امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه بلایی بر سر لیاخوف آمد؟

#1
سردار اسعد مجددا شمشیر را بر کمر او بست و گفت : او وظیفه سربازى خود را عمل کرده و ایرادى بر وى نخواهد بود ! بدین ترتیب لیاخوف پس از جنایت خود بدین سادگی جان سالم به در برد .
چه بلایی بر سر لیاخوف آمد؟ 1
 در روز سه شنبه 23 جمادى الاولى 1326 به دستور محمد على شاه قاجار، لیاخوف روسى با قزاقان ، مجلس شوراى اسلامى را محاصره و به توپ بسته و عده زیادى را کشته و مشروطه را برانداخت .
 اما متاءسفانه آزادیخواهان که به دفاع از مجلس برخاسته بودند در همان حالى که یکى یکى فرو مى غلطیدند به اصطلاح خودشان هواى کشور را هم داشتند:
 اینان به یکدیگر سپرده بودند که به افسران روسى تیراندازى نشود مبادا بهانه به دست روسها بیفتد و روزگار هموطنان عزیزشان سیاه شود. لیاخوف و افسران روسى که این را مى دانستند آزادانه در میدان جنگ حرکت مى کردند و فرمان مى داند. تمام مورخین عقیده دارند که اگر در همان وهله اول لیاخوف کشته مى شد، سپاه بدون سردار میدان را رها کرده و مى گریختند.

آزادیخواهان شب سه شنبه (24 جمادى الاخر سال 1327) وارد تهران شدند و محمد على شاه پس از 3 روز مقاومت روز جمعه بیست و هفتم براى اینکه به چنگ آزادیخواهان نیفتد به سفارت روس پناهنده شد.

لیاخوف روسى فرمانده قزاقان که این را شنید به حضور سپهدار و سردار اسعد رسید و شمشیر خود را از کمر باز کرده بعنوان تسلیم در مقابل آنان بر زمین نهاد.
 سردار اسعد مجددا شمشیر را بر کمر او بست و گفت : او وظیفه سربازى خود را عمل کرده و ایرادى بر وى نخواهد بود ! بدین ترتیب لیاخوف پس از جنایت خود بدین سادگی جان سالم به در برد .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان