امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شمارش معکوس برای تغییر کابینه/از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا وزارت صنعت معدن و تجارت

#1
شمارش معکوس برای تغییر کابینه/از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا وزارت صنعت معدن و تجارت 1

دولت نه فقط برای حفظ حیات سیاسی‌اش بلکه به جهت شرایط نامطلوبی که سال‌هاست گریبان گیر مردم شده است باید کمی هوشمندانه‌تر عمل کند.
شمارش معکوس برای تغییر کابینه/از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا وزارت صنعت معدن و تجارت
اتاق خبر 24:

زمزمه‌ تغییر کابینه از مدت‌ها پیش میان کارشناسان و حتی منتقدان آغاز شده است، زیرا این باور وجود داشت که دولت نه فقط برای حفظ حیات سیاسی اش بلکه به جهت شرایط نامطلوبی که سال‌هاست گریبان گیر مردم شده است باید کمی هوشمندانه‌تر از هر زمان دیگری عمل کند.

زمزمه‌ تغییر کابینه از مدت‌ها پیش میان کارشناسان و حتی منتقدان آغاز شده است، زیرا این باور وجود داشت که دولت نه فقط برای حفظ حیات سیاسی اش بلکه به جهت شرایط نامطلوبی که سال‌هاست گریبان گیر مردم شده است باید کمی هوشمندانه‌تر از هر زمان دیگری عمل کند، علاوه بر آن نباید همه شانس خود را در برجام بیازماید، چراکه برجام نیاز به یک پروسه دراز مدت دارد تا آثار و نتایج خود را آن طور که باید نشان دهد.

به همین علت دولت باید به دنبال چاره‌ای دیگر جهت حل و فصل مشکلات معیشتی مردم باشد. از این رو اکنون که دولت وارد سال چهارم فعالیت خود شده است و با مروری برعملکرد برخی از وزرا تصمیم به تغییر و تحول در برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی اش را گرفته که البته احتمال تغییر وزیر صنعت و معدن و همچنین وزیر ورزش و جوانان از این دست است. شایان ذکر است که به زودی محمود اسلامیان جایگزین محمدرضا نعمت‌زاده در وزارت صنعت و علی اصغر مونسان جایگزین محمود گودرزی در وزارت ورزش می‌شود و همچنین شنیده‌ها حکایت از این امر دارد که دولت می‌خواهد وزرای جدید را پس از شب‌های قدر به مجلس معرفی کند.


تغییرات در وزارت صنعت و ورزش

شنیده‌ها حکایت از این دارد که روحانی به دنبال تغییر و تحول در وزرات صنعت و ورزش است. البته گفته می‌شود که دولت بنا دارد وزرای جدید را هفته بعد رسما به مجلس معرفی کند. البته قرار بود که این تغییر هفته قبل انجام شود، اما ظاهرا به دلیل جنجال‌های اخیر و حملات سنگین به دولت به تعویق افتاده و به نظر می‌آید پس از شب‌های قدر، وزرای جدید رسما به مجلس معرفی شوند. این روزها شایعات متعددی درباره تغییر در کابینه به گوش می‌رسد، بر اساس خبرهای دریافتی در لیست تغییرات فوری، اسامی وزرای صنعت و ورزش مشاهده می‌شود. با این حال و در شرایطی که انتقادات از عملکرد وزرای صنعت و ورزش به اوج خود رسیده است، باید منتظر ماند و دید آیا این دو وزیر با کابینه خداحافظی می‌کنند و گزینه‌های مدنظر به کرسی وزارت می‌رسند یا می‌بایست شاهد تغییرات دیگری بود؟

گزینه‌های دولت برای تحول

براساس این گزارش با توجه به افزایش انتقادات به وزیر صنعت، گزینه اصلی جایگزینی «نعمت زاده» تعیین شده است، از این رو احتمالا محمود اسلامیان جایگزین محمدرضا نعمت‌زاده در وزارت صنعت می‌شود. لازم به ذکراست، شنیده شده جهانگیری برای وزارت صنعت، رضا ویسه را پیشنهاد داده که هم‌اکنون «معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور» است. همچنین شایعه شده گزینه جهانگیری برای وزارت ورزش، محمود اسلامیان است که چندی پیش، با پیشنهاد خود، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شده است.

دراین میان، «اسلامیان» تمایلی برای پذیرفتن پست وزارت ورزش ندارد و «وزارت صنعت» را ترجیح می‌دهد. مونسان که چهره‌ای نزدیک به روحانی است، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است و در پست‌هایی نظیر ریاست منطقه آزاد کیش، معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات‌مدیره و معاون اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان)، مسئولیت‌های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی (پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور داشته است. ا

سلامیان که از نزدیکان و دوست نزدیک اسحاق جهانگیری به شمار می‌آید و با حمایت معاون اول در دولت فعلی حضور دارد، هم‌اکنون ریاست صندوق بازنشستگی را عهده‌دار است. بر این اساس علی اصغر مونسان به زودی جایگزین محمود گودرزی در وزارت ورزش می‌شود. وی مدیری چند وجهی است که در حوزه‌های مختلف نظیر توسعه زیرساخت، سرمایه‌گذاری و توسعه فضاهای فرهنگی تجارب اجرایی و مدیریتی موثری را در کارنامه دارد. وی همچنین دارای سوابق علمی و پژوهشی متعدد در حوزه‌های فنی و مدیریتی بوده و هم‌اکنون مدرس دانشگاه است.

علت تغییر ۲ وزیر
کارشناسان امر و منتقدان بر این باورند که علت تغییر گودرزی عملکرد او در حوزه ورزش و خصوصا در بخش جوانان، ناکامی‌های چندین رشته ورزشی در حوزه قهرمانی، حضور افرادی در پست‌های مدیریتی و ابقای مسئولان در چند فدراسیون است و این مسائل و همچنین آخرین حوادث رخ‌داده در بازی‌های لیگ برتر می‌تواند از مهم‌ترین علت برای تغییر وزیر ورزش و جوانان باشد. علاوه بر آن شایان ذکر است که از همان زمان ادغام این دو سازمان در یکدیگر، حوزه جوانان به فراموشی سپرده شده است و بعضا با انتصاب افرادی که حداقل سه دهه از دوران جوانی آنها می‌گذرد تصمیماتی اتخاذ شده است که نه تنها مشکلات جوانان رفع نشده است، بلکه این مشکلات گسترش هم یافته است. علاوه بر آن گفته می‌شود که دلایل احتمالی تغییر نعمت‌زاده برخی سیاست‌های متضاد با دولت است که در برخی مواقع به صورت کاملا آشکار نمود و ظهور داشت. موضع‌گیری متفاوت با سخنگوی دولت در بحث کنترل قیمت‌ها و اصرار وی بر حمایت از افزایش قیمت خودرو از جمله این تضادهاست.

پیشنهاد جابه‌جایی به مجید انصاری
دولت به مجید انصاری پیشنهاد داده که از معاونت پارلمانی به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور منتقل شود. انصاری نیز ۳ نفر را به عنوان جایگزین به رئیس‌جمهور معرفی کرده است، اما به نظر می‌رسد هنوز جدیتی برای این جابه‌جایی وجود ندارد. برخی همچنین از تغییر احتمالی مقیمی معاونت سیاسی وزارت کشور خبر داده‌اند. گفته می‌شد مهم‌ترین گزینه برای معاونت سیاسی وزارت کشور، «احمدی» معاون فعلی شریعتمداری (معاون اجرایی رئیس‌جمهور) است. گرچه سخنگوی دولت این احتمال را «فعلا» رد کرده اما به نظر تغییرات ولو «اندک» در کابینه دولت به‌زودی آغاز می‌شود؛ شنیده‌ها حاکی است، کمیته‌ای برای تغییر احتمالی برخی وزرا تشکیل شده است.
منبع: روزنامه آرمان
ˢᵒᵐᵉ ᵗᶤᵐᵉˢ
 ᵖᵃˢᵗ ʰᵘʳᵗˢ 
ᵃᶰᵈ ʸᵒᵘ ᶜᵃᶰ'ᵗ 
ˡᵉᵗ ᵗʰᶤᶰᵍˢ ᵍᵒ
ᵞᵒᵘ ʲᵘˢᵗ ᵏᵉᵉᵖ ᵈᶤᵍᵍᶤᶰᵍ
 ᵗᶤˡˡ ʸᵒᵘ'ˡˡ ᵈᶤᵉ ᶤᶰˢᶤᵈᵉ 
ˑ ˑ ˑ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طالبان رسما پرچم افغانستان را تغییر داد !
Video فرار حیرت انگیز گربه از ساختمان آتش گرفته +ویدیو
Subarrow تحلیل رویترز از دلیل تغییر لحن محمد بن‌سلمان در برابر ایران
  چرا گوشواره های نامتقارن جایگاه خاصی در بین جوانان پیدا کرده اند؟
Heart «صباح الاحمد»، از 40 سال حضور در وزارت خارجه کویت تا میانجیگری در منطقه
  تاریخ برگزاری کنکور بدون تغییر ماند!
Heart اصلاحات در کابینه الجزایر
Heart تحریم ۸ شرکت فعال در زمینه آهن و فولاد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا
  مرکز نوآوری دیجیتال در ۳ صنعت بزرگ کشور راه‌اندازی می‌شود 
Heart سفیر افغانستان در وزارت خارجه حاضر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان