امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها

#1
«ما عقیده داریم که آیپد بهترین نشان‌دهنده آینده کامپیوترهای شخصی است.» این جمله را تیم کوک هنگام معرفی آیپد پرو ۹.۷ اینچی روی صحنه گفت. مانند همیشه، لحن صحبت‌های او چندان فروتنانه نبود، اما در پس جمله‌هایش هدفی بزرگ‌تر را به مخاطب می‌رساند.

 

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

در حقیقت اپل امسال آیپد پروهای جدید را معرفی کرد تا بگوید دیگر زمان آن رسیده که کامپیوترهای کلاسیک را کنار بگذاریم و برای انجام دادن بسیاری از کارها سراغ آیپد برویم. به همین دلیل هم تنها به لفظ «پرو» برای آیپدها بسنده نکرده و با عرضه کیبورد فیزیکی مخصوص آیپد و همچنین قلم لمسی، از شما می‌خواهد با آیپد کارهایی فراتر از چک کردن ایمیل‌هایتان انجام دهید.

اما بیاید از جنبه دیگری به آیپد پرو نگاه کنیم. اگر بخواهید نسخه ۹.۷ اینچی را برای جایگزین کردن لپ‌تاپ یا کامپیوتر قدیمی خود خریداری کنید، باید حداقل نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن را بخرید که ۷۴۹ دلار قیمت دارد. کیبورد ۱۴۹ دلاری و همین‌طور قلم ۹۹ دلاری آیپد را هم حتما می‌خواهید! پس به سادگی باید مبلغی بیش از هزار دلار برای یک آیپد بپردازید که بیشتر از قیمت کروم‌بوک‌ها و حتی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوزی است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم آیا واقعا آیپد پرو، آن طور که اپل ادعا می‌کند، می‌تواند جایگزین کامپیوتر های شخصی باشد یا خیر.

 

طراحی

این آیپد از نظر طراحی بسیار شبیه آیپد ایر ۲ است؛ یعنی در نگاه اول حتی ممکن است تفاوت‌های آنها را تشخیص ندهید. اما در هر صورت تغییراتی نسبت به آیپد ایر ۲ دارد؛ برای مثال، در پشت دستگاه شاهد طراحی جدید در بخش آنتن‌های آیپد هستیم که ما نیز این طراحی را جذاب‌تر از نسل‌های گذشته می‌دانیم. همچنین در لبه بالایی دستگاه دو اسپیکر دیده می‌شود که همراه با اسپیکرهای پایینی نوید صدایی بلند و رسا می‌دهد.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

اما نکته‌ای که در طراحی این آیپد وجود دارد و ممکن است شما را متعجب کند دوربین بیرون‌زده از بدنه آیپد است. این دوربین، که دقیقا همان دوربین به‌کاررفته در آیفون 6 اس است، به شکل قابل توجهی از بدنه آیپد بیرون زده و می‌توان گفت زیبایی دستگاه را تحت الشعاع قرار داده. اما با گذشت زمان به حضور این دوربین نیز عادت خواهید کرد و حتی اگر اهل عکاسی با تبلت باشید، از حضور آن و فلاش ال‌ای‌دی که زیر دوربین قرار گرفته است خوشحال نیز خواهید شد.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

در بخش جلویی تبلت شاهد دکمه Home همراه با نسل اول تاچ آی‌دی، صفحه نمایش بسیار باکیفیت ۹.۷ اینچی و دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی در بالا هستیم.

درنهایت از نظر اندازه، ضخامت و وزن، آیپد پرو ۹.۷ اینچی با آیپد ایر ۲ تفاوتی ندارد و همچنان آیپدی با ضخامت بسیار کم ۶.۱ میلی‌متر و وزن ۴۳۷ گرم است (نسخه سیم‌کارت‌خور ۴۴۴ گرم است). اعدادی که گفتیم به این معنی است که آیپد پرو ۹.۷ از نظر قابل حمل بودن نمره بسیار خوبی می‌گیرد. بنابراین اگر قابل حمل بودن یکی از فاکتورهای شما برای انتخاب آیپد پرو است، پیشنهاد می‌کنیم به نسخه ۱۲.۹ اینچی این تبلت فکر نکنید.

 

صفحه نمایش

همان طور که گفتیم، آیپد پرو صفحه نمایشی هم‌اندازه با آیپد ایر ۲ دارد. اما آیا این دو نمایشگر ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسلی تفاوتی هم دارند؟ باید بگوییم بله، تفاوت به قدری است که پس از کار کردن با آیپد پرو، دیگر نمایشگر آیپد ایر ۲ را چندان دوست نخواهید داشت.

شیشه رویی نمایشگر آیپد پرو نورهای اطراف شما را کمتر بازتاب می‌دهد (به‌طور دقیق: ۴۰ درصد کمتر) که منجر به دید بهتر به صفحه نمایش می‌شود. همچنین میزان وسعت رنگ نیز در این صفحه نمایش بیشتر شده است. اما ویژگی اصلی‌ای که نمایشگر آیپد پرو را از هر آیپد دیگری متمایز می‌کند True Tone نام دارد. این ویژگی با استفاده از سنسورهایی که در آیپد تعبیه و از دید کاربر پنهان شده میزان گرمای نور محیط اطراف شما را می‌سنجد و رنگ‌های در حال نمایش را بر همان اساس و بسته به نور محیط، گرم‌تر یا سردتر می‌کند. در واقع این ویژگی مثل دیدن یک صفحه کاغذ سفید در مکان‌های مختلف است: اگر نور محیط بیشتر به زردی بزند، نمایشگر آیپد پرو نیز به همان میزان زردتر می‌شود و برعکس.

گرچه True Tone برخی مواقع، مانند زمان‌هایی که عکس را با آیپد خود ادیت می‌کنید، چندان ایده خوبی به نظر نمی‌رسد، زمانی که به کارهایی مانند مرور کردن وب و خواندن کتاب مشغولید عیار واقعی True Tone دستتان می‌آید. طوری که وقتی این ویژگی را از اپلیکیشن Settings آیپد غیرفعال می‌کنید، رنگ صفحه نمایش دلتان را می‌زند. خودتان می‌توانید دو عکس زیر را مقایسه کنید: در عکس سمت راست حالت True Tone خاموش و در عکس سمت چپ فعال است. (برای بزرگ‌نمایی روی عکس‌ها کلیک کنید.)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

در مجموع باید بگوییم نمایشگر بخش موردعلاقه ما در بررسی آیپد پرو بود که از کیفیت و دقت بسیار خوبی در تمام زوایا برخوردار است. همچنین پشتیبانی از اپل پنسل را هم فراموش نکنیم که در ادامه به مزایای قلم اپل هم خواهیم پرداخت.

 

کارایی و سخت‌افزار

آیپد پرو ۹.۷ درست مثل برادر بزرگ‌تر خود، یعنی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، از پردازنده قدرتمند Apple A9X استفاده می‌کند. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم در حال حاضر A9X قوی‌ترین پردازنده موبایلی موجود است که از نظر گرافیکی نیز بسیار قدرتمند ظاهر می‌شود. در کنار این پردازنده، چیپست M9 نیز وجود دارد که وظیفه اندازه‌گیری حرکت‌های مختلف را به عهده گرفته است.

همچنین این آیپد به ۲ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که نسبت به رم ۴ گیگابایتی آیپد پرو ۱۲.۹ نوعی عقب‌گرد محسوب می‌شود. از نظر حافظه داخلی اما آیپد پرو جدید حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را هم به رده محصولات آیپد پرو آورد و اکنون در کنار حافظه‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی، می‌توانید آیپد پرو ۲۵۶ گیگابایتی تهیه کنید.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

این مجموعه سخت‌افزاری در کنار یکدیگر باعث می‌شود کارایی سیستم عامل بسیار خوب باشد؛ به نحوی که هیچ ایرادی از نظر سرعت انجام شدن کارها نمی‌توان به آیپد پرو گرفت. حتی باتری دستگاه نیز به قدری خوب است که از پس یک روز کاری سنگین به‌خوبی برآید و برای روز بعد هم باز شارژ داشته باشد.

نمی‌خواهیم بگوییم آیپد ایر ۲ سریع نبود، اما آیپد پرو برخی کارها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد. برای مثال، بارگذاری یک صفحه وب در آیپد پرو دو برابر سریع‌تر از آیپد ایر ۲ انجام می‌شود. علاوه بر این، در آیپد پرو لگ‌های کمتری نسبت به آیپد ایر ۲ هنگام استفاده از قابلیت Split Screen مشاهده می‌کنید. اما در نهایت هردو این آیپدها بسیار سریع‌اند و تفاوت آن‌قدرها هم فاحش نیست.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

یکی از دلایلی که اپل توانسته آیپد پرو را توسعه دهد وجود سیستم عامل iOS 9 و قابلیت‌های کاربردی مولتی تسکینگ این سیستم عامل است.

همان‌طور که حتما می‌دانید، در iOS 9 می‌توانید به کمک ویژگی Split Screen دو اپلیکیشن را همزمان در کنار یکدیگر اجرا کنید. همچنین می‌توانید یک ویدئو در حال پخش را هم درون صفحه کوچک‌تر کنید و در کنار Split Screen، ویدئو هم اجرا کنید!

اما انجام دادن این کارها نیز با آیپد ایر ۲ امکان‌پذیر بود، پس چرا آیپد پرو ۹.۷ اینچی بخریم؟ خب اگر چنین سوالی دارید، باید بدانید بررسی آیپد پرو ما هنوز تمام نشده و مواردی هست که احتمالا شما را به خرید این تبلت مجاب می‌کند.

 

اسمارت کیبورد

در گذشته شرکت‌های مختلف برای آیپدها لوازم جانبی مانند کیبورد عرضه کرده بودند، اما این بار داستان کمی متفاوت است. در لبه سمت چپ آیپد پرو سه نقطه طلایی رنگ دیده می‌شود که در واقع محل اتصال اسمارت کیبورد آیپد به این تبلت دوست‌داشتنی است.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

کیبوردی که اپل برای آیپد پرو توسعه داده است چند مزیت مختلف دارد. برای مثال، این کیبورد دیگر باتری درون خود ندارد و انرژی خود را از Smart Connector، که به وسیله آن به آیپد متصل شده، تامین می‌کند. همچنین این کیبورد، علاوه بر آسان‌تر کردن تایپ با آیپد، هنگامی که با آن کاری ندارید نوعی پوشش محافظ برای صفحه نمایش آیپد به حساب می‌آید.

شاید ضعف کیبورد آیپد را بتوان نبودن ترک‌پد دانست، ولی اپل سعی کرده با گنجاندن شورت‌کات های مختلف در سیستم عامل، به نوعی با همین کیبورد فقدان ترک پد را جبران کند. برای مثال وقتی در یک اپلیکیشن هستید، می‌توانید با نگهداشتن دکمه Command و Tab، بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا سوییچ کنید. این تنها یکی از شورتکات‌های مفید کیبورد آیپد پرو است. در نهایت برای پیدا کردن این شورتکات‌های سودمند می‌توانید در هر صفحه‌ای که هستید دکمه Command را نگه دارید تا میانبرهای موجود در صفحه نشان داده شوند.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

هنگام تایپ کردن شاید اول با خودتان بگویید: «دکمه‌های کیبورد چقدر کوچک است!» اما پس از چند دقیقه استفاده از آن، به اندازه کوچک آنها عادت می‌کنید و شاید حتی تعجب کنید که با این دکمه‌های کوچک چقدر خوب می‌توانید تایپ کنید! هر کدام از دکمه‌های کیبورد با هربار فشار فاصله مناسبی طی می‌کند و درمجموع از نظر تایپ کردن، این کیبورد چندان تفاوتی با مک‌بوک پروهای اپل ندارد. یکی دیگر از ضعف‌هایی که شاید بتوان با کمی سخت‌گیری به کیبورد آیپد پرو نسبت داد نبود چراغ زیر دکمه‌های کیبورد است که در تاریکی ممکن است تایپ کردن با دستگاه را کمی سخت کند. محدود شدن کاربر به تنها یک زاویه برای تایپ با کیبورد و کار کردن با آیپد نیز عیب دیگر این وسیله جانبی به شمار می‌رود.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

ولی موردی که برای ما کاربران فارسی‌زبان عذاب‌دهنده خواهد بود عدم پشتیبانی اسمارت کیبورد از کیبورد فارسی است! بله، درست است، شما نمی‌توانید با اسمارت کیبورد آیپد پرو فارسی تایپ کنید، زیرا زبان فارسی به صورت پیش‌فرض در کیبوردهای iOS وجود ندارد. 

البته می‌توانید با اضافه کردن کیبورد عربی در Settings با اسمارت کیبورد خود از حروف مشترک عربی و فارسی استفاده کنید، اما از آنجا که لی‌اوت فارسی و عربی متفاوت است، این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. با وجود رفع تحریم‌های نرم‌افزاری، این سوال پیش می‌آید که چرا اپل کیبورد فارسی را برای کاربران فارسی‌زبان خود اضافه نمی‌کند. البته به صورت نرم‌افزاری و با نصب کیبوردهایی جانبی از اپ‌استور امکان تایپ فارسی در iOS وجود دارد، ولی اگر ۱۴۹ دلار صرف خرید اسمارت کیبورد آیپد کرده‌اید، متاسفیم که تایپ فارسی آپشنی برای کیبورد گران‌قیمت شما به حساب نمی‌آید! امیدواریم در آینده نزدیک توسعه‌دهندگان کیبوردهای نرم‌افزاری راه حلی برای این موضوع پیدا کنند.

درنهایت این کیبورد اگرچه بسیار خوب و کارآمد است، خریدش را به کاربران فارسی‌زبان توصیه نمی‌کنیم؛ مخصوصا با توجه به قیمت بالای آن و محدودیت‌هایی که برای ما فارسی‌زبانان دارد.

 

اپل پنسل

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

اپل پنسل به‌تنهایی سرگرمی خوبی به حساب می‌آید که ۹۹ دلار برایتان آب می‌خورد! رنگ این قلم سفید است و چند نکته اپلی درباره‌اش وجود دارد که آن را خاص می‌کند. برای مثال، این قلم کمی سنگین به نظر می‌رسد و طراحی‌اش به گونه‌ای است که هربار روی میز بگذاریدش، بعد از کمی چرخش دقیقا به سمتی می‌ایستد که نوشته Pencil آن روبروی شما باشد! در اصل می‌خواهیم بگوییم تا چه میزان به جزئیات در طراحی این محصول توجه شده است.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

اما خب قطعا پنسل هم ضعف‌هایی دارد. برای مثال، و در مقایسه با قلم سرفیس، اپل پنسل دیگر بخش آهن‌ربایی برای چسبیدن به تبلت را ندارد و اگر حواستان نباشد، ممکن است آن را گم کنید. حتی گیره‌ای برای گذاشتنش در جیب پیراهنتان هم ندارد. البته با توجه به نامگذاری اپل پنسل، باید بگوییم کسی هم مداد را در جیب پیراهن خود نمی‌گذارد! در بخش انتهایی اپل پنسل نیز، مانند قلم سرفیس، بخشی برای پاک کردن صفحه نمایش وجود ندارد و به جای آن یک پورت لایتنینگ برای شارژ اپل پنسل قرار گرفته است. بله، ما هم قبول داریم که نحوه شارژ اپل پنسل کمی مضحک به نظر می‌رسد!

اما بعد از چند خط راجع به معایب اپل پنسل، بگذارید از دقت بسیار بالای این مداد اپل هم بگوییم. برخلاف قلم‌هایی که با بلوتوث کار می‌کنند، صفحه نمایش آیپد حضور اپل پنسل را تشخیص می‌دهد و به محض نزدیک کردن اپل پنسل به نمایشگر، آیپد پرو با سرعتی برابر ۲۴۰ بار در ثانیه برخورد پنسل با نمایشگر را اسکن می‌کند. اگر بخواهیم بگوییم نوشتن با اپل پنسل در آیپد چقدر دقیق است، به‌راحتی می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که انگار در حال نوشتن با مداد و خودکار روی کاغذ هستید.



همچنین با فشار دادن اپل پنسل می‌توانید خطوط ضخیم‌تر ایجاد کنید و حتی، درست مانند مداد، با مایل کردن نوک اپل پنسل می‌توانید در صفحه سایه ایجاد کنید.

اپل پنسل برای طراحان به همان اندازه‌ای اهمیت دارد که نرم‌افزار آیپد پرو اهمیت دارد. اپل در این بخش نیز به‌لطف توسعه‌‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف کم نگذاشته و تجربه کاربری پنسل در اپلیکیشن‌های مختلف بسیار دوست‌داشتنی است. اپلیکیشن‌هایی مانند Notability و Fifty Three Paper از جمله اپلیکیشن‌هایی هستند که نوت‌برداری یا کشیدن تصاویر مختلف با اپل پنسل را لذت‌بخش می‌کنند. در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم عامل مانند Note نیز اپل پنسل به‌خوبی کار می‌کند و از تمام پتانسیل‌های این اپلیکیشن به نحو احسن استفاده می‌کند.

در مجموع باید به اپل پنسل نمره قبولی را بدهیم. اگرچه ممکن است طراحی آن از جنبه‌ای مانند شارژ شدن ضعیف باشد، از طرف دیگر شارژ شدن پنسل به‌سرعت انجام می‌گیرد: تنها با ۱۵ ثانیه اتصال پنسل به آیپد می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه از آن استفاده کنید که عدد بسیار خوبی‌است. قیمت محصول نیز از دیگر معایب آن به شمار می‌رود؛ اما هرچه باشد، بهترین قلمی را خریداری می‌کنید که برای آیپد توسعه داده شده است.

 

باتری

سیستم عامل دستگاه، اپل پنسل و اسمارت کیبورد در صورتی که باتری دستگاه شما نتواند از عهده یک روز کاری سنگین بربیاید، شاید تجربه کاربری دلچسبی برایتان رقم نزنند. اما از ابتدای تاریخ آیپدها این دستگاه‌ها به عمر باتری بسیار خوب خود مشهور بوده‌اند و این بار نیز تفاوتی وجود ندارد. آیپد پرو به‌خوبی می‌تواند یک روز کامل و با وجود استفاده سنگین شما را همراهی کند و حتی باز هم باتری داشته باشد تا روز بعد هم بتوانید یکی-دو ساعتی با آن کار کنید.

از نظر زمان استندبای نیز آیپد پرو بسیار خوب عمل می‌کند و برای مثال اگر شب قبل از خواب آیپدتان ۸۰ درصد باتری داشته باشد، صبح روز بعد نیز دوباره همان ۸۰ درصد باتری را خواهد داشت. خلاصه که در خرید آیپد از نظر باتری لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید، چراکه آیپد در این زمینه کمتر کسی را ناامید می‌کند.

 

دوربین

اگر نظر ما را بخواهید، باید بگوییم از دستگاه ۹.۷ اینچی برای عکاسی یا فیلم‌برداری چندان استفاده نمی‌کنیم، اما در هر صورت اپل در این بخش نیز کم نگذاشته است؛ جوری که دوربین این آیپد حتی از آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل نیز بسیار بهتر است. در گذشته عادت داشتیم اپل دوربینی رده‌پایین‌تر از دوربین آیفون در آیپد قرار دهد. ولی در آیپد ۹.۷ اینچی، کوپرتینویی‌ها دقیقا همان دوربین آیفون ۶اس را در پشت آیپد همراه با فلش True Tone تعبیه کرده‌اند.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

دوربین اصلی آیپد پرو ۹.۷ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی است و، بله، در بخش طراحی هم اشاره کردیم که متاسفانه از بدنه محصول بیرون زده است. این دوربین علاوه بر عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی و بسیار باکیفیت، می‌تواند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند. امکان فیلم‌برداری با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه در حالت حرکت آهسته نیز در آیپد پرو وجود دارد. کیفیت عکس‌برداری با آیپد پرو بسیار مناسب است و دستگاه می‌تواند به‌سرعت عکس‌ها را ثبت کند. همچنین اگر مایل باشید، می‌توانید قابلیت Live Photos را هم فعال کنید تا با گرفتن هر عکس، دستگاه ۱/۵ ثانیه قبل و بعد عکس را هم فیلم‌برداری کند. فقط چون آیپد پرو، برخلاف آیفون ۶اس، از 3D Touch برخوردار نیست، برای دیدن لایو فوتوز باید انگشتتان را روی عکس نگه دارید. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته‌شده با آیپد پرو را مشاهده کنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

دوربین جلو آیپد پرو ۹.۷ اینچی نیز نسبت به برادر ۱۲.۹ اینچی خود بسیار بهتر است. در این بخش اپل دوربین سلفی آیفون ۶اس را در آیپد پرو ۹.۷ قرار داده است که رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد. همچنین، علاوه بر رزولوشن ۵ مگاپیکسلی، ویژگی رتینا فلاش نیز برای دوربین جلو دستگاه در نظر گرفته شده است تا در تاریکی مطلق هم بتوانید سلفی نورانی از خود بگیرید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

درنهایت باید بگوییم دوربین‌های آیپد فوق‌العاده‌اند. البته اگر شما هم مثل ما علاقه‌ای به عکاسی با تبلت نداشته باشید، ممکن است این مورد برایتان اهمیت چندانی نداشته باشد. اما هرچه باشد، این بهترین دوربینی است که تاکنون روی یک تبلت قرار گرفته.

 

بلندگو

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

یکی از دلایلی که آیپد پرو ۹.۷ اینچی را بسیار دوست داریم بلندگوهای استریو در اطراف دستگاه است. چهار بلندگو شامل یک مجموعه دوتایی در بخش پایینی و یک مجموعه دوتایی در بخش بالایی دستگاه صدایی بسیار بلند و رسا و گوش‌نواز تولید می‌کنند. اگر نمایشگر True Tone را یکی از دلایلی بدانیم که باعث شده آیپد دستگاهی فوق‌العاده برای تماشای فیلم باشد، قطعا بلندگوهای چهارتایی آن دلیل دوم است.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

از نظر Bass این بلندگوهای چهارتایی به اندازه اسپیکرهای بلوتوث خوب نیست، اما کیفیت صدای خروجی و بلندی آن به حدی خوب است که فیلم دیدن یا بازی کردن با آیپد پرو برایتان لذت‌بخش‌تر از آیپد ایر ۲ باشد. یکی از نکات جالبی که درباره بلندگوهای آیپد پرو وجود دارد این است که اگر در حال گوش دادن به موسیقی دستگاه خود را برعکس کنید، صدا نیز بین چهار بلندگو جابه‌جا می‌شود. با وجود اینها عجیب نیست اگر در این بخش نیز آیپد پرو را تحسین کنیم.

 

سخن پایانی

استیو جابز هنگام معرفی اولین آیپد گفت که این محصول «دسته‌بندی سومی از گجت‌های قابل حمل است» و به نوعی بین لپ‌تاپ و آیفون قرار می‌گیرد. البته که تعریف او کاملا درست بود، چون آیپد در کارهایی که از آن انتظار داریم مانند چک کردن ایمیل، مرور کردن وب، دیدن عکس و تماشای فیلم بسیار عالی عمل می‌کند، ولی از آن زمان تاکنون آیپد بسیار بهتر هم شده است. حال آیپد پروها به مردم ثابت کرده‌اند که در کارهای حرفه‌ای‌تر هم بسیار خوب عمل می‌کنند و دیگر فقط وسیله‌ای گران‌قیمت برای چک کردن ایمیل به حساب نمی‌آیند.

ولی اپلِ تیم کوک می‌خواهد بگوید این دسته‌بندی سوم همان چیزی است که آینده کامپیوترهای شخصی را تغییر می‌دهد و می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما شود. آیپد پرو نیز به‌خوبی اثبات کرده است که می‌تواند چنین کند، اما ما فکر نمی‌کنیم همین روزها این اتفاق بیفتد. شاید دو نسل بعد آیپد پرو آن‌قدر کامل باشد که به‌راحتی جایگزین لپ‌تاپ‌های ما شود، اما در حال حاضر؟ خیر، فعلا عملی نیست؛ حداقل برای طیف گسترده‌ای از کاربران.

بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها 1

در ابتدای بررسی گفتیم که به عقیده تیم کوک آیپد بهترین «نشان‌دهنده» آینده کامپیوترهای شخصی است. در تعبیر آن باید بگوییم حرف او تا حدودی درست است: آیپد پرو تنها «نشان‌دهنده» این آینده است و نه خود آن آینده! چراکه حقیقتا هنوز مسیر زیادی مانده تا به آنجا برسیم.

نقل قول: در نهایت چون آیپد پرو یک کامپیوتر فوق العاده نیست دلیل نمی‌شود یک تبلت فوق العاده نباشد
این آیپد را تقریبا در بخش‌های مختلف با نسل قبلی خود یعنی آیپد ایر ۲ مقایسه کردیم و گفتیم چقدر این محصول ممکن است برای شما دوست‌داشتنی تر از ایر ۲ باشد. اگر واقعا، با تمام مزایا و معایبی که ذکر شد، فکر می‌کنید آیپد پرو محصولی است که شما را جذب کرده، در خریدش شک نکنید. اما اگر فکر می‌کنید آیپد ایر ۲ هنوز هم می‌تواند کارهای مورد انتظار شما را انجام دهد، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ایر ۲ بروید که ارزان‌تر نیز شده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای کلی کنیم، باید بگوییم آیپد ایر ۲ و آیپد پرو مانند مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر هستند: هردو تقریبا یک کار را انجام می‌دهند، فقط آیپد پرو سریع‌تر می‌تواند آن کارها را انجام دهد.

قیمت آیپد پرو ۹.۷ اینچی در بازار ایران از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و تا ۳ میلیون و ۹۶۰ هزارتومان بالا می‌رود. اپل پنسل نیز در بازار با قیمت ۴۸۰ هزار تومان و اسمارت کیبورد با قیمت ۷۶۰ هزار تومان یافت می‌شود. در پایان از آقای علیرضا خدام هم تشکر می‌کنیم که در تهیه این بررسی ما را یاری کرد.


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی تخصصی ASUS ZenPad S 8.0
  اپل بهار 2017 سه آیپد جدید شامل یک مدل 7.9 اینچی مینی رونمایی می‌کند
  آپدیت آی او اس ۹.۳.۲ مشکلات آیپد پرو ۹.۷ اینچی را برطرف‌ می‌کند
  فروش دو برابری تبلت سرفیس پرو نسبت به آیپد پرو در بریتانیا
  توقف انتشار iOS 9.3.2 برای آیپد پرو 9.7
  هشدار: آی او اس 9.3.2 ممکن است باعث از کار افتادن آیپد پرو 9.7 شود
  بیش از 5 میلیون پیکسل در صفحه نمایش 12.9 اینچی آیپد پرو iPad Pro
  بررسی تبلت Lenovo Yoga Tablet 10 HD Plus
  بررسی تبلت Lenovo IdeaTab Lynx
  بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S 8.4

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان