امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی

#1
ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی 1
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه اردبیل، وحید احمدی در مراسم افتتاحیه چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مزین شدن امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: محور اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است.



وی با بیان اینکه باید در مفهوم اقتصاد مقاومتی دقت کرد، افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصاد مقاوم در برابر شوک‌ها است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از مدل‌های عالمانه استفاده کرد.



احمدی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی پیشرو و عالمانه دارای سه محور نیروی انسانی، ابزار و برنامه‌ها است، اضافه کرد: نیروی انسانی را دانشگاه تربیت می‌کند و ابزارها و برنامه‌ها هم می‌تواند توسط دانشگاه تامین و تدوین شود، بنابراین باید از ظرفیت‌های دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.



وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: چهار پروژه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی مورد تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است که یکی از آنها ایجاد دانشگاه کارآفرین است.



معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: نگرش برای پژوهش هزینه‌ای نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، اما این تفکر در کشور وجود ندارد.



وی گفت: تنها با عرضه نمی‌توان در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت کرد، بلکه باید اقدام به شناسایی نیازهای موجود کرده و هم تقاضا را تحریک کرد.



احمدی با اشاره به انتظارات از چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری، افزود: ما از این نشست انتظار داریم نظام پژوهش و فناوری در کل کشور و نظام پژوهش و فناوری در داخل دانشگاه‌ها را تدوین کند.



مجید خدابخش، استاندار اردبیل نیز گفت: در شرایط فعلی کشور باید یک مساله را بهتر درک کنیم و آن اشتغال جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده است.



وی با بیان اینکه اکثریت افراد بیکار فاقد مهارت هستند، افزود: دانشگاه‌های کشور باید در زمینه مهارت آموزی دانشجویان اقداماتی انجام دهند.



استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید انتظار داشت دولت به تنهایی مشکل جوانان بیکار را حل کند، تصریح کرد: دولت حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند این مشکل را رفع کند، اما می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت‌ها به عنوان تسهیل‌گر در زمینه اشتغالزایی عمل کند.



خدابخش اضافه کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه حلقه گمشده‌ای محسوب می‌شود که سبب متضرر شدن هر دو طرف می‌شود، اما این ارتباط باید ایجاد شود و کشور را با علم مدیریت کرد.



انتهای پیام
ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سریال تیر آخر { جامعه، روان، اقتصاد}
  شب امتحان اقتصاد خیلی سبز
Brick اقتصاد لقمه کنکور مهروماه
Heart جزوه رونوشت اقتصاد
  مبحث متغیرهای حقیقی و اسمی_ اقتصاد
  انواع مواد غذایی مورد استفاده در وعده های غذایی به زبان انگلیسی
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  مبحث تولیدفراملیتی و چندملیتی _ مبحث قیمت گذاری ناعادلانه ، اقتصاد
  (مبحث حقوق اقتصادی شهروندان ) [ درس اقتصاد ایران ] پایه دهم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان