امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 کشور برتر جهان از نظر قدرت و فن آوری موشکی

#1
10 کشور برتر جهان از نظر قدرت و فن آوری موشکی 1 

امروزه همراه با فن آوری های دیگر فن آوری موشکی هم پیشرفت های زیادی داشته است. با توجه به اهمیت و کارایی موشک ها در جنگ های امروزی هر کشوری که دارای یک قدرت نظامی شناخته شده است در تلاش است فن آوری موشکی خود را مدرن تر و به روز تر کند به این دلیل که موشک یک ابزار مهم واقعی در جنگ های امروزی با توجه به محدودیت های انسانی و مالی است.
امروزه با توسعه سلاح های هسته ای اهمیت موشک هایی که می تواند سلاح های هسته ای را در مصاف های زیاد حمل کنند بسیار بیشتر شده است.
کشورهایی که دارای فناوری ساخت و پرتاب موشک با کلاهک هسته ای هستند عبارتند از: روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، بریتانیا، و فرانسه که با این حال، کشورهای جهان دیگر نیز به سمت ساخت موشک با فن آوری خود روی آورده اند.

 10-کره شمالی

کره شمالی برنامه توسعه موشکی خود در 1970s آغاز کرده است. در سال 1984، کره شمالی موشک اسکاد-B را مهندسی معکوس کرد  از 300 کیلومتر برد داشت. همچنین کره شمالی موشک اسکاد-c با برد 500 کیلومتر و اسکاد-D با برد 800 کیلومتر تا 1300 کیلومتر را توسعه داد. کره شمالی همچنین صادر کننده موشک به کشورهای مختلف مانند پاکستان، ایران و مصر. است.کره شمالی هنوز هم در حال توسعه موشک های Taepo دونگ-2 و No-دونگ-2 است.

9-ایران

در مورد تحولات فن آوری موشکی ایران یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه نام برد که هم فناوری موشکی را بومی کرده و هم تکنولوژی پیشرفته ای را در اختیار دارد.
ایران موشک های کوتاه برد را توسعه داده است. ایران همچنین شهاب-1 (برد 300 کیلومتر) و شهاب 2 (برد تقریبا 550 کیلومتر) را توسعه داده است.موشک شهاب 3 ، که دارای برد وسیعی تا 1300 کیلومتر، نیز به واحد سپاه پاسداران در وضعیت عملیاتی تحویل داده شد. همچنین برخی از گزارش ها در خصوص توسعه شهاب 4 و کوثر و موشک های بالستیک قاره پیمای دیگر وجود دارد. در 20 اکتبر سال 2004، ایران از آزمایش موفقیت آمیز شهاب 3 با 2000 کیلومتر خبر داد اما در حال حاظر پیشرفته ترین موشک ایران عماد می باشد.

8-پاکستان

در سال 1990، پاکستان M-11 موشک های بالستیک از چین را خریداری کرد که برد 300 کیلومتری داشت.در اواخر سال 1990، پاکستان با کمک چین M-11 را توسعه داد و بردش را به 750km رساند و نام آن راشاهین-1 گذاشت. همچنین تعداد کمی از موشک های بالستیک دونگ از کره شمالی خریداری کرد. این موشک های بالستیک دونگ بردی معادل 1،500km دارند. پاکستان موشک غوری آن در آوریل 1988 و آوریل سال 1999 که  از روی موشک دونگ مهندسی معکوس کرده بود رونمایی کرد و هنوز در حال توسعه غوری-2 است که تا برد حدود 2300 کیلومتر آزمایش کرده است. غوری-3 و شاهین-2 نیز در حال ساخت هستند.

7-اسرائیل

اسرائیل دارای صنعت موشکی گسترده است که شامل موشک های بالستیک و کروز است. اسرائیل همچنین دارای یک صنعت دفاع موشکی است. در سال 1960،جریکو از سری موشک های بالستیک با کمک فرانسه در اسرائیل تولید شد.موشک جریکو-1، یک موشک بالستیک کوتاه برد است. جریکو-1 دارای بردی معادل 500 کیلومتر است. در سال 1970، اسرائیل همچنین از ساخت موشک Jercho-2 خبر داد که بردی از حدود 1،500km تا 1،800km دارد. 

6-هند

نزدیک به دو دهه، هند در تلاش برای توسعه موشک های بالستیک خود با نام Prithvi-1 و pritvi-2 در ارتش هند و نیروی هوایی است. هند از تولید قابل توجهی از آگنی 1 خبر داد که بردی معادل 700km و آگنی 2 که حداکثر بردش تقریبا 2،500km می باشد. در سال 2003، هند اعلام کرد تست آگنی III با برد 4،000km را با موفقیت انجام داده است. هند در سال 2014 آزمایش موشک بالستیک بین قاره ای V آگنی که با سوخت جامد بردی بیش از 5،000km را با موفقیت انجام داد.

5-انگلیس

به طور عمده انگلیس در صنعت موشکی به شدت به ایالات متحده وابسته است و طرح های ساخت موشک به صورت مشترک با آمریکا در دستور کار دارد. انگلیس موشک های قاره پیمایی دارد که از طریق زیردریایی پرتاب می شود. موشک های در اختیار انگلیس بسیار متنوع و پیشرفته هستند.

4-فرانسه

پس از آمریکا، روسیه و چین، فرانسه چهارمین قدرت موشکی جهان است. موشک M-51 ICBM ساخت فرانسه بردی معادل 10،000km را دارد و بهترین موشک ساخت فرانسه است.

3-چین

دستیابی چین به سمت فن آوری موشکی و نوآوری در موشک دانگ فنگ 5A (با نام ناتو گزارش CSS-40) است که نسخه بهبود یافته از موشک قاره پیمای DF-5A است که بردی بیش از 13،000km زا دارد. این موشک می تواند در حدود شش کلاهک با وزن 600kg را حمل کند. چین همچنین دارای دانگ فنگ 31A (نام ناتو گزارش شده است CSS-9 MOD-2) است بردی بیش از 11،200km است که می تواند تنها یک بمب هسته ای حرارتی 1،000kt را حمل کند.

2-ایالات متحده امریکا

موشک LGM-30G به عنوان یکی از بهترین و قدرتمند ترین موشک های جهان بشمار می آید. موشک LGM-30G بردی معادل 10،000km با وزن تقریبا 34،473kg می تواند با سرعت 15،000mph پرواز کند.یکی دیگر از موشک مهم ایالات متحده موشک UGM-133 Trident را 2 (نیزه سه شاخه D5) است که می تواند یک سلاح هسته ای با حداکثر برد 11300 کیلومتر حمل کند. این یک موشک بالستیک زیردریایی پرتاب (SLBM) است. موشک UGM-133 Trident می تواند با سرعت 13000 مایل در ساعت سفر می کند. 

1-روسیه

روسیه دارای تنوع و تکنولوژی موشکی منحصر به فردی است. روسیه حداکثر امتیاز در فن آوری موشکی را دارد. روسیه دارای RS-24 است که مجهز به سلاح های هسته ای است. RS-24 می تواند تقریبا 4 تا 6 کلاهک را حمل کند.موشک RS-24 دارای برد 10500 کیلومتر است در حالی که وزنی معادل 47200 کیلوگرم دارد که شامل 1200 کیلوگرم محموله نیز می شود. تمایز دیگر، که روسیه در فن آوری موشکی متمایز می کند توسعه موشک  بین قاره ای R-36M است که این موشک طولانی ترین برد در جهان با محدوده هدف قرار دادن 16000 کیلومتری را دارد. روسیه نیز در حال توسعه یک موشک بالستیک زیردریایی پرتاب است.
پاسخ
 سپاس شده توسط PARTO.18 ، -Demoniac- ، Thyme ، # αпGεʟ ، Faust ، ɪᴄᴇ ، ÆҐÆŠĦ ، سامیار.. ، Son of anarchy
آگهی
#2
بازهم جای امیدواریه کـه آمریکا اول نیست ..

ولی جای تعجُـب دارهـ آلمان تو این رده بندی نیست !

و خُدا رو شکـر که ایران دراین ده کشور حُـضور داره (:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Unknown
10 کشور برتر جهان از نظر قدرت و فن آوری موشکی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa
#3
(14-06-2016، 10:39)ღ✿ ДVД ✿ღ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
بازهم جای امیدواریه کـه آمریکا اول نیست ..

ولی جای تعجُـب دارهـ آلمان تو این رده بندی نیست !

و خُدا رو شکـر که ایران دراین ده کشور حُـضور داره (:

روسیه یا بهتره بگیم شوروی سابق خیلی بیشتر از امریکا روی فناوری موشکیشون سرمایه گذاری کردن
در اصل نیروی نظامی امریکا هوا محور هستش بیشتر...و روسیه زمینی محور...
البته طبق دیسیپلین جدید نظامی همه کشورها دارن به سمت سوی هوایی محور شدن میرن..به این علت که اسمان و هوا گستردس و قابلیت هرنوع عملیاتی با خطر هرچه کمتر و حفظ عمر نیرو قابل انجامه...
شما دقت کن یه جنگنده مثل اف 18 میتونه 8 تا mark-82 حمل بکنه که به تنهایی قدرت انفجاریش از 4 تا موشک شهاب 3 ما با کلاهک 750 کیلویی بیشتر هستش...و استفاده در میدان عملیات راحت تره..
المان هم بهش اجازه نمیدن که نیروی موشکی داشته باشه..هنوز یه سری محدودیت و تحریم هاش از بعد از جنگ جهانی رفع نشده....
ایران هم سرمایه گذاری بسیار بسیار بسیار گسترده ای کرده که باید میبود تو این رده بندی..اگه نمیبود باید تعجب میکردیم..ولی 40 سال حداقل از کشوری مثل روسیه و امریکا در فناوری موشکی عقب تره...
ما در بهترین حالت به فناوری دهه 70 امریکا رسیدیم...
اونم با توجه به عملیاتی شدن موشک های عماد..که دراصل همون شهاب ها و اسکاد های مدرنیزه شده با cep پایین تره !
قصه رفاقت،قصه سنگ های کناره ساحله-یکی یکی اونارو جمع می کنی...بعدش یکی یکی پرتشون می کنی توی دریا..
اما بعضی وقتا سنگای قیمتی گیرت میاد که هیچ وقت نمیتونی پرتشون کنی و برای خودت همیشه نگهش میداری!!
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa ، # αпGεʟ ، Son of anarchy ، ɪᴄᴇ ، Thyme
#4
16هزار کیلومتر !!!
بعد خیلی جالبه پاکستان از ما جلوتره !
10 کشور برتر جهان از نظر قدرت و فن آوری موشکی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa
#5
بازم جای امید واری که ایرانم جزوشونه...
10 کشور برتر جهان از نظر قدرت و فن آوری موشکی 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -سه هواپیما/جنگنده برتر دهه 1980-
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  تشدید حملات موشکی و نیاز به احیای توافق هسته ای
  مشاور وزیر کشور عراق با سردار عبداللهی دیدار کرد
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی
  مرکز عملیات مشترک پدافند هوایی شمالغرب کشور افتتاح شد
  یمن| عملیات گسترده موشکی و پهپادی در عمق عربستان و هدف قرار گرفتن تاسیسات راهبردی
  سلاح مرگبار سپاه که قدرت نظامی ایران را به رخ می‌کشد + تصاویر
  حمله موشکی به محل نشست فرماندهان ائتلاف سعودی در «مأرب»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان