امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصاویر/ رضاخان در زمان وزارت جنگ

#1
فرادید| 24 خرداد 1302 مشیرالدوله آخرین کابینه قبل از نخست وزیری و سپس سلطنت رضاخان را به مجلس معرفی کرد؛ رضاخان در این کابینه برای اخرین بار به عنوان وزیر جنگ در کابینه منصوب شد.

به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مجله تاریخ فرادید ،کودتای سوم اسفند 1299 یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران به شمار می آید که موجب قدرت گرفتن رضاشاه و بیش از پنج دهه سلطنت او و فرزندش شد. در این تاریخ دولت انگلیس در راستای جلوگیری از نفوذ شوروی به دنبال تغییر قدرت در ایران بود و با کمک سید ضیاءالدین طباطبایی به عنوان چهره سیاسی و رضاخان میرپنج فرمانده قزاق‌ها برنامه ای برای کودتا طرح ریزی کرد؛ بر این اساس مقرر شد رضاخان و قشون قزاق تهران را فتح کنند و سپس اداره دولت به سید ضیاء سپرده شود.

در سحرگاه سوم اسفند فوج قزاق به فرماندهی رضاخان وارد تهران شدند و با مختصر زد و خوردی با ژاندارمری، تهران را تصرف کردند. بلافاصله پس از تصرف تهران احمدشاه قاجار از روي ترس و ناچاري، رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا و سيدضياء را به سمت نخست وزيري منصوب کرد. گرچه دوران نخست وزیری سیدضیاء چندان به درازا نکشید و او سه ماه بعد جای خود را به قوام داد اما رضاخان که عنوان سردار سپه و شمشیر مرصع را از احمدشاه دریافت کرد چهار سال بعد توانست قدرت را به تمامی در دست گیرد.

او در هفتم خرداد پس از کودتا برای اولین بار توسط سید ضیاء به عنوان وزیر جنگ منصوب شد و تا برکناری نخست وزیر در این منصب باقی ماند. رضاخان پس از نخست وزیری قوام نیز دوباره به عنوان وزیر جنگ به مجلس معرفی شد تا اینکه در کابینه مشیرالدوله که در 24 خرداد 1302 برای آخرین بار به عنوان وزیر جنگ معرفی شد؛ در همین کابینه دکتر مصدق نیز به عنوان وزیر امور خارجه حضور داشت.

عکس هایی که در زیر مشاهده می کنید مربوط به دوران وزارت جنگ رضاخان سردار سپه است. در یکی از عکس ها که احتمالا متعلق به آنتوان سوریوگین است شمشیری که احمدشاه به او هدیه داده نیز دیده می‌شود. در آخرین عکس نیز رضاخان سردار سپه در کنار "شومیاتسکی" سفیر شوروری در تهران دیده می شود.

تصاویر/ رضاخان در زمان وزارت جنگ 1

تصاویر/ رضاخان در زمان وزارت جنگ 1

تصاویر/ رضاخان در زمان وزارت جنگ 1

تصاویر/ رضاخان در زمان وزارت جنگ 1
تصاویر/ رضاخان در زمان وزارت جنگ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط nazanin jon ، ÆҐÆŠĦ ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
ایول مردی داش..
النم که نیست همچین تصویری ازت!!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان