امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باید تمرکز بیشتری در حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه‌ها صورت گیرد

#1
باید تمرکز بیشتری در حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه‌ها صورت گیرد 1


معاون سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه حضور کم رنگ در بخش سلامت دانشجویان عوارض جبران ناپذیری در پی دارد، گفت:‌ بخش درمان در اولویت و سیاست‌های وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان قرار ندارد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر ابوالحسن ریاضی در چهارمین گردهمایی رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به رشد کمی آموزش عالی اظهار کرد:‌ در حال حاضر با رشد کمی آموزش عالی و تقاضای روزافزون جوانان کشور در بخش آموزش عالی مواجه هستیم که این مساله باعث شده دچار عدم توازن جدی در سطوح مختلف شویم.



وی افزود: در ده سال قبل آموزش عالی نزدیک به یک سوم این جمعیت دانشجویی را دارا بود، اما در حال حاضر جمعیت دانشجویی کشور 4 میلیون و 800 هزار نفر است که از این تعداد دو میلیون و 800 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند.



معاون سازمان امور دانشجویان از وجود مشکلات پیچیده در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و غیره خبر داد و گفت: در مورد خدمات دانشجویی باید گفت خدماتی هستند که کیفیت یا عدم کیفیت در آن در مجموعه دانشگاه یا بیرون از دانشگاه نمود پیدا می‌کند. در طول سال‌های اخیر در بخش مشاوره تلاش‌های خوبی صورت گرفته و اکنون همه دانشگاه‌ها دارای مراکز مشاوره هستند و با اطلاعات قابل اتکایی که در این زمینه به دست آورده‌ایم، مسائل مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم.



ریاضی با اشاره به اجرای طرح سیمای زندگی دانشجویان در سطح همه دانشگاه‌ها گفت: اجرای این طرح بازخورد خوبی داشت. بخش سلامت و بهداشت ودرمان دانشگاه‌ها از وضعیت و جایگاه مطلوبی برخوردار نیست، در حالی که اهمیت بسیاری دارد.



وی با بیان اینکه انتظارات دانشجویان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه شرایط کشور با این انتظارات تناسب چندانی ندارد و در دانشگاه‌ها زیرساختهای مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان وجود ندارد.



معاون سازمان امور دانشجویان از وجود 63 مرکز بهداشت در 130 دانشگاه خبر داد و گفت: باید تمرکز بیشتری در حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه‌ها صورت بگیرد و از ترم آینده انتظارات دانشجویان از مراکز بهداشت به شکل جدی‌تری دنبال می‌شود.



ریاضی با تاکید بر این که حضور کم رنگ در بخش سلامت دانشجویان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد، گفت: حضور کم رنگ در بخش سلامت دانشجویان در طول سال‌های اخیر آن را به بحران تبدیل کرده است.



وی تصریح کرد: بخش درمان در اولویت و سیاست‌های وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان نیست و تنها تعدادی از دانشگاه‌ها زیرساختهای لازم در این بخش را دارا هستند.



وی با بیان این که برخی از مراکز درمانی با وضعیت مطلوب فاصله‌ زیادی دارند، گفت: طبیعی است که اگر حادثه‌ای رخ دهد، به علت دوری مرکز آموزش عالی به مراکز درمانی مشکلی رخ خواهد داد.



معاون سازمان امور دانشجویان از ضرورت تاسیس مراکز درمانی در دانشگاه‌ها که همانند اورژانس فعالیت کنند، خبر داد و گفت: برخی از دانشگاه‌ها به خاطر هزینه‌ بالا و دخالت در بخش‌های دیگری که به حوزه‌ وزارت علوم ارتباطی ندارد، اقدامی در زمینه مراکز درمانی انجام نمی‌دهند.



انتهای پیام
باید تمرکز بیشتری در حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه‌ها صورت گیرد 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Question سوالات نهایی سلامت و بهداشت
  سوالات امتحان نهایی سلامت و بهداشت
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
Wink سوالات پرتکرار نهایی ( درس ۹ و ۱۰ سلامت و بهداشت)
  سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۲ | درس سلامت و بهداشت
  آزمون تشریحی قلمچی ۲ آذر ۱۴۰۲ | سوالات سلامت و بهداشت
  برای بی دقتی هایی که در محاسبات داریم باید چه کار کنیم؟
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  با صورت سوالات عربی مشکل دارید؟_تیتر سوالات ٢_ عربی کنکور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان