متحده برای خرید 20000 دستگاه و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا برای خرید 5000 دستگاه از ان برنامه ریزی کرده اند. در اصل ارتش ایالات متحده به دنبال خرید 38000 دستگاه و سپاه تفنگداران نیز برنامه خرید 14000 دستگاه از این خودرو بودند که با کاهش بودجه و تغییر نوع نگرش در چگونگی به اشتراک گذاری مدل جنگی عراق در نبرد های آینده و سطح تهدیدات آن ، تعداد مورد نظر برای خرید کاهش یافت. 

خودروی رزمیJLTV 1
L-ATVازOshkosh 




چنانچه خودروهای JLTV به تولید انبوه برسند و زمانی که این اتفاق رخ دهد به معنی پایان دوران خودرو های نظامی تاکتیکی فعلی خواهد بود. هاموی یا HMMWV که هم اکنون در اختیار ارتش امریکا قراردارد خودرویی انقلابی است که نشانگربالاترین میزان نوآوری در خودرو های ترابری تاکتیکی نظامی پس از جنگ جهانی دوم است. حدود نیمی از فروش سالانه این خودرو از زمان تولید به ارتش ایالات متحده و مابقی به دیگر شاخه های نظامی در امریکا نظیر سپاه تفنگداران نیروی دریایی و همچنین مشتریان خارجی مربوط میشود. تا کنون بیش از 200000 دستگاه هاموی در چند ده نسخه به تولید رسیده است. ارتش امریکا استفاده از این خودرو را تا یک دهه یا بیشتر پس از ورود به خدمت خودرو های JLTV ادامه خواهد داد. 




خودرو های تاکتیکی سبک وزن مشترک با وزن حدودا هفت تن در مقایسه با هاموی 2.4 تنی که با ان جایگزین میشوند افزایش وزن قابل توجهی دارند که از افزایش سطوح زرهی و بهبود حفاظت ناشی میشود. خودروی هاموی خود در دهه هشتاد میلادی جایگزین جیپ های 1.1 تنی ، خودروی 3 تنی ام 37 و کامیون های 4/3 تنی شد. خودرو های JLTV همانند سلف خود هاموی نشانه های جهت گیری قابل توجه در طراحی خودرو های تاکتیکی نظامی هستند. این خودرو ها به منظور جذب صدمات رزمی طراحی شده اند و امکان تجهیز سریع به دو بسته (کیت) زرهی متفاوت را دارند. در حقیقت مفهوم خودرو های ترابری سبک وزن فاقد زره به منظور حمل و نقل افراد و تجهیزات در حاشیه میدان نبرد که در جنگ جهانی دوم شکل گرفت امروزه با ایجاد الزامات جدید و ارائه طرح های نوین نظیر JLTV به صورت اساسی تغییر کرده است. 
خودروی رزمیJLTV 1
تغییر در جنگ عراق و از زمانی آغاز شد که ارتش امریکا دریافت که میتوان با استفاده از یک نیروی منظم به جنگ ادامه داد و نیرو های چریکی که به خودرو های تاکتیکی و لجستیکی حمله میکنند را مغلوب کرد. این کار تا پیش از این صورت نگرفته بود اما در زمان جنگ عراق صورت پذیرفت و نیرو های امریکایی هاموی ها و کامیون های خود را زره پوش کرده و به سرعت تاکتیک های موسوم به مبارز جاده (road warrior) را به منظور مقابله و دفع تهدید بمب های کنار جاده ای و حملات انفجاری انتحاری توسعه دادند. با وجود اینکه بمب های کنار جاده ای تلفات قابل توجهی به نیرو های امریکایی وارد کرده است اما باز هم نرخ تلفات آمریکا در جنگ با عراق به میزان یک سوم نرخ تلفات در جنگ با ویتنام یا نبرد های جنگ جهانی دوم است . 



این مسئله تا حدود زیادی با افزایش حفاظت و زره پوش کردن خودرو هایی نظیر هاموی و سایر خودرو های ترابری نظامی و استفاده از خودرو های حفاظت شده در برابر انفجار (امرپ) حاصل شده است. ارتش ایالات متحده در سال 1985 جایگزینی هاموی با خودرو های دوران جنگ جهانی دوم و پس از آن را اغاز کرد. هاموی اولین خودروی رزمی غیر زرهی طراحی شده از زمان جنگ جهانی دوم (زمانی که جیب ها و کامیون های 4/3 تن ارائه شدند) بود و انتظار میرفت که تا سه دهه و بیشتر از آن در خدمت باقی بماند. اما نبرد در عراق برنامه را تغییر داد ، از این رو ارتش و سپاه تفنگداران توسعه خودروی جدیدی به عنوان مکمل خودروی هاموی در مناطق جنگی را زودتر از برنامه آغاز کردند که در قالب پروژه خودرو سبک وزن تاکتیکی مشترک دنبال شد. 

خودروی رزمیJLTV 1
JLTV 


از Lockheed 


خودروی JLTV از توانایی تولید 30 کیلووات برق (برای پشتیبانی از تمامی سیستم های الکترونیکی جدید و شارژ باتری) و سیستم خودکار اطفاء حریق و درب های ایمن به انسداد (در زمان آسیب دیدگی ناشی از انفجار در درب و بدنه خودرو ) برخوردار خواهد بود. تغییر کاربری این خودرو ها از خودروی چهار سرنشین گشتی به آمبولانس ، خودروی فرماندهی ، حامل تجهیزات و ............... همچون خودروی هاموی آسان خواهد بود. در حقیقت یکی از قابلیت های مهم این خودرو چند منظوره بودن آن و قابلیت تطبیق آسان با کاربری های مختلف است. پس از انتخاب و تولید انبوه ، خودروی JLTV که قابلیت های بهتری از جمله امکان افزودن سریع سطوح زرهی اضافی و صفحات کولار به منظور افزایش سطح حفاظت توسط نیرو ها را دارد در مناطق جنگی استفاده خواهد شد در کنار آن به کارگیری خودروی هاموی در خارج از مناطق جنگی همچنان ادامه خواهد داشت. 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|
  حمله مسلحانه جیش‌الظلم به خودروی حامل نیروهای یگان مهندسی‌ در سراوان
  معرفی خودروی حفاظت شده RG-33 ساخت آمریکا
  خودروی شناسایی سبک Otokar Akrep ( عقرب ) ترکیه
  خودروی شناسایی FENNEK آلمان
  پستی کوتاه درباره ی خودروی زرهی \"گولان\"ساخت رژیم صهیونیستی
  NIMR خودروی محافظت شده امارات متحده عربی
  خودروی دفاع هوایی M6 Linebacker
  خودروی مسلح بدون سرنشین (تمیس) ساخت استونی
  Sherp خودروی روسی که از دیوار راست هم بالا می رود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان