امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفت‌وگوی رونالدو درباره کامنت‌های ایرانی‌ها

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفت‌وگوی رونالدو درباره کامنت‌های ایرانی‌ها 1


کریستیانو رونالدو می‌گوید فونت‌های فارسی را می‌شناسد و از همین طریق می‌تواند خیل عظیم کامنت‌های ایرانی در صفحه اینستاگرامش را تشخیص دهد اما معنی آنها را نمی‌داند.






فعالیت مردم ایران به‌ویژه علاقه‌مندان به ورزش در اینستاگرام در سال‌های اخیر نه‌تنها به اهالی ورزش کشورمان ثابت شده، بلکه این مسأله کاملا بُعد بین‌المللی پیدا کرده است.









شاید قبل از این چندباری شاهد حمله کاربران ایرانی بعد از یک اتفاق ناخوشایند برای تیم‌های ورزشی کشورمان به صفحات بازیکنان، داوران و مربیان خارجی بودیم اما گاهی اوقات این اتفاق نمود مثبتی پیدا می‌کند. یکی از این اتفاقات مثبت، شناخت ستاره‌های ورزش جهان از مردم ایران و زبان فارسی است که اخیراً فوق ستاره رئال‌مادرید را تحت تأثیر قرار داده است.









اینستاگرام رونالدو پر از جملات فارسی









اگر سری به صفحه شخصی کریس رونالدو در اینستاگرام بزنید، نخستین مسأله‌ای که توجه شما را جلب می‌کند، کامنت‌های فارسی است. تعداد زیادی از هواداران رونالدو در ایران جزو دنبال‌کننده این ستاره پرتغالی فوتبال دنیا در اینستاگرام هستند و با هر مناسبتی به زبان فارسی به کریس ابراز علاقه می‌کنند. پیام‌های تبریک، انتقاد، پیشنهاد، تبلیغات کالا و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، از سوی ایرانی‌ها در صفحه رونالدو پیدا می‌شود.









شناخت فوق ستاره پرتغالی نسبت به ایران









این اتفاق در شرایطی رخ داده است که پیش از این رونالدو هیچ واکنشی به آن نشان نداده بود تا این‌که او در گفت‌وگو با «وب‌سایت برنامه نود» صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.









رونالدو درباره شناختش از فوتبال ایران گفته است: «من با پیراهن تیم‌ملی پرتغال مقابل تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان بازی کردم و حتی گل هم زده‌ام. الان هم می‌دانم که کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق رئال‌مادرید سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران است. تیم‌ملی ایران با کارلوس کی‌روش در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، تیم ملی آرژانتین را به چالش کشید و در دقایق پایانی بود که آرژانتین به سختی گل زد و بازی را برد.»









او در بخش دیگری از این گفت‌وگو به طرفداران ایرانی‌اش اشاره کرد: «می‌دانم تعدادشان خیلی زیاد است. ایرانی‌ها به صفحه اینستاگرامم می‌آیند و آن‌جا کامنت می‌نویسند. مردم ایران خیلی فوتبال‌دوست هستند و البته هیجان ایرانی‌ها را در اینستاگرام دیده‌ام.»









از رونالدو سؤال شده که چطور هواداران ایرانی را در اینستاگرام شناسایی می‌کند؟ او اینطور پاسخ داد: «من فونت‌ها را می‌شناسم. می‌دانم کدام فونت فارسی است اما معنی کامنت‌ها را نمی‌دانم. خیلی خوب می‌دانم که طرفداران ایرانی من در صفحه اینستاگرام با دیگر طرفداران ایرانی تیم‌های رقیب به زبان فارسی چالش می‌کنند. تعدادشان هم زیاد است. البته من همه کامنت‌ها را نمی‌توانم ببینم، چون واقعا زیاد هستند.»









فرصت یا تهدید؟









مسأله همین‌جاست که چطور از شبکه اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام که دامنه گسترده‌ای پیدا کرده، استفاده کنیم. قبلا بارها از تهدیدهایی که این صفحات برای جامعه و حتی ورزش ایران دارند، نوشته‌ایم. یادمان می‌آید بعد از هم‌گروهی ایران و آرژانتین در جام‌جهانی کار به جایی رسید که خیلی از شخصیت‌های مطرح ورزش و هنر برای دلجویی از لیونل مسی به خاطر توهین به او در صفحه اینستاگرامش دست به اقدامات مختلفی زدند. پس باید از فضایی که برای ارتباط با ستاره‌های ورزش جهان به‌ دست آمده، به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم تا شناخت آنها از فرهنگ اصیل ایرانی و کشورمان بیشتر شود.









حکایت این مردم فوتبال‌دوست









قطعاً تعدد کامنت‌های فارسی باعث شده توجه فوق ستاره‌ای مثل رونالدو به آن جلب شود و حالا او هم به خوبی می‌داند که مردم ایران چقدر به فوتبال علاقه دارند. مردم ایران در گذشته نشان دادند که چقدر به فوتبال علاقه دارند و از هر فضایی که برای نشان دادن این علاقه پیش‌روی خود می‌بینند، استفاده می‌کنند. این‌که کریستیانو رونالدو با وجود مشغله‌های فراوان به یک خبرنگار ایرانی وقت مصاحبه داده و توجهش به نوشته‌های فارسی جلب شده، نه‌تنها از نظر ورزشی، بلکه از نظر اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای کشورمان اتفاقات مثبتی را به همراه داشته باشد.





حتماً در آینده نیز شخصیت‌های بیشتری از ستارگان ورزش دنیا با نوشته‌های علاقه‌مندان به ورزش در ایران مواجه می‌شوند، پس چه بهتر است فرهنگ‌سازی دراین‌باره نیز روی هواداران ورزش ایران صورت بگیرد. از این پس رونالدو با حساسیت بیشتری به کامنت‌های فارسی نگاه می‌کند، شاید به هم‌تیمی‌هایش نیز از این اتفاق جالب نکاتی را بگوید؛ این بزرگترین سرمایه ورزش ماست که خارج از زمین هم می‌تواند توجهات را به خود جلب کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Apathetic ، serpent ، CiBHaWpH ، Titiw ، saeid ، Mr. Potato Head
آگهی
#2
انتقال داده شد..
پاسخ
#3
(25-05-2017، 13:21)hanyeh..♡ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
قابل توجه بالاییی ... شما یه کاربر عادی ای پس تظاهر نکن که میتونی انتقال بدی .. مگر اینکه با گزارش

ارسال برا ي سال پيشه
اون موقه مدير بودن
اسپم ندين پيليز(;
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲
Clocket کشتی کج ایرانی (IPW) | رویداد هرج و مرج بزرگ
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲۰۲۲
  رونالدو اشتباه بزرگش را تکرار کرد
  جدیدترین بازیکن دوملیتی ایرانی در لیگ سوئد
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  یوونتوس جانشین رونالدو را پیدا کرد
  تصمیم بزرگ کریستیانو رونالدو لو رفت (عکس)
  تصمیم نهایی کریس رونالدو برای آینده مشخص شد
  جونیور براندائو از ایرانی‌ها متنفر است!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان