امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حسن‌دوست تدوین «پایان رویاها» را آغاز کرد

#1
حسن‌دوست تدوین «پایان رویاها» را آغاز کرد

با تمام شدن مراحل تصویربرداری فیلم «پایان رویاها» تازه‌ترین اثر سینمایی محمد علی طالبی، حسن حسن‌دوست کار تدوین این فیلم را آغاز کرده است.
حسن‌دوست تدوین «پایان رویاها» را آغاز کرد 1به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ کار فیلم‌برداری این اثر سینمایی چند روز پیش در منطقه شیرگاه استان مازندران با مدیریت تصویربرداری علی‌ محمد‌قاسمی و با حضور تعدادی از مسوولان کانون پس از حدود 45 روز به پایان رسید.

طالبی با ابراز رضایت از روند تولید این اثر اظهار داشت: این کار را به دلیل فضاسازی خوب آن یک کار هنری در عین حال یک فیلم قصه‌گو برای بچه‌ها می‌دانم به همین دلیل آن را خیلی دوست دارم. مساله جذب مخاطب در فیلم‌های کانون - علی‌رغم این‌که برخی از آن‌ها بسیار خوب ساخته شده - کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این فیلم‌ها در جذب مخاطب کودک ضعف‌هایی دارد. 

وی اظهار امیدواری کرد فیلم پایان رویاها - به دلیل این که دارای یک داستان است و این قصه‌گویی برای بچه‌ها جذابیت دارد - بتواند این ضعف را جبران کند. یعنی بچه‌ها بنشینند، فیلم را ببینند و با آن رابطه برقرار کنند.

این کارگردان مطرح سینمای کودک و نوجوان در عین حال «پایان رویاها» را نسبت به فیلم‌های گذشته خود نیز یک فیلم خیلی اختصاصی برای کودکان دانست و تاکید کرد: بچه‌ها می‌توانند داستان این فیلم را دنبال کنند و لحظات جذابی برای‌شان فراهم شود. در جریان فیلم‌برداری تلاش کردیم فیلم بر اساس همان فیلم‌نامه‌ای که به کانون داده بودیم ساخته شود ولی خوشبختانه - به نظرم در عمل - فیلم خیلی بهتر از فیلم‌نامه درآمد.

کارگردان پایان رویاها در ادامه به زمان‌بندی تولید این فیلم جدید نیز اشاره کرد و گفت: با گذشت حدود 45 روز از آغاز فیلم‌برداری، وارد مرحله تدوین می‌شویم و امیدواریم این اثر برای نمایش در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان آماده شود.

طالبی از سختی‌های فیلم‌برداری در مناطق جنگلی مازندران نیز سخن گفت و یادآورشد: اعضای گروه در چنین شرایط سختی به صورت بی‌وقفه در منطقه حضور داشتند چرا که الان هزینه‌ها بسیار بالاست و شرایط ساخت این نوع فیلم‌ها نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است. به همین دلیل ما نمی‌توانستیم هیچ روزی استراحت کنیم و حتی شب کاری هم داشتیم در مجموع کار در چنین شرایطی، به ویژه در آب و هوای منطقه و کار با اسب‌ها و بدل‌کاری بسیار مشکل بود که البته چند بار مشکلاتی نیز برای بازیگران به وجود آمد.

او ادامه داد: برای ساخت موسیقی فیلم نیز ایده‌ای دارم و شاید ضبط موسیقی در خارج از کشور و با سازهای آگوستیک اجرا شود. اصلاح رنگ، کارهای دیجیتالی، صداگذاری و... هم از دیگر مراحل فنی است که در ادامه پروژه انجام می‌شود.

طالبی حس خود را از همکاری با کانون نیز این‌طور توصیف کرد: من نزدیک نیم قرن است که با کانون ارتباط دارم و از سن یازده سالگی در کانون بودم. آرزو داشتم و برایم خیلی مهم بود - به عنوان کسی که فعالیت فیلم‌سازی را از ساخت فیلم‌های کوتاه در کانون آغاز کرده است - برای کانون فیلم بلند بسازم. بعدها به تلویزیون و مراکز دیگر رفتم و فیلم بلند ساختم ولی هیچ وقت شرایطی برای کار در کانون فراهم نشده بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مساله به وجود آمد تا بتوانم بعد از سال‌ها برای کانون فیلم سینمایی بسازم اگرچه همه می‌گویند فیلم‌های من حتی آن‌ها که برای تلویزیون هم ساخته‌ام، ساختاری کانونی داشته است.

او از همکاری‌های مدیرعامل، رییس هیات مدیره، معاون تولید و مسئولان سینمایی کانون همچنین مدیرکل و کانون استان مازندران برای ساخت این فیلم قدردانی کرد و گفت این همکاری‌ها برای من حس خوبی را ایجاد می‌کرد در عین حال دوستی با اعضای گروه به ویژه بچه‌هایی که در این فیلم بازی‌های درخشانی داشتند - که در آینده خواهید دید - و واقعا زحمت کشیدند، برای من خیلی لذت‌بخش بود. 

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  پایان فیلمبرداری فیلم بتمن با بازی رابرت پتینسون
  آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟
  معرفی می کنیم ! عروسک دوست داشتنی و گوگولی آنابل!
  تولید دنباله فیلم Extraction از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود
  فیلمبرداری Guardians of the Galaxy 3 احتمالا در سال ۲۰۲۱ آغاز شود
  تولید Black Panther 2 از جولای ۲۰۲۱ آغاز می‌شود
  جیمز گان از پایان نگارش فیلمنامه Guardians of the Galaxy Vol. 3 می‌گوید
  مراحل فیلمبرداری فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings به پایان رسید
  فیلمبرداری فصل سوم سریال The Mandalorian پیش از پایان سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان