امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه‌کسی می‌خواهد انسان‌ها را در مریخ فرود بیاورد؟

#1
ایلان ماسک، رییس خلاقیت و برنامه‌ریزی برای آینده در اسپیس ایکس، اعلام کرده‌است می‌خواهد انسان‌ها را در عرض ۹ سال آینده در مریخ فرود بیاورد.

ایلان ماسک، رییس خلاقیت و برنامه‌ریزی برای آینده در اسپیس ایکس، اعلام کرده‌است می‌خواهد انسان‌ها را در عرض ۹ سال آینده در مریخ فرود بیاورد.

ماسک در کنفرانس فناوری دیجیتال ۱ ژوئن گفت برنامه دارد که در ۲۰۲۴ فضانوردان را به سیاره‌ی سرخ بفرستد تا بتوانند یک سال بعد در سطح این سیاره فرود بیایند.

او در این کنفرانس گفت: "ما در حال پایه‌گذاری پروازهای باری به مریخ هستیم تا آدم‌ها بتوانند روی آن حساب کنند. زمین و مریخ هر ۲۶ ماه یک بار روی یک خط و یک جهت از خورشید قرار می‌گیرند، بنابراین یک بار در ۲۰۱۸ این اتفاق می‌افتد؛ یک بار دیگر در ۲۰۲۰ خواهدبود. و من فکر می‌کنم اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، ما احتمالا باید بتوانیم در ۲۰۲۴ آدم‌ها را به مریخ بفرستیم تا در ۲۰۲۵ به آن برسند.”

او اشاره می‌کند این فرصت ۲۶ ماهه زمان اصلی پرتاب موشک به مریخ است، چون زمانی است که مدارهای ۲ سیاره آن‌هارا ده‌ها میلیون مایل به هم نزدیک‌تر می‌کند.

هدف ماسک برای ۲۰۲۵ جاه‌طلبانه‌تر از هدف هر کشوری است.

مثلا ناسا، می‌خواهد در دهه‌ی ۲۰۳۰ انسان‌ها را به مریخ بفرستد. چین برنامه دارد تا نخستین فضاپیمایش را تا ۲۰۲۰ بفرستد، اما این کشور هنوز تاریخی را برای اکتشاف انسانی اعلام نکرده‌است. ضمنا، آژانس فضایی اروپا و روسکاسموس (آژانس فضایی روسیه) نیز هدفی برای فرود انسان‌ها در مریخ مشخص نکرده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که هر دوی آنها برای رفتن به آن‌جا با ناسا هم‌کاری کنند.

دلیلی وجود دارد که باور کنیم ماسک می‌تواند این کار را انجام دهد. هر بار که اسپیس ایکس یکی از موشک‌هایش را پرتاب می‌کند- و به فرود آوردن موفقیت‌آمیز قطعات آن ادامه می‌دهد (برای همین این شرکت می‌تواند با استفاده‌ی مجدد از آنها میلیون‌ها دلار صرف‌جویی کند)- می‌تواند این هدف مریخی بلندپروازانه یک گام نزدیک‌تر شود و به آن ظاهر یک واقعیت تحقق‌پذیرتر را بدهد.

چه‌کسی می‌خواهد انسان‌ها را در مریخ فرود بیاورد؟ 1


تصویری از اوج گرفتن فالکن هوی (یا فالکن سنگین).


ماسک در کنفرانس گفت: "در حالت خوش‌بینانه، تا پایان امسال ما فالکن هوی را پرتاب خواهیم‌کرد، که لحاظ بیش از یک یا دو عامل، قدرتمندترین موشک دنیا خواهدبود. فالکن هوی هنگام پرتاب در شرایط ۵ میلیون پوند فشار خواهدبود، که حدود یک‌سوم اندازه‌ی ساترن ۵ است.”

ساترن ۵ موشکی بود که فضانوردان را به ماه برد. ماسک در کنایه‌ای شاعرانه گفت حتی فالکن هوی از همان سکوی پرتاب در جزیره‌ی مریت، فلوریدا پرتاب می‌شود.

به هر حال این سکوی پرتاب محل برای ساختن تاریخ است.
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth نقشه‌ ي عجیب دانشمندان برای قابل سکونت کردن مریخ
  انسان ها اهل زمین نیستند! نظریه دکتر الیس سیلور!
  مریخ مقصدی مهم برای کاوش فضایی
  شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ
  آیا حیات اولیه از “مریخ” آغاز شده است؟
  پرسش و پاسخ دربارۀ ماموریت مریخ‌نورد “استقامت”
  عکسبرداری از محل فرود آپولو ۱۵ در ماه از روی زمین!
  "معرفی آنوناکی ها؛ خالقین انسان در کتیبه های سومریان"
  ربات کنترل از راه دور چین بر سطح مریخ چه خواهد کرد؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان