امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد

#1
ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1




ایلان ماسک ۱۴ سال پیش استارتاپ فضایی خود را تاسیس کرد و از همان زمان، هدف اصلی تغییری نداشته: سکونت در مریخ. وی امروز اطلاعات تازه ای در خصوص برنامه های اسپیس اکس برای سفر به مریخ را با نشریه «واشنگتن پست» در میان گذاشت.

در سال ۲۰۱۸، قرار است SpaceX یک سفینه فضایی بدون سرنشین را به مریخ ارسال کند. این پروازها هر دو سال یک بار تکرار خواهد شد چرا که زمانی برگزیده می شود که فاصله زمین و مریخ در کمترین حالت خود در مدار باشد. ماسک می گوید که اگر همه چیز طبق نقشه پیش رود، اولین پرواز با سرنشین در سال ۲۰۲۵ به مریخ خواهد رسید.
ماسک می گوید سفر پیش رو که ماه ها به طول خواهد انجامید، سخت، پرخطر و پرمخاطره خواهد بود اما او مطمئن است که داوطلبین زیادی حاضر به رفتن به سیاره سرخ خواهند بود، چرا که می خواهند جزء پیشتازان باشند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1

پیش از اینکه پرواز با سرنشین در سال ۲۰۲۵ انجام شود، ماسک می گوید که از سال ۲۰۱۸ پرواز های بی سرنشین به این سیاره آغاز شده و در آنها، وسایل مورد نیاز تحقیقاتی و ماشین های سطح نورد (Rover) به آنجا منتقل خواهند شد. این تجهیزات توسط خود SpaceX یا سایر شرکت ها تولید می شوند. از پروازهای نخستین همچینن استفاده خواهد شد تا اطمینان پروازهای با سرنشین به مریخ تخمین زده شود.
ماسک در همین رابطه می گوید: «اساساً آنچه می گوییم این است که می خواهیم یک مسیر مشخص به مریخ را تعیین کنیم. مسیری که همواره از آن استفاده شود و بتوان به آن اعتماد کرد. هر ۲۶ ماه یک بار پروازی خواهیم داشت. مانند یک قطار که ایستگاه را ترک می کند. از طرفی اگر دانشمندان سراسر جهان اطمینان حاصل کنند که در این بازه زمانی قطعاً پروازی به مریخ انجام خواهد شد که در قیاس با نمونه های قبلی بسیار ارزان تر است، به سراغ ابداعات تازه و آزمایش های جدیدی می روند.»
اسپیس اکس یک شرکت خصوصی است که برای انجام سفرهایش به مریخ، از دولت کمک مالی دریافت نمی کند. ناسا پیش از این ابراز نموده که برای پرواز به مریخ در ۲۰۱۸ «پشتیبانی فنی» در اختیار این کمپانی قرار خواهد داد اما سخنی از پشتیبانی مالی به میان نیامده است. در این بین خود ناسا تصمیم دارد در سال ۲۰۳۰ پرواز با سرنشین به مریخ داشته باشد. اما برخی از اعضای کنگره ایالات متحده ابراز تمایل خود را به سفر به ماه نشان می دهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1

سفر اسپیس اکس به مریخ در سال ۲۰۱۸ توسط سفینه فضایی Dragon خواهد بود که توسط موشک ۲۷ موتوره ی «Falcon Heavy» به فضا رهسپار می شود. در انتهای سال میلادی جاری اسپیس اکس برنامه دارد تا موشک Falcon Heavy خود را برای اولین بار به پرواز در آورد.
ماسک خبر می دهد که سفینه فضایی دراگون، بزرگترین جسمی خواهد بود که تا کنون بر روی سطح مریخ فرود آمده. همین مسئله فرود آمدن آن را دشوارتر می کند. تا کنون از بین ۴۳ ماموریت رباتیکی که از سوی کشورهای مختلف برای رساندن جسمی به مریخ انجام شده، تنها ۱۸ عدد موفقیت آمیز بوده اند. آخرین پرواز به مریخ، از سوی ناسا انجام شد که در آن ماشین سطح نورد بدون سرنشین «Curiosity» بر روی سطح این سیاره جای گرفت که هنوز در آنجا باقی مانده است.
در این بین برخی گمانه زنی می کنند که چهارچوب زمانی مشخص شده از سوی ماسک بی نهایت بلندپروازانه است، مخصوصاً از جایی که اسپیس اکس هنوز راکت Falcon Heavy را به پرواز درنیاورده سفینه فضایی Dragon را نیز با استفاده از موتور خود در شرایط واقعی به زمین ننشانده است.
در سفر دوم اسپیس اکس به مریخ که در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، ماسک می گوید که تصمیم دارد دو موشک Falcon Heavy به همراه دو سفینه Dragon را به سیاره مذکور ارسال کند که هر دو پر از وسائل تحقیقاتی و ابزارهای مورد نیاز برای آزمایش ها خواهند بود: «در آن زمان چندین سازمان و نهاد وجود خواهد داشت که بخواهند آزمایشاتی در سطح مریخ انجام دهند.»
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1

ماسک بیان نمود که در سال ۲۰۲۲، امیدوار است که اسپیس اکس بتواند سفینه مرموز خود را به مریخ ارسال کند. در این سفر، جایگاه هایی به مریخ منتقل می شوند که محل زندگی فضانوردان بر روی سیاره سرخ خواهند بود. ماسک از ارائه جزییات بیشتر امتناع ورزید و عنوان کرد که در ماه سپتامبر در یک کنفرانس بیشتر در مورد این سیستم خواهد گفت. وی البته بسیار هیجان زده بود و به سختی خود داری می کرد: «به وجدتان خواهد آورد؛ واقعاً عالی است و می تواند هیجان زده تان کند.»
وی در خصوص پرواز اسپیس اکس در سال ۲۰۲۵ به مریخ گفت: «اولین ماموریت با تعداد نفرات بالا همراه نخواهد شد. به دلیل ریسک بالای پرواز، می خواهیم اگر اتفاق ناگواری رخ داد، با کم ترین تلفات جانی همراه باشد.»
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1

ماسک البته اشاره می کند که اسپیس اکس با شانس زیاد می تواند همه چیز را طبق نقشه پیش ببرد تا در نهایت موفق گردد در پایان سال ۲۰۲۴ پرواز با سرنشین را انجام داده تا فرود آن در ۲۰۲۵ محقق شود.
ایلان ماسک خاطر نشان می کند که هنوز افرادی که برای پرواز اول به سیاره سرخ رهسپار می شوند، مشخص نگشته اند. اما اشاره می کند که این افراد، پیشتازانی خواهند بود که ریسک بالای این کار را نیز پذیرفته اند:
نقل قول:
«خوشبختانه افراد زیادی هستند که تمایل دارند به توسعه زیرساخت ها برای تولد یک شهر مریخی کمک کنند. این یک پروژه بسیار خطرناک است و در این میان همین افراد هم احتمالاً زندگی شان را از دست خواهند داد، و خودشان نیز این مسئله را می دانند. اما این اشخاص هستند که راه را برای دیگران هموار می کنند تا در نهایت سفر به مریخ امن و راحت تر گردد، مسئله ای که البته در سال های آتی رخ خواهد داد.»
پاسخ
 سپاس شده توسط IM JUST TIRED
آگهی
#2
دمش گرم این فرد به جای هزینه تبلیغ هزینه تحقیق میکنه
ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1





ایلان ماسک جزییات بیشتری از سفر به مریخ ارائه داد 1
پاسخ
#3
درستشم همينه با حلوا حلوا دهن شيرين نميشه بايد عمل كرد مث اين
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth نقشه‌ ي عجیب دانشمندان برای قابل سکونت کردن مریخ
  مریخ مقصدی مهم برای کاوش فضایی
  شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ
  آیا حیات اولیه از “مریخ” آغاز شده است؟
  پرسش و پاسخ دربارۀ ماموریت مریخ‌نورد “استقامت”
  ربات کنترل از راه دور چین بر سطح مریخ چه خواهد کرد؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  زندگی در مریخ
  مریخ در گذشته، مانند زحل دارای حلقه‌هایی بوده است
  مریخ زمانی همانند زمین دریاچه‌های آب شور داشته است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان