امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جشنواره حاشیه‌ها، انتقادها و فیلم

#1
جشنواره حاشیه‌ها، انتقادها و فیلم

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همراه با دنیایی از حواشی و نارضایتی برگزار شد و به پایان رسید.
جشنواره حاشیه‌ها، انتقادها و فیلم 1به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باشگاه خبرنگاران جوان ؛  بهمن ماه امسال نیز مثل سال‌های گذشته به جشنواره فیلم فجر تعلق داشت که قبل، در جریان و پس از آن حواشی زیادی دامن‌گیر آن شد.


**اخبارجشنواره فیلم فجر34 
در دومین نشست سی وچهارمین جشنواره فیلم فجرکه باحضورمجیدمظفری مدیر کاخ مردمی جشنواره، بهروزغریب‌پور مدیر کاخ جشنواره، مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیر جشنواره در کنار سونیاپوریامین،مرتضی رزاق‌کریمی، امیر عابدی و محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر برگزار میشد، دبیر جشنواره فیلم فجر به سوالات اهالی رسانه به چند نکته درخصوص حامی مالی جشنواره و اختیارات آن، محتوای فیلمها و نبودن فیلم سیاه نما در آثار جشنواره امسال، هیات داوران جشنواره و دلیل غیبت چند نام مطرح، مقاومت در مقابل فشارها و ایستادگی برقوانین و اصول قانونی جشنواره فیلم فجر، حضور فیلم «یتیم خانه ایران» به درخواست کارگردانش در بخش خارج ازمسابقه، نمایش انیمیشن ها در سالن های سینمایی و در نظرگرفتن یک جایزه به بهترین انیمیشن، حمایت ویژه نکردن از فیلم «دختر» میرکریمی در جشنواره، بهره مندی ازبازیگران و هنرمندان در بخش های مختلف جشنواره، تمجید از نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و تعامل با این نهاد، تعامل سینما و جشنواره فیلم فجر با حوزه علمیه، احترام به تصمیم شهاب حسینی برای ادامه ندادن به همکاری با این جشنواره،بودجه نداشتن جشنواره برای ملی کردن برگزاری جشنواره فیلم فجر و نمایش فیلمها در تمام استانها، اصلاح، روتوش و رونمایی پوستر جشنواره با تصویر مرحوم خسروشکیبایی، استقبال از حضور منتقدان و روزنامه نگاران و بی میلی آنها به این حضور، حضورپر رنگ بانوان در جشنواره فیلم فجر،تهیه مجموعه ماندگاری از 100 صدای ماندگار و موسیقی و تقدیراز 14 دوبلور، مراسم مفیدو مختصر افتتاحیه و اختتامیه پاسخ داد.


*دیداردست‌اندرکاران فیلم فجرباعلی جنتی
پیش از آغاز سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر، در جلسه‌ای که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمدحیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، بهروزغریب پور مدیر کاخ رسانه‌ها در جشنواره، مهتاب کرامتی مشاور هنری جشنواره و سید صادق موسوی مدیرارتباطات و اطلاع رسانی سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. 

مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ فیلم فجر یکشنبه شب مصادف با یازدهم بهمن مراسم افتتاحیه‌ فیلم فجر در تالار وحدت با اعلام برگزیدگان بخش مواد تبلیغی، تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری و سخنرانی هنرمندانی که بزرگداشت‌هایشان در این دوره برگزار شد، همراه شد. 

در برنامه بزرگداشت 4 هنرمند مهدی فخیم زاده، رویا تیموریان، رضا کیانیان و محمد دادگو تقدیر شدند.



*حجت‌الله ایوبی بالاخره مقابل بهروز افخمی نشست 
حجت الله ایوبی 14 بهمن ماه در دومین شب از برگزاری جشنواره فیلم فجر با حضور در برج میلاد کاخ جشنواره، میهمان ویژه نخستین قسمت از ویژه برنامه سینمایی «هفت» به مناسبت برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

ایوبی در خصوص وضعیت سینمای ایران سخنانی را بیان کرد و افخمی که نظراتش مخالف با ایوبی بود پاسخ وی را داد.به عقیده ایوبی سینمای ایران ورشکسته نیست و بالعکس به سمت امید و پیشرفت می رود و همه شاخص هایی سینمای ما امیدوارکننده است. 

بهروز افخمی بیان داشت: من معتقدم با افزایش تعداد سالن سینما ظرفیت تماشاگران الزاما افزایش نمی‌یابد. چون همین الان ضریب اشغال صندلی‌های سینماها کمتر از 5 درصد است و اگر قرار بر پرشدن شان بود، همین تعداد پر می شد.

سعید روستایی و تیم «ابد و یک روز» 9سیمرغ  را به خانه بردند؛ پرویز پرستویی سیمرغ خود را به ابراهیم حاتمی‌کیا و پنج پیشکسوت سینما تقدیم کردو پریناز ایزدیار بهترین بازیگر زن این دوره شد.

**درگذشت کارگردان «سفیر» و صدابردارفیلم «محمدرسول الله» 
فریبرز صالح صبح روز اول بهمن به دلیل مشکل تنفس یدربیمارستان درگذشت. همچنین سومین روز از بهمن ماه و به فاصله دو روز از انتشار خبر درگذشت فریبرز صالح، خبر تلخ درگذشت یدالله نجفی صدابردار باسابقه‌ سینما به دلیل عارضه‌ی قبلی منتشر شد.

**اعتراض دوباره فیلمسازان کوتاه به رئیس سازمان سینمایی
جمعی از فیلمسازان کوتاه  طی نامه ای خودخطاب به حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی،نسبت به بی‌توجهی مدیران سینمایی کشوربه فیلم کوتاه اعتراض کردند.


 ** عیادت رئیس سازمان سینمایی ازانتظامی و رشیدی
درآستانه برگزاری سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر،رئیس سازمان سینمایی ازاستادان بازیگری سینمای ایران عیادت کرد.

حجت الله ایوبی سه شنبه ششم بهمن،ضمن حضوردرمنازل استادان عزت الله انتظامی وداودرشیدی،علاوه برعیادت ودیداروگفتگو بااین دوهنرمند مطرح سینمای ایران،ازدرگاه خداوند برای هردوی ایشان طلب سلامتی وطول عمرکرد.


**حضورفیلم های سینمای ایران درکشورهای جهان
حضور فیلم «محمد رسول الله» در مسکو 
فیلم «محمد رسول‌الله» با حضور مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله»، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و میخالیوف کارگردان مطرح روس در سینما اکتبابرسکایا در شهر مسکو و با زیرنویس روسی به نمایش درآمد. 

مجیدی با اشاره به اینکه هفت سال برای ساخت فیلم محمد رسول‌الله، زحمت کشیده است افزود: پیامبر در نزد امت اسلام مظلوم بود و امروز قرائت بدی از اسلام صورت می‌گیرد. امروز نام اسلام  توسط جریان‌های افراطی به سرقت رفته است.

««احتمال باران اسیدی»نخستین فیلم بلندسینمایی بهتاش صناعی‌ها درادامه حضورهای بین المللی‌ دربخش «صداهای جدید»سی ونهمین دوره جشنواره فیلم «گوتنبرگ»سوئدنمایش داده می شود. 

فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم»ازتولیدات مرکزگسترش سینمای مستندوتجربی به کارگردانی «مهدی گنجی»،به جشنواره فیلم «بیگ‌اسکای»آمریکاراه یافت. 

ساعد سهیلی جایزه بهترین بازیگر جشنواره «رباط» مراکش را برای بازی در فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» از آن خود کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «True/False» آمریکا، جایزه سال 2016 میلادی خود را به مهرداد اسکویی مستندساز ایرانی اعطاء می‌کند.


**نامه‌ی اعتراضی 3 مدیرصنفی به جنتی
مدیران 3 تشکل صنفی خانه سینما،خانه موسیقی وخانه تئاتردرنامه‌ای به وزیرارشاد نسبت به عملکرد «صندوق اعتباری هنر»واکنش نشان دادند.


**راه اندازی گروه اکران سینمای کودک
به گفته علیرضاتابش رییس بنیادسینمایی فارابی طبق پیگیری‌هایی انجام شده باشورای رهبری سینمای کودک ونوجوان وبنیادسینمای یفارابی، هم زمان با دهه فجراولین شهری که این گروه سینمای کودک ونوجوان درآن آغازبه‌کارمی‌کند شهرمشهداست گروه اکران سینمایی کودک ونوجوان که سال‌هاعملاتعطیل بود دوباره احیامی‌شود. اکران فیلم‌های کودک ونوجوان درسایرشهرها مانندتهران،اصفهان،کیش،همدان و... نیزبه زودی اتفاق خواهدافتاد که امیداست مردم نیزبتوانند درفضای خوب ومطلوب فیلم‌های موردعلاقه کودک ونوجوان رابافرزندان خود ببینند. 

**اکران بادیگارد برای خانواده شهدای هسته ای
مراسم اکران فیلم «بادیگارد» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا برای خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای و دفاع مقدس در ایوان شمس برگزار شد.

نمایش فیلم بدون حضور عوامل فیلم و هرگونه شخصیت سیاسی  انجام شد و ابراهیم حاتمی‌کیا اواخر نمایش فیلم به سالن آمد.

**جشنواره ققنوس با تجلیل از هنرمندان انقلابی  
اختتامیه پنجمین جایزه سینمایی ققنوس و اولین جایزه سینمایی آیینه با حضور محمد خزاعی تهیه کننده سینما و دبیر جشنواره بین المللی مقاومت، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما، بهروز افخمی، بابک حمیدیان، محسن یزدی دبیر جشنواره در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


 **اهدای انگشتر مدافعان حرم به حاتمی‌کیا
‎ سردار قاسم سلیمانی در دیداری که با ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» داشت انگشتر مدافعان حرم را به این کارگردان انقلابی تقدیم کرد.

**نظر مجید مجیدی درباره «ایستاده در غبار» 
مجید مجیدی معتقد است، فیلم «ایستاده در غبار» اتفاق بزرگی در سینما است و از نظر تکنیکی و از جهت پرداخت، ساخت چنین فیلمی جسارت بسیار بزرگی را می‌خواهد ومی‌تواند حلقه مفقوده در سینمای دفاع مقدس باشد که توسط محمدحسین مهدویان به تصویر کشیده شده است. فیلمساز مبتکر، جسور و خلاقی که می‌تواند یک پدیده در این سینما باشد.در طول این سال‌ها از این نسل بسیار کم داشتیم که چنین نگاه متعهدانه‌ای نسبت به نسلی داشته باشد که به آن متعلق نبوده و این فیلم ادای دین بسیار بزرگی محسوب می‌شود، آن هم در شرایطی که بیشتر به دنبال سیاه‌نمایی‌ها هستند.

**آخرین اکران های بهمن ماه 
غلامرضا فرجی در جلسه آخر بهمن ماه شورای صنفی نمایش از شروع اکران سه اثر سینمایی خبر داد و گفت : از روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه فیلم‌های «آزادی مشروط»، «منو کجا می بری؟» و «تا آمدن احمد» با ثبت قرارداد اکران خود را در گروه‌های مورد نظر آغاز می‌کنند.فیلم «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام در گروه زندگی و «منو کجا می بری؟» به کارگردانی حمید زرگرنژاد در گروه اریکه ایرانیان اکران خواهد شد.فیلم «تا آمدن احمد» نیز در گروه آزاد همزمان با دو فیلم دیگر اکران خواهد شد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شد
  هیدئو کوجیما و سم لیک از اعضای تیم مشاوره جشنواره Tribeca Games خواهند بود
  چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با افزایش جوایز نقدی همراه شده است!
  «فرزندان شب» و «نهنگ سفید» در ۲ جشنواره خارجی اکران می‌شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان