امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تمهیدات وزارت بهداشت برای تایید مدارک دانشگاه‌های خارجی

#1
تمهیدات وزارت بهداشت برای تایید مدارک دانشگاه‌های خارجی 1


قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افرادی که مدرک تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت کرده اند برای بازگشت به داخل نگران ارزشیابی مدرک خود نباشند گفت: شرکت در آزمون های بین المللی و ارزشیابی مدرک در یکی از دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت دو راهکاری است که در این زمینه تصمیم گیری شده است.



دکتر حمید اکبری در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه روند مهاجرت دانشجویان رشته پزشکی از کشور کُند شده است افزود:تحصیل دانشجویان در خارج از کشور پدیده فرار مغزها محسوب نمی شود، چرا که بیشتر افراد، علاقه مند به تحصیل در سطح دانشگاهی هستند و این ظرفیت در داخل کشور محدود است در نتیجه عده ای از دانشجویانی برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند.



وی در ادامه با اشاره به فراهم شدن زمینه های بازگشت دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند، تصریح کرد: عده ای از دانشجویان رشته های علوم پزشکی که دوره تحصیل خود را در یکی از مراکزی که در لیست دانشگاه‌های مورد اعتبار وزارت بهداشت قرار ندارند به اتمام رسانده و تمایل دارند به کشور برگردند نگران تایید ارزش مدارک خود نباشند. چرا که شورای عالی ارزشیابی آموزشی وزارت بهداشت راهکار‌هایی اتخاذ کرده تا مدارک این دسته از دانشجویان در داخل کشور مورد تایید واقع شود.



قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: یکی از راهکارها این است دانشجویان برای بازگشت باید در آزمون های بین المللی شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن با وجود اینکه در دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل نکردند، مدرک آنها در کشور قابل قبول خواهد شد.



دکتر اکبری اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای ارزشیابی و تایید مدرک افرادی که در لیست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت دریافت نکرده اند این است که بتوانند ارزشیابی مدارک خود را از یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اخذ کنند یا اینکه در کشوری دیگر مطابق مدرک تحصیلی مشغول بکار شوند. چرا که لازمه مشغول به کار شدن در کشورهای خارجی تایید مدرک است.



سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور با دانشگاه‌های پزشکی داخلی وجود دارد گفت: دانشگاههای علوم پزشکی کشور به دنبال راهکارهایی برای برقراری ارتباط با این دانش آموختگان هستند و در حال حاضر نیز زمینه همکاری های علمی و تحقیقاتی این افراد با دانشگاهها به صورت نیمه وقت و از طریق دفتر ارتباط با دانش آموختگان فراهم شده است. براین اساس تعداد قابل توجهی از افراد دانشمند در خارج از کشور تمایل خود را برای همکاری با دانشگاه های داخل و حتی بازگشت به کشور را اعلام کرده اند.



قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: البته الزامی وجود ندارد که دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور یا حتی نخبگان پزشکی به صورت تمام وقت به کشور برگردند. چرا که زمینه های بسیاری فراهم است که این افراد بتوانند به صورت پاره وقت در حوزه های مختلف علمی، تحقیقاتی و آموزشی با مراکز دانشگاهی فعالیت داشته باشند. اگر چه روند خروج نخبگان علوم پزشکی از کشور در سال های اخیر به دلایلی نظیر افزایش ظرفیت پذیرش و ایجاد ظرفیت مازاد در دانشگاه‌ها کمتر و روند بازگشت نخبگان از خارج افزایش یافته است.



انتهای خبر
تمهیدات وزارت بهداشت برای تایید مدارک دانشگاه‌های خارجی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Wink سوالات پرتکرار نهایی ( درس ۹ و ۱۰ سلامت و بهداشت)
  سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۲ | درس سلامت و بهداشت
  آزمون تشریحی قلمچی ۲ آذر ۱۴۰۲ | سوالات سلامت و بهداشت
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان