امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی

#1
مازانتی اوانترا Millecavalli، چندی پیش در نمایشگاه خودرو شهر تورین رونمایی شد. قدرتمندترین خودرو ایتالیایی تبار، 1000 اسب بخار در زیر کاپوت دارد و با این اوصاف، شاهد یک قهرمان جدید هستیم. با گجت نیوز همراه باشید.

مازانتی طی کنفرانسی در نمایشگاه خودرو تورین 2016، اعلام کرد که تنها 25 دستگاه از این خودرو بسیار خاص تولید خواهد شد. بااینکه مازانتی در حد و اندازه‌ی فراری، لامبورگینی و یا پاگانی شناخته‌شده نیست، اما بی‌شک ازلحاظ عملکرد هیچ کمبودی نسبت به برترین خودروسازان جهان ندارد.

اما مازانتی در شروع کارش اصلا چنین شکل و شمایلی نداشت و به‌طورجدی اقدام به تولید خودرو انحصاری خودش نکرده بود. انقلاب داخلی مازانتی در سال 2013 و با معرفی اوانترا به‌عنوان یک خودرو سوپر اسپرت رقم خورد و حال به نسخه‌ی جدیدتری منتهی شده است.

مازانتی اوانترا Millecavalli از فراری لافراری هم قوی‌تر است

مدل جدید Millecavalli، یک نسخه‌ی بهبودیافته از اوانترا ابتدایی به‌حساب می‌آید. واژه‌ی Millecavalli در این خودرو جدید، به معنای یک هزار اسب در زیان ایتالیایی است. مطلقا استفاده از چنین نامی نشانگر قدرت بسیار بالای آن بوده که حتی از فراری لا فراری 950 اسب بخاری نیز، توان بیش‌تری دارد.

مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1

نیروی محرک این خودرو از پیشرانه‌ی توربو شارژ دوقلو 7.2 لیتری V-8 تامین می‌شود که تماما توسط خود مازانتی طراحی و به تولید رسیده است. این سیستم قدرتمند همچنین 885 پوند فوت گشتاور تولید کرده که به گفته‌ی خود شرکت، موشک Millecavalli را در عرض 2.7 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز طبق تست‌های انجام‌شده 402 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

البته همان‌طور که می‌دانید قدرت بسیار زیاد، تنها بخش این خودرو نیست؛ اوانترا Millecavalli، از شاسی بسیار خاص و پیچیده‌ای نیز برخوردار است. همچنین عوامل دیگری نظیر ترمزهای کربن-سرامیکی ساخت Brembo، رینگ‌های بسیار سبک مسابقه‌ای OZ و تایر‌های Pirelli Troreo R، باعث شده تا ما آن را یک ابر خودرو سوپر لوکس بدانیم.

مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1

استفاده از شاسی به جنس استیل و کروم مولیبدن در بدنه به همراه مقداری از فیبر کربن در ساختار آن، موجب شده تا وزن این خودرو تنها 1300 کیلوگرم باشد. علاوه ‌بر این، مازانتی اوانترا Millecavalli فناوری‌ نوآورانه‌ای را در خود جای‌داده که در آن هوای گرم از محفظه‌ی موتور خارج شده و از روی بال‌های پشتی عبور می‌کند تا نیروی رو به پایین را افزایش دهد. فناوری شبیه به دیفیوزر‌ها که در فرمول یک کاربرد دارد.

مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1

البته مازانتی هنوز از افشا تمامی شاخصه‌های این خودرو امتناع می‌کند. ظاهرا همچنان درحال‌توسعه آن است تا نسخه‌های قابل‌تولید در انتهای سال میلادی آماده شوند. گفتنی است که مدل به نمایش درآمده در نمایشگاه خودرو تورین، یک نمونه پیش ساخت از این خودرو بوده است.

مازانتی تصمیم دارد پیش از ارائه‌ی نسخه‌ی نهایی، اوانترا Millecavalli را به بهترین پیست‌های اتومبیل‌رانی برده تا تست‌های لازم روی آن انجام شود. ظاهرا راننده‌ای که برای این آزمایش‌ها انتخاب‌شده، جیامپائولو تنچینی ( Giampaolo Tenchini ) ایتالیایی است.

مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1

لوما مازانتی

مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت مازانتی، لوکا مازانتی در این خصوص می‌گوید:

نقل قول:
ابر اتومبیل جدید ما، اوانترا Millecavalli، یک نقطه‌ی شروع برای ماست؛ اما نه یک شروع مستقل، بلکه نتیجه کار دقیق و فرایند‌های بهبودسازی که از زمان تحویل پروژه اوانترا آغازشده است. من معتقدم که یک تولیدکننده خودرو نباید کاملا از دستاورد‌های فعالی خود راضی شود و همیشه باید در حال تکمیل کردن محصولات خود باشد.
مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1

مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1
مازانتی اوانترا Millecavalli؛ قدرتمندترین خودرو ایتالیایی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022
  ﻓﺮﻭﺵ خودرو کمیاب ﻣﯿﺒﺎﺥ 57S ﮐﻮﭘﻪ ﺳﺎﻣﻮﺋﻞ ﺍﺗﻮﺋﻮ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان