امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

9 نکته برای استفاده از لپ‌تاپ در هوای گرم و مرطوب

#1
9 نکته برای استفاده از لپ‌تاپ در هوای گرم و مرطوب 1


آب‌و‌هوا تأثیر مستقیمی بر کارکرد و طول عمر دستگاه‌های الکترونیکی دارد. لپ‌تاپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حتی به دلیل قابل حمل بودن، بیش‌تر در معرض خطرات ناشی از گرما و سرما هستند. در این ترفند به معرفی 9 نکته‌ی مهم برای استفاده از لپ‌تاپ در هوای گرم و مرطوب خواهیم پرداخت که آن را از گزند آسیب‌های احتمالی محفوظ می‌دارد.

 

1. محدوده‌ی دمایی مطمئن را بشناسید

لپ‌تاپ‌ها در دمای بین 10 تا 35 درجه‌ی سانتی‌گراد بهترین عملکرد خود را دارند. به یاد داشته باشید. کار با لپ‌تاپ در دمایی فراتر از این میزان می‌تواند موجب اختلال در کار دستگاه شود. باتری‌های لپ‌تاپ‌ها نیز به بیزاری از گرما معروف هستد (حتی چند بار در معرض گرمای زیاد قرار گرفتن بر کاهش طول عمر آن‌ها تأثیر می‌گذارد). همین‌طور هارددیسک دستگاه می‌تواند بر اثر قرارگیری در دمای بالا آسیب جدی ببیند.

 

2. به دستگاه فرصت سازگاری با دمای جدید را بدهید

هیچ‌گاه با لپ‌تاپ روشن و باز از یک محیط به محیط دیگر با دمای متفاوت نروید. هنگامی که قصد دارید از یک محیط سرد (مثلاً داخل خانه) به یک محیط گرم (مثلاً فضای باز) بروید اطمینان پیدا کنید که ابتدا دستگاه خاموش است. سپس چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه خود را با دمای جدید سازگار کند و سپس آن را روشن کنید و با آن کار کنید.

 

3. لپ‌تاپ را درون اتومبیل رها نکنید

با لپ‌تاپ خود همانند بچه‌ی خود رفتار کنید و هرگز آن را در یک ماشین در زیر نور آفتاب رها نکنید. این موضوع شامل صندوق عقب ماشین هم می‌شود. دمای داخل اتومبیل در طول روز ممکن است بسیار بالا برود و این موضوع به لپ‌تاپ آسیب می‌زند. حتی (ترفندستان) اگر مجبور شدید لپ‌تاپ را داخل اتومبیل رها کنید اطمینان پیدا کنید لپ‌تاپ به طور کامل خاموش شده است.

 

4. لپ‌تاپ را از تابش مستقیم نور خورشید محفوظ بدارید

تابش نور آفتاب گرمای زیادی را با خود به همراه می‌آورد. در نتیجه هیچ‌گاه اجازه ندهید دستگاه چه در حالت روشن و چه در حالت خاموش، در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. این موضوع می‌تواند حتی منجر به آسیب زدن به صفحه‌نمایش دستگاه نیز شود. اگر ناچار به استفاده از لپ‌تاپ در فضای باز در طول روز بودید این دو نکته را مد نظر قرار دهید:
  • از محافظ‌های ضد آفتاب صفحه‌نمایش که بر روی نمایشگر لپ‌تاپ قرار می‌گیرند استفاده کنید. این محافظ‌ها باعث کاهش تابش نور آفتاب بر روی صفحه‌نمایش می‌شوند.
  • از تجهیزاتی که به Hood معروف هستند و همانند یک روپوش کل لپ‌تاپ را احاطه می‌کنند استفاده کنید. این پوشش باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به دستگاه خواهد شد.

 

5. از رطوبت بالا برحذر باشید

رطوبت به میزان بخار آب موجود در هوا اطلاق می‌شود. علاوه بر این که گرما می‌تواند موجب آسیب‌رسانی به لپ‌تاپ شود، رطوبت بالا نیز خطرناک است. میزان رطوبت قابل اطمینان بین 10 تا 80 درصد است. رطوبت بالا موجب آسیب‌رسانی به تجهیزات داخلی لپ‌تاپ می‌شود.

 

6. از اطلاعات پشتیبان بگیرید

پیش از این که لپ‌تاپ را به فضای باز ببرید و یا به طور کلی از یک دما به دمای دیگر منتقل کنید، اطمینان پیدا کنید از اطلاعات مهم خود نسخه‌ی پشتیبان یا Backup تهیه کرده باشید. همچنین هنگام استفاده از لپ‌تاپ در آب‌و‌هوای گرم، بهترین حالت استفاده از هارددیسک‌های قابل حمل مقاوم در برابر گرما و رطوبت است. در نتیجه اطلاعات خود را در حین کار به جای هارددیسک داخلی دستگاه بر روی هارددیسک‌ خارجی منتقل کنید.

 

7. از وضعیت کنونی آب‌وهوا اطلاع پیدا کنید

یکی از شرایط اقلیم‌های گرم و مرطوب، طوفان‌ و بارش ناگهانی باران است. در نتیجه پیش از این که به کار با لپ‌تاپ در فضای باز بپردازید، آب‌وهوا را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید آیا طوفان یا بارش باران در راه است یا خیر. همچنین در این شرایط نیازی به تجهیزات گران‌قیمت نیست. کافی است یک چتر همراه خود داشته باشید. علاوه بر این اگر محافظ ضد آب دستگاه را نیز در اختیار دارید آن را همراه خود ببرید.

 

8. از میز لپ‌تاپ استفاده کنید

قرار دادن لپ‌تاپ بر روی پا یا مبل، موجب گرم شدن بیش‌تر دستگاه می‌شود. در نتیجه بهترین حالت این است که یک میز مخصوص لپ‌تاپ تهیه کنید. این میزها که برخی از آن‌ها به فن هم مجهز هستند به دلیل طراحی مخصوص خود موجب تبادل هوا و خنک شدن دستگاه می‌شوند و استفاده از آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

 

9. از کیف مناسب استفاده کنید

برای حمل لپ‌تاپ به محیط بیرون از خانه، استفاده از کیف مناسب لپ‌تاپ توصیه می‌شود. کیفی که لپ‌تاپ را از گرما و نور مستقیم خورشید محافظت کند و همچنین نسبت به رطوبت و ضربه مقاوم باشد،‌ راحتی خیال را برای شما به ارمغان می‌آورد.


پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، Jack Daniel'ѕ ، Faust
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان