امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برخی از مهمترین وقایع عصر ساسانی

#1
برخی از مهمترین وقایع عصر ساسانی 1


تاریخ ها به میلادی است.

224برخی از مهمترین وقایع عصر ساسانی 1-اردشير اول پایه گذار سلسله ساسانیان است. ساسانيان به فرهنگ پارسي و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دين زرتشتي  جان تازه اي بخشيدند و عمداً تلاش كردند تا به قواعد عصر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هخامنشیان  رجوع کنند. آنها با بزرگ ترین دشمنشان یعنی رومی ها/بیزانسی ها و نیز با چینی ها به تجارت می پرداختند. با كاوش ها و حفاري هایی که در كشور چين انجام شده، سكه هاي طلا و نقره دوره ساسانيان که قرن های زیادی زیر خاک بوده، به دست آمده است.

260-شاپور اول به امپراتوري روم حمله كرد و امپراتور روم «والرين» را اسير كرد. او همچنين جندي شاپور را که یک مرکز مهم و عمده آموزشی بود و آموزش های سطح بالایی ارایه می داد را ایجاد کرد.
274-ماني، پايه گذار مذهب مانوی ظهور کرد. مذهب جدیدی که او ارایه کرد تركيبي از عناصر زرتشتي، مسيحي و بودايي بود.
528-مزدك ظهور کرد. وی لغو مالكيت خصوصي و تقسيم ثروت را تبلیغ می کرد. همچنان که از دوری کردن از خشونت و نيز گياهخواري حمایت می کرد. ايده هاي او جنگ طبقاتي وسیعی بين اشراف و رعيت ها به وجود آورد. او را مي توان اولين كمونيست/ سوسياليست جهان در نظر گرفت.
579-531-خسرو اول (انوشيروان) اوج پادشاهان سلسله ساسانيان بود. او به پیشرفت علم و تحقيق بهای زیادی می داد و و از ترجمه متن هاي پزشكي و علمي يوناني و هندي  به زبان فارسي ميانه يا پهلوي، که زبان بومي ایران آن زمان بود حمايت می كرد. در زمان خسرو اول، كتابخانه جندي شاپور، به عنوان يكي از بزرگ ترين مجموعه هاي كتاب در جهان آن روز انباشته از کتاب شد. او همچنين از فلاسفه اي كه از ظلم و ستم امپراتوري بيزانس فرار می كردند و به ایران پناهنده می شدندحمایت می کرد و كمك  مالي به آنها می کرد. همچنين خسرو اول پادشاه مردم گرایی بود كه احتمالاً انعكاس ايدوئولوژي مزدك بود و بعدها به زد و خورهاي داخلي را دامن زد. همه می توانستند به خسرو انوشیروان دسترسی داشته باشند و هركسي مي توانست از عدالت او بهره مند شود و با شاه ملاقات رسمي داشته باشد. گفته مي شود كه بازي تخت نرد را نخست وزير مشهور او بزرگمهر، ابداع كرده است.
570-حضرت محمد (ص) متولد شد.
622-608-جنگ طولاني بين ساسانيان و بيزانسي ها دو طرف را به شدت ضعيف كرد.
622-حضرت محمد (ص) به خاطر آزار و اذيت هایی که به خاطر عقایدش می دید، از مكه به مدينه هجرت كرد. هجرت او زمان تولد تمدن اسلامي و شروع تقويم اسلامي است. به عقيده مسلمانان حضرت محمد (ص) آخرين پيامبر است.
632-629-دو پادشاه زن پشت سر هم بر امپراتوري ساساني حكومت كردند كه پوراندخت و خواهرش آذرميدخت بودند. پوراندخت يك معاهده صلح با بيزانس امضا كرد.[url=http://www.mage.com/TLbody.html][/url]
632-حضرت محمد (ص) وفات يافت. پس از آن وحي هايي كه بر او شده بود جمع آوري شد و به صورت قرآن مجيد، كتاب مقدس مسلمانان درآمد.
برخی از مهمترین وقایع عصر ساسانی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان