امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درآمد ۴۰ میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان اندروید از کافه‌بازار

#1
دومین دوره 5شنبه بازار به عنوان بزرگترین گردهمایی توسعه‌دهندگان و فعالان صنعت اپلیکیشن و موبایل در ایران از صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شده و تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

اپلیکیشن‌های ایرانی طی سال گذشته رونق و شکوفایی محسوسی را تجربه کردند و در صورت توجه بیشتر به استانداردهای جهانی و ارتقای کیفی حتی ورود بازیگران خارجی نیز برای آنها تهدیدی جدی نیست.

حسام آرمندهی مدیرعامل کافه بازار در جلسه خبری دومین گردهمایی بزرگ توسعه‌دهندگان صنعت موبایل ایران موسوم به ۵شنبه بازار ضمن اعلام این روند گفت: عید امسال نسبت به دو هفته مشابه در سال گذشته میزان درآمدهای کافه بازار بیش از ۳ و نیم برابر رشد داشته است و طی فقط همین مدت کوتاه کاربران ما بیش از ۳ میلیارد خرید برنامه یا درون برنامه‌ای انجام داده‌ا‌ند که به خوبی جهش در این زمینه را نشان می‌دهد.

او با اشاره به همکاری بیش از ۱۶ هزار توسعه‌دهنده با کافه‌بازار گفت: کافه بازار و توسعه‌دهندگان ایران همگام با هم این رشد چشمگیر را رقم زدند. توسعه‌دهندگان ایرانی  توانسته‌اند طی ۵ سالی که از عمر این صنعت در کشور می‌گذرد با استفاده از زیرساخت کافه‌بازار، از فروش برنامه و فروش درون‌برنامه‌ای بیش از ۳۶۶ میلیارد ریال درآمد کسب کنند. عدد قابل توجه ۳۶ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۴ ثبت شده و این رقم تا به امروز به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. ما باور داریم که رویدادهایی از جنس همین ۵شنبه‌بازار می‌تواند اجزای مختلف این اکوسیستم را به یکدیگر نزدیکتر و شانس موفقیت آن در دوره جهانی‌سازی را حتی بیشتر از پیش کند.

 
درآمد ۴۰ میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان اندروید از کافه‌بازار 1

 
امین امیرشریفی، مدیر بازاریابی کافه بازار هم در ادامه توضیحات آرمندهی برای رسانه‌ها به آخرین آمارهای این فروشگاه نرم‌افزارهای موبایل اشاره کرد که حکایت از حدود ۳۰ میلیون نصب فعال برای اپلیکیشن و نزدیک به ده میلیون حساب کاربری داشت.

به گفته وی در طول یک هفته به طور میانگین ۴۳ میلیون بار اپلیکیشن کافه‌بازار توسط کاربران باز و در هر روز توسط بیش از ۴ میلیون کاربر استفاده می‌شود.

امیرشریفی اعلام کرد که همچنان بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های منتشر شده از طریق کافه‌بازار ایرانی هستند که دسته‌های ابزارها، ارتباطات و کاربردی در کنار بازی‌ها، دسته‌های محبوب کاربران در این میان هستند.

پیش از پرسش و پاسخ هدیه میری‌مقدم، مدیر برندینگ کافه‌بازار هم با ارائه آمارهایی از رشد کمی و کیفی دومین رویداد ۵شنبه‌بازار گفت: ۵شنبه‌بازار امسال از لحاظ ظرفیت، محتوا و مدت زمان مراسم با رشد ۱۰۰ درصدی برگزار شده است.  مکانیزم معرفی مراسم و اطلاع‌رسانی‌های مرتبط به نحوه‌ای بهینه شده بود که با استقبال شرکت‌کنندگان پیش از موعد مقرر ظرفیت تکمیل شد. بیش از ۵۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در حوزه فنی و ۴۵ درصد در حوزه کسب‌وکار هستند. طراحان نیز حدود ۵ درصد از کل ظرفیت رویداد را به خود اختصاص داده‌اند. امیدواریم که تنوع تخصص شرکت‌کنندگان تأثیر مثبتی بر کیفیت رویداد امسال داشته باشد.

 
درآمد ۴۰ میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان اندروید از کافه‌بازار 1

 
در جریان پرسش و پاسخ با خبرنگاران، خبرنگار جی‌اس‌ام نیز دو سوال را مطرح کرد. سوال اول در مورد ادامه همکاری کافه‌بازار با شرکت فنلاندی سوپرسل (خالق بازی کلش‌آوکلنز) و دیگر شرکت‌های مشابه بود که حسام آرمندهی، مدیر عامل کافه‌بازار در پاسخ گفت: 

نقل قول: همکاری کافه‌بازار با شرکت‌های خارجی از تقریبا ۳ الی ۴ سال پایش آغاز شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. کافه‌بازار آمادگی دارد تا بستر لازم را برای شرکت‌هایی که تمایل دارند محصول خود را برای کاربران ایرانی عرضه کنند فراهم کند و همکاری لازم را بعمل آورد. 
سوال دوم در مورد حذف اپلیکیشن‌های مرتبط با بازی کلش‌آوکلنز، بعد از اعلام همکاری کافه‌بازار با سوپرسل بود. آرمندهی در پاسخ به این سوال اشاره کرد:

نقل قول: حذف این اپلیکیشن‌ها بطور مستقیم با درخواست شرکت سوپرسل انجام شده است. کافه‌بازار این حق را برای سوپرسل به عنوان ناشر و خالق این اثر قانونی دانسته و اپلیکیشن‌هایی که به هر نحو از علائم و تصاویر این بازی استفاده کرده بودند را حذف کرده است. امین امیرشریفی، مدیر مارکتینگ کافه‌بازار نیز ادامه داد که پیش از حذف به این اپلیکیشن‌ها هشدارهای لازم داده شده بود. تعدادی از اپلیکیشن‌ها هشدارها را جدی گرفته و موانع قانونی را برطرف ساختند که باعث بازگشت آنها به کافه‌بازار شد. 
به گفته میری‌مقدم علاوه بر حاضران در مراسم، برای آن دسته از مخاطبان که فرصت یا امکان حضور در مراسم را نداشته‌اند نیز، راههای دسترسی به محتوای رویداد فراهم شده است. اپلیکیشن و وب‌سایت رسمی مراسم و همچنین شبکه‌های اجتماعی مرتبط به صورت همزمان اخبار و اطلاعات رویداد را منتشر می‌کنند. امسال همچنین یکی از چهار جلسه همزمان به صورت زنده از طریق وب‌سایت رسمی مراسم به آدرس 5shanbe.cafebazaar.ir پخش خواهد شد؛ ضمن آن که کانال رسمی مراسم در وب‌سایت آپارات هم در بازه‌های کوتاهی به‌روز می‌شود.

وی اشاره کرد که هشتگ‌های رسمی شبکه‌های اجتماعی امسال ۵شنبه_بازار و 5shanbebazaar است و شعار دومین رویداد ۵شنبه‌بازار « باز ببین » است و تلاش شده در تمامی ۳ پنل و ۱۲ کارگاه این دو روز بر اهمیت بازبینی صنعت و کسب وکار تأکید شود.


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سری هواوی پی ۵۰ اوایل فروردین ۱۴۰۰ وارد بازار می‌شوند
  آشنایی با نخستین نسخه پیش‌نمایش اندروید 12
  معرفی بهترین برنامه های ضبط فیلم از صفحه برای اندروید
  زبانه‌های گروهی به نسخه اندروید کروم آمد؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟
  خانواده اس 21 از آپدیت یکپارچه اندروید بهره‌مند نخواهند بود
  چگونه در اندروید و iOS ژست‌های حرکتی پنهان را فعال کنیم
  اندروید 12 قابلیت دو بار تپ بر قاب عقب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد
  بالاخره راهی برای استفاده از iMessage در اندروید پیدا شد
  معرفی Mi 10i – میان‌رده قدرتمند شیائومی برای بازار هند
  چگونه اپلیکیشن چراغ قوه را در گوشی های اندروید و iOS روشن کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان