امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصویر جدید نیوهورایزنز از وجود کوه های پوشیده از برف در پلوتو حکایت می کند

#1
تصویر جدید نیوهورایزنز از وجود کوه های پوشیده از برف در پلوتو حکایت می کند 1



پلوتو شاید در محدوده دید فضاپیمای رباتیک ناسا یعنی «نیوهورایزنز» که به «افق های نو» نیز موسوم است قرار داشته باشد اما این کاوشگر هنوز نتوانسته تمامی جزئیات آرایش این سیاره کوتوله را کشف نماید.

با این همه، تیم تحقیقاتی ناسا، بر اساس تصاویر و اطلاعات به دست آمده از این فضاپیما که در نیمه تابستان ثبت شده اند، متوجه وجود تعدادی کوه های پوشیده از برف در یکی از بخش های کاملا محسوس و قابل شناسائی این سیاره شده است.

منطقه ای که این رشته کوه در آن مشاهده شده و به نام Cthulhu – کاتولو –  شناخته می شود، مساحتی بزرگ تر از آلاسکا با 3 هزار کیلومتر طول و 750 کیلومتر عرض داشته و تقریبا تا نیمه ی خط استوای پلوتو ادامه دارد.

دانشمندان، رنگ قرمز تیره ی کاتولو را به لایه ای از تولین های تیره مربوط می دانند که سطح روی آن را پوشانده. تولین ها مولکول های پیچیده ای هستند که در اثر تابش آفتاب روی متان، شکل می گیرند.

با زیاد کردن رنگ تصویر، محققان توانستند یک رشته کوه را در بخش جنوب شرقی کاتولو مشاهده نمایند که ظاهرا 420 کیلومتر طول داشته و رئوس آن با موادی روشن پوشیده شده اند.

دانشمندان، عکس هایی که رنگ آنها دستکاری و افزایش یافته و 680 متر در هر پیکسل رزولوشن دارند را با مجموع داده های دریافتی از دوربین عکسبرداری Multispectral Visible فضاپیما مقایسه نموده اند (در عکس بالا به رنگ بنفش نمایش داده شده)و دریافتند که گسترش یخ متان در آنها تقریبا شبیه به پوشش یخی روشنی است که قله کوه را پوشانده است.

این کشف نشان می دهد که چگالش و تراکم گاز متان در ارتفاعات این سیاره همانند یخ در سیاره زمین بسیار بالاست. در همین رابطه، «جان استنسبری»، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی New Horizons نیز اظهار داشته: «از آنجا که این گازها فقط قله ی کوه ها را پوشانده اند، می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که یخ های متان در پلوتو همانند آب در زمین هستند و در ارتفاعات زیاد، فشرده و متراکم می شوند.»


پاسخ
 سپاس شده توسط eɴιɢмαтιc ، # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حداقل ۳۶ تمدن هوشمند در کهکشان ما وجود دارد!
  ★شفق قطبی بر فراز آسمان||تصویر نجومی روز★
  آیا در اعماق مریخ حیات وجود دارد؟
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  آیا واقعا روی کره ماه آب وجود دارد؟
  ایا کرم چاله ها وجود دارند ؟
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  پرتوهای ضدشفقی بر فراز فلوریدا+تصویر نجومی روز
  چرا جهان هستی وجود دارد؟
  نمایی از کهکشان مارپیچی M101+تصویر نجومی روز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان