امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا در فضا هوا سرد است؟

#1
چرا در فضا هوا سرد است؟ 1
آیا شما می دانید که چرا در فضا هوا سرد است؟ اگر نمی دانید بهتر است با ایران ناز همراه باشید.
 
فاصله بین ستارگان در جهان فوق العاده است. خود ما وقتی از فاصله ستاره خودمان خورشید با نزدیک ترین ستاره صحبت می کنیم داریم از تریلیون ها تریلیون کیلومتر صحبت می کنیم. هر چند ما بر روی زمین به این دلیل که در فضای نزدیک به خورشیدیم کاملاً گرم می شویم، اما قسمت اعظم جهان از ستاره ها خیلی دور اند و سرمای این قسمت ها تقریباً منجمد کننده است.
 
دمای فضا چقدر است؟
دمای فضا در مناطق دور از ستارگان حدود 270- درجه سانتیگراد است. این دما تقریباً سردترین دمای جهان است. تنها حدود سه درجه سردتر از این دما، سردترین دمایی است که از لحاظ نظری امکان پذیر است.
 
دمای فضای کاملاً تهی و دور از هر ستاره به وسیله چیزی که ما آن را زمینه تشعشعی میکروموجی کیهانی می نامیم ایجاد می شود. در واقع بعد از این که انفجار بزرگ به وقوع پیوست (حدود 400،000 سال بعد از انفجار بزرگ و یا همین حدود)، مقدار عظیمی نور ساطع شد. این نور به تدریج انرژی اش را از دست داده و در طول زمان سرد شده است. بنابراین، فقط نور زمینه تشعشعی میکروموجی کیهانی است که کل جهان را پر کرده است. این نور هم واقعاً سرد است و آن چیزی هم هست که دمای پایه خود فضا به دور از ستارگان را ایجاد کرده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان