امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راز شکست استقلال در دربی لو رفت!

#1
راز شکست استقلال در دربی لو رفت!

می توان گفت یکی از دلایل اصلی شکست استقلال مقابل پرسپولیس سیستم اشتباهی بود که آبی ها برگزیدند و به راحتی فضا را در اختیار قرمزها گذاشتند.
راز شکست استقلال در دربی لو رفت! 1 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  گرچه بیش از یک هفته از دربی هشتاد و دوم پایتخت گذشته است اما هنوز هم صحبت از این بازی است. دیداری که با نتیجه 4 بر 2 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا موقعیت پرویز مظلومی را کمی متزلزل کند. 

البته سرمربی استقلال مقابل فولاد خوزستان به برتری 3 بر صفر رسید اما برای خیلی ها این سوال پیش آمد که چرا استقلال آن بازی را به رقیب سنتی باخت؟ 
 
وقتی به چیدمان بازیکنان استقلال قبل از بازی با پرسپولیس نگاهی دوباره بیندازید این سوال به وجود می آید که چرا پرویز مظلومی از سیستم 2-4-4 لوزی استفاده کرد؟ 

این در حالی است که پیش تر پرویز مظلومی از روش 1-3-2-4 در مسابقات استقلال استفاده می کرد و بازیکنان به این سیستم عادت داشتند! شاید باز هم این سوال به وجود آید که چرا سرمربی با تجربه استقلال در این دیدار مهم و حیاتی از روشی استفاده کرد که تیمش به آن عادت نداشت؟ 
 
اخبار واصله از باشگاه استقلال تهران حکایت از آن دارد که سیروس دین محمدی، محمد نوازی و سایر دستیاران پرویز مظلومی اعتقادی به سیستم 2-4-4 نداشتند. حتی پرویز مظلومی هم مایل به این کار نبود اما اصرار یک نفر سیستم بازی استقلال را تغییر داد! 

تعجب نکنید اگر به شما اطلاع بدهیم عامل اصلی تغییر سیستم استقلال مجید صالح دستیار اول پرویز مظلومی بود. 

کمک مربی استقلال زیر گوش مظلومی خواند که استفاده از سیستم جدید 2-4-4 دو فایده دارد. اول آن که حریف را غافلگیر می کند و دوم این که استقلال نیاز به برد دارد و باید هجومی بازی کند. 

ظاهرا مظلومی ابتدا زیر بار نرفته اما وقتی اصرار بیش از حد دستیار خود را می بیند در نهایت تسلیم می شود! 

جالب تر می شود وقتی بدانید استقلالی ها فقط یک روز (!) فرصت کردند تا سیستم 2-4-4 را تمرین کنند. 
 
گویا کادر فنی استقلال بخوانید صالح و مظلومی- غافل از این نکته بودند که استفاده از روش 2-4-4 باعث می شود فضای بیشتری در اختیار هافبک ها و مهاجمان خلاق و تکنیکی پرسپولیس قرار بگیرد و این همان چیزی بود که برانکو می خواست! 

می توان گفت یکی از دلایل اصلی شکست استقلال مقابل پرسپولیس سیستم اشتباهی بود که آبی ها برگزیدند و به راحتی فضا را در اختیار قرمزها گذاشتند آن هم با وجود مدافعان کندی مثل حنیف عمران زاده و میثم مجیدی! 

گماردن محمدرضا خرسندنیا جلوی مدافعان استقلال به عنوان تنها هافبک دفاعی و جلو بردن امید ابراهیمی خیال پرسپولیسی ها را راحت تر کرد. 
 
به همین راحتی شاگردان برانکو ابتکار عمل را در دست گرفتند و یکی از درخشان ترین بازی های پرسپولیس در ربی را ارایه بدهند. 

البته پرویز مظلومی کمی دیر متوجه این اشتباه شد و در بازی با فولاد خوزستان جبران مافات کرد. سرمربی استقلال دوباره به سیستم 1-3-2-4 بازگشت و این بار فرشید اسماعیلی جوان و دونده را به عنوان زوج امید ابراهیمی به عنوان 2 هافبک دفاعی به کار گرفت تا اولین اصلاح خود را انجام دهد. 
 
همچنین سرمربی استقلال به جای بازیکنان مسن و کند تیم را جوان کرد و از همان ابتدا بهنام برزای، جابر انصاری، امید نورافکن و فرشید اسماعیلی را در ترکیب اصلی به زمین فرستاد تا سرعت تیمی اش بالاتر برود. 

همین دو تصمیم مهم باعث شد استقلال با نتیجه 3 بر صفر از سد فولاد گذشته و در کورس مدعیان باقی بماند اما شنیدیم موقعیت مجید صالح در کادر فنی کمی به هم ریخته است.
 
وقتی بعد از کنفرانس مطبوعاتی پرویز مظلومی حرف از تعویض اشتباه و نظرات نادرست دستیارانش داد خیلی ها به خسرو حیدری فکر کردند در حالی که شاید منظور سرمربی استقلال قبل از دربی هشتاد و دوم و تغییر سیستم 1-3-2-4 به 2-4-4 بوده باشد!

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information مدافع استقلال شایعه جدایی اش را تکذیب کرد
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  لیگ یک/دبل خلیفه‌ و استقلال در کسب برد
  دیدار دوباره فیل و فنجان های استقلال (عکس)
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  ترکیب پدیده برای مصاف با استقلال
  یحیی به دنبال انتقام تنها شکست لیگ نوزدهم
  گل دوم استقلال به ذوب اهن(دبل اسماعیلی)
  طلسم عجیب گواردیولا بالاخره شکست (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان