امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی گروه راک Radiohead

#1
ردیوهِد / Radiohead نام یک گروه آلترنتیو راک انگلیسی از ابینگدن، آکسفوردشایر است که در سال ۱۹۸۵ پایه‌گذاری شد .

بیوگرافی گروه راک Radiohead 1

اعضای گروه :

تام یورک (خواننده، گیتاریست و پیانیست)

جانی گرینوود(گیتار، کیبورد و دیگر سازها)

اد اوبراین(گیتار و صدای پشت)

کالین گرینوو(بیس و سینی‌سایزر)

فیل سلوی (درام و سازهای کوبه‌ای)

بیوگرافی گروه راک Radiohead 1

ریدیوهد اولین تک‌آهنگ خود به نام خزش را درسال ۱۹۹۲ منتشر کرد. این آهنگ در زمان پخش خود به موفقیت چندانی نرسید اما تنها پس از گذشت چند ماه و انتشار آلبوم پابلو هانی در سال ۱۹۹۳ تبدیل به یک اثر پرفروش در سطح جهان شد

شهرت ریدیوهد در بریتانیا با انتشار دومین آلبومشان به نام بیماری تراکم زدائی در سال ۱۹۹۵ آغاز شد و گروه با انتشار سومین آلبومشان به نام اوکی کامپیوتر به شهرت فراگیر جهانی رسیدند.

کید ای(۲۰۰۰) T فراموشکار(۲۰۰۱) به عنوان تکامل و جهشی در کار موسیقی ریدیوهد شناخته می‌شوند چرا که بعد از این دو آلبوم گروه دست به تجربه‌هایی جدید در موسیقی الکترونیک زد و انواع موسیقی مانند جز، پست-پانک و موسیقی الکترونیک را با هم درآمیخت.

زنده باد دزدها(۲۰۰۳) آخرین آلبومی بود که گروه برای کمپانی ای‌ام‌آی ساخت. این آلبوم پر بود از صداهای نامفهوم و موسیقی الکترنیک که ترانه‌های آن بیش از همه تحت تاثیر جنگ بودند. شش آلبوم اول گروه که توسط ای‌ام‌آی منتشر شده بودند تا سال ۲۰۰۷ به فروش بالای ۲۵ میلیون نسخه در جهان رسیدند.

ریدیوهد در سال ۲۰۰۷ آلبوم بعدی خود به نام در رنگین‌کمان‌ها را به صورت مستقل منتشر کرد. این آلبوم در اصل به صورت اینترنی منتشر شد و خریداران می‌توانستند به هراندازه که می‌خواستند برای آلبوم پول پرداخت کنند.

در انتشار فیزیکی آلبوم بعدها ریدیوهد به موفقیت بالا در فهرست‌ها رسید و منتقدین نیز از آلبوم تمجید کردند. ریدیوهد هشتمین آلبوم خود، پادشاه درختان را در فرمت‌ها مختلفی در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد.

ردیوهد تاکنون بیش از سی میلیون نسخه از آلبوم‌های خود فروخته‌است و تاثیر زیادی چه بر روی شنوندگان عادی و چه بر روی منتقدین داشته‌است.

همچنین در سال ۲۰۱۱ گروه از دید مخاطبان BBC در یک نظرسنجی گسترده بعنوان یکی از ۱۰ گروه برتر همه دوران‌ها انتخاب شد.

این درحالی بود که آلبوم‌های قبلی گروه نفوذ بسیاری در موسیقی راک بریتانیا داشتند وآهنگسازان بسیار زیادی در سبک‌های مختلف از ریدیوهد تاثیر گرفته بودند.

بیوگرافی گروه راک Radiohead 1

اعضای گروه در مدرسهٔ محل تحصیل‌شان، اُبینگدون با هم آشنا شدند ، تام یورک و کالین گرینوود هم‌کلاسی بودند و برادر کالین، جانی، در مقطع دو سال پایین‌تر از آن‌ها درس می‌خواند.

در سال ۱۹۸۵ آن‌ها گروه آن اِ فرایدِی را تشکیل دادند. اعضای گروه به‌دلیل این‌که در روزهای جمعه تمرین می‌کردند، این نام را انتخاب کردند. آن‌ها اولین اجرای‌شان را در سال ۱۹۸۶ برگزار کردند.

در سال ۱۹۸۷ همهٔ اعضای گروه به جز جانی گرینوود، برای ادامهٔ تحصیل در دانشگاه، ابینگدون را ترک کردند.

آن‌ها همچنان در روزهای تعطیل گردهم می‌آمدند و به تمرین‌های‌شان ادامه می‌دادند.

در سال ۱۹۹۱ و زمانی‌که همگی-به‌جز جانی-از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، آن اِ فرایدی دوباره شکل گرفت. آن‌ها یک آلبوم دمو به نام ضبط کردند و اجراهایی را در آکسفورد برگزار کردند.

به‌مرور زمان و با افزایش تعداد اجراهای آن اِ فرایدی نظر شرکت‌های پخش و دست‌اندرکاران صنعت موسیقی به آن‌ها جلب شد.

کریس هافورد، مالک پیشین استودیو کورت‌یارد آکسفورد که سابقهٔ تهیه‌کنندگی آلبوم‌های گروه پاپ اسلودایو را هم داشت، پس از حضور در یکی از اجراهای زندهٔ آن اِ فرایدی، تحت تاثیر موسیقی آن‌ها قرار گرفت و به آن‌ها پیشنهاد همکاری داد.

 هافورد به‌همراه شریکش بریس اِج، تهیهٔ دموی بعدی گروه را بر عهده گرفتند و مدیریت آن اِ فرایدی را عهده‌دار شدند.همکاری‌ای که تا به‌امروز ادامه یافته‌است.

در پی ملاقات و رایزنی کالین گرینوود با کیث رازن‌کرافت-مسئول استعدادیابی ای‌اِم‌آی-در یک فروشگاه آثار موسیقی-که کالینوود آن‌زمان در آن‌جا کار می‌کرد-گروه موفق شدند قراردادی برای ضبط ۶ آلبوم با کمپانی معظم ای‌اِم‌آی امضا کنند. در همان زمان بود که ای‌اِم‌آی به اعضای گروه پیشنهاد داد نام‌شان را به «ریدیوهد» تغییر دهند، عنوانی که برگرفته از  نام یکی از قطعه‌های آلبوم ماجراهای واقعی گروه موج نو آمریکایی تاکینگ هدز بود.


آلبوم ها
  • 1. پابلو هانی (۱۹۹۳) 2. بیماری تراکم زدائی (1995)۳. اوکی کامپیوتر ۱۹۹۷۴. کید ای (۲۰۰۰)۵. فراموشکار (۲۰۰۱)۶. زنده باد دزدها (۲۰۰۳)۷. در رنگین‌کمان‌ها (2007)۸. پادشاه شاخه‌ها (۲۰۱۱) 9. یک استخر ماه شکل (۲۰۱۶)
پاسخ
 سپاس شده توسط FD_WORLD ، Rioter ، ⓢⓘⓛⓔⓝⓒⓔ ، ☮ VENOM VΛDΞR ☮
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان