امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رابطه‌ بین چربی خون و عملکرد مغزی

#1
رابطه‌ بین چربی خون و عملکرد مغزی

چربی‌ خون مهمترین فاکتوری است که منجر به کاهش عملکرد مغزی افراد می‌شود.
رابطه‌ بین چربی خون و عملکرد مغزی 1دکتر علائی متخصص مغز و اعصاب در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص بهبود عملکرد مغز گفت: به طور معمول اگر رگ‌های مغز تنگی خاص نداشته باشند خون‌رسانی کافی به مغز انجام می‌شود و در نتیجه فرد عملکرد مناسب مغز خود را می‌تواند سالیان دراز حفظ کند. 

وی ادامه داد:تنگ شدن رگ‌های مغز عمدتا به خاطر رسوب چربی در جداره‌ی رگ‌ها است که به تدریج کارکرد مغز را کاهش می‌دهند، بنابراین قابل پیش‌بینی است افرادی که چربی خون بالایی دارند، بیشتر در معرض این آسیب قرار می‌گیرند. 

علائی بیان کرد: رسوب چربی از سنین جوانی( بین 25 تا 30 سالگی) شروع می‌شود و افراد باید تحت نظر پزشک از طریق آزمایش به صورت مداوم چربی خون خود را بسنجند و آن را در حد متناسب حفظ نمایند.از دیگر عواملی که رسوب چربی را افزایش می‌دهند می‌توان به سیگار و قلیان اشاره کرد که افراد با اجتناب از آنها می‌توانند عملکرد مغزی خود را بهبود ببخشند . همچنین قند بالا هم از دیگر فاکتورهایی است که مغز انسان را مختل می‌کند. 

علائی خاطر نشان کرد:ماده‌ی غذایی خاصی که به طور قطعی باعث افزایش عملکرد مغز شود هنوز شناخته نشده است البته تحقیقات حاکی از آن است که مصرف روزانه و مرتب میوه‌جات و سبزیجات در کنار مصرف ماهی که سرشار از امگا3 می‌باشند باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود به علاوه بعضی از مواد غذایی نظیر زعفران و زردچوبه به نظر می‌رسد که به عملکرد مغزی کمک بسیار زیادی می‌کنند. 

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان