امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حتما «فروشنده» اصغر فرهادی را نگاه کنید!

#1
حتما «فروشنده» اصغر فرهادی را نگاه کنید! 1
سینماپرس: به نظرم می رسد، پیشنهاد خوبی باشد که به کمال تبریزی توصیه کنیم، حتما «فروشنده» اصغر فرهادی را تماشا کند. بالاخره باید معلوم شود چرا یک عده خشونت های باوری دارند!

می گویند کمال تبریزی سکوتش را شکسته است. تبریزی دربرنامه ای که امشب روی اینترنت خواهد رفت پاسخ فراستی، صداوسیما و هرکسی را که قرار بوده به او پاسخ بدهد را داده است. در تیزر کوتاهی که از مشروح گفتگوی جیرانی و کمال تبریزی منتشر شده، تبریزی، فراستی را به خاطر آنچه در برنامه هفت گفته بود مورد خطاب قرار داده و او را به شعبان بی مخ تشبیه کرده و رفتارهای او را به رفتارهای شعبان بی مخ نسبت داده و بعد اعتراض کرده است که چرا مدیران تلویزیون چنین و چنان نکرده اند با این برنامه...

۴ سال پیش، محل جمع آوری کمک به زلزله زدگان، یکی از بازیگران فیلم قلاده های طلا، مثل بقیه بازیگران آنجا برای کمک حضور پیدا می کند. کمال تبریزی او را از آن محل پرت می کند بیرون. علیرام نورایی که در آن ایام با رفتارهای مشابه فراوانی مواجه بود، معنای رفتارهای شعبان بی مخ مئاب را نمی فهمد. نمی داند چرا کمال تبریزی او را از جمع شان اخراج کرده است. بعدتر باران کوثری هم در تئاتر شهر به علیرام نورایی حمله می کند و گویا فقط یک «نفس کش» از عربده های شعبان بی مخ جا می اندازد. 

همان وقت یکی از رسانه ها نوشت: به هر حال «باران کوثری» با برخورد فاشیستی اخیر خود در تئاتر شهر نشان داد که هنوز روحیات «شعبان‌بی‌مخ‌ها» و «جاهل مسلک‌ها»ی دهه‌ی بیست و سی تهران قدیم زنده است و در عین ناباوری، این بار در نزدیکی یکی از مراکز به اصطلاح فرهنگی تهران و جایی که آن را مرکز روشنفکری پایتخت می‌نامند و حتی جالب‌تر، در میان هنرمندانی که داعیه‌ی «فرهنگی» بودن آنها گوش فلک را کر کرده است، این روحیات خشن و بدوی، دوباره بروز و ظهور پیدا کرده است. 

این که حالا بعد از ۴سال کمال تبریزی به این منطق رسیده است که فراستی را از محافل به بیرون پرت نمی کند و در برنامه ای و به شکلی کاملا محترمانه!از مدیران سازمان می خواهد واکنش نشان دهدند( و شاید منظورش این است که آنها خودشان هفت را تعطیل کنند و فراستی را به سازمان صداوسیما ممنوع الورود کنند) هم قابل ستایش است. با این روند حداقل می توان نسبت به رفتارهای آینده امیدوار بود. بالاخره همین که از خشونت ها به هر قاعده ای کاسته شود، خوب است. اما عرف این است که نسبت به آن رفتار شعبان جعفری وار گذشته یک عذر ناچیزی بخواهد، لا اقل!

نام شعبان بی مخ یا شعبان جعفری مترادف خشونت است. این روزها هم اصغر فرهادی هم در هر نشست خبری که می نشیند و برمی خیزد، توضیح می دهد که موضوع فیلمش خشونت است و می گوید: یک خشونتی است که حاصل یک عصبانیت است ولی یک زمانی خشونتی داریم که برایش دلیل داریم و برای این دلیل هم ایمان داریم که حاصلش می‌شود همان رفتارهای تروریستی که در دنیا وجود دارد و آن‌ها بر این خشونت باور دارند.

به نظرم می رسد پیشنهاد خوبی باشد که به کمال تبریزی توصیه کنیم حتما «فروشنده» اصغر فرهادی را تماشا کند بالاخره باید معلوم شود چرا یک عده خشونت های باوری دارند!

مبع: نسیم

حتما «فروشنده» اصغر فرهادی را نگاه کنید! 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۱۰ فیلمی که هرگز باور نمی‌کنید بر اساس داستان‌ها و اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند!!
  اصغر فرهادی از فیلم ساختن در ایران و خارج از آن می‌گوید
Video | بهترین فیلم‌های ترسناک فضایی که باید تماشا کنید |
Thumbs Up | بهترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما که باید تماشا کنید |
Lightbulb | ۶ فیلم فلسفی که نگاه شما به زندگی را به چالش می‌کشد |
  «قهرمان» اصغر فرهادی به بازار فیلم کن می‌رود
  معرفی فیلم فروشنده
  نگاه خیره کارول؛ بررسی Repulsion!
  10 تا بهترین فیلم های 2020 که حتما باید ببینید!
  ناراحتی شدید مگان فاکس از نگاه جنسیتی که هالیوود به او داشته

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان