امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشویق رضا کیانیان به خاطر بازی نکردن در فیلمی ضد ایرانی

#1
تشویق رضا کیانیان به خاطر بازی نکردن در فیلمی ضد ایرانی

سمینار بازیگری در جشنواره «سما» با حضور رضا کیانیان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گروه فرهنگی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از برگزاری مراسم بر سر مزار شهید آوینی، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «سما»، با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.اولین سمینار آموزشی در این جشنواره با حضور رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون بعد از ظهر یکشنبه در سینما فلسطین برای علاقه‌مندان برگزار شد.



تشویق رضا کیانیان به خاطر بازی نکردن در فیلمی ضد ایرانی 1


در همان ابتدا کیانیان از شروع نشدن به موقع مراسم گلایه کرد و خواستار نظم دهی هرچه بیشتر در ادامه این جشنواره شد.

در ادامه بعد از اینکه سالن سینما به شکل مطلوب آرام و فضا برای شروع رسمی جلسه مهیا شد، یکی از حضار به عنوان اولین سوال از بازیگر فیلم «نیش زنبور» پرسید: «علت نبود سرمایه برای جوانان فیلمساز چیست؟» که کیانیان پاسخ داد: نسل جوان امروز به هیچ وجه نباید در این خصوص گلایه کند. در زمان ما، برای ساختن یک فیلم به دوربین 8 میلی‌متری نیاز بود که تهیه آن بسیار سخت بود و از آن سخت‌تر برای تبدیل، آن فیلم باید به کشور آلمان فرستاده می‌شد و این فرایند چند ماه به طول می‌انجامید. اما امروز کار برای شما جوانان بسیار ساده‌تر است. امروز تلفن همراه شما دوربین شماست. محل زندگی‌تان لوکیشن شماست و مردم اطراف، بازیگران شما هستند. اما مسئله در این زمانه این است که یک فیلمساز، ایده مناسب و جذاب داشته باشد و امروز شما جوانان فیلمساز به ورزش فکر و پیدا کردن سوژه و پرداختن به آن نیاز دارید.



تشویق رضا کیانیان به خاطر بازی نکردن در فیلمی ضد ایرانی 1


بازیگر فیلم «کفشهایم کو؟» افزود: یک فیلمساز باید تمام مسائل پیرامون خود را به عنوان ایده ببیند. امروز در سینمای جهان ایده حرف اول را می‌زند و تکنیک و داشتن امکانات در مرحله بعدی قرار دارد. به همین دلیل است که سینمای ایران با این امکانات محدود فنی، هنوز به عنوان سینمایی مطرح در جهان حرف‌هایی برای گفتن دارد.

سپس در ادامه یکی از علاقه‌مندان به بازیگری، سوالی مبنی بر اینکه سازندگان فیلم‌های سینمایی به بازیگران تئاتر خرده می‌گیرند که تئاتری بازی کردن به درد سینما نمی‌خورد، از کیانیان پرسید که وی با ذکر خاطره‌ای از همکاری با کارگردان «بادیگارد» به این سوال پاسخ داد.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه‌ای» گفت: در پروژه «آژانس شیشه‌ای» به عنوان بازیگردان در کنار حاتمی‌کیا بودم. روزی وی در صحنه‌ای به یکی از بازیگران گفت: «تئاتری بازی نکن». من در همان لحظه از وی پرسیدم «تئاتری بازی کردن یعنی چه؟» حاتمی‌کیا در پاسخ به من گفت: «یعنی غلو‌ کردن». من نیز به وی گفتم: «پس بهتر است بگوییم «غلو» نکن. چون «تئاتری» بازی کردن بسیار خوب و موثر است و به خودی خود یک ارزش است.

کیانیان در خصوص رسیدن یک بازیگر به یک نقش در یک اثر ابراز داشت: بازیگری یک هنر است و البته یک فن و رسیدن به این دو مورد امکان دارد. اما راه‌های رسیدن به یک نقش برای هر کسی متفاوت است. انسان وقتی زیاد محیط اطراف را مشاهده و آن‌ها را در ذهن خود ثبت کند، به این توانایی می‌رسد. ذهن من به علت مشاهدات فراوان در زندگی، همانند موتور جستجوگر گوگل شده است و کافیست یک نقش را به من بگویند و من بعد از مدتی به آن نقش می‌رسم.

وی ادامه داد: در فیلم «آژانس شیشیه ای» نقش «سلحشور» که من آن را بازی کردم، همانند یک یوزپلنگ و برگرفته از آن حیوان بود.



تشویق رضا کیانیان به خاطر بازی نکردن در فیلمی ضد ایرانی 1


بازیگر سریال «کیمیا» در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در خصوص میزان فارغ التحصیلان تئاتر در هر سال در کشور گفت: در هر سال 1000 فارغ‌التحصیل این رشته داریم و سالن‌های اجرا به هیچ وجه جوابگوی این میزان بازیگر نیست. پس آن‌ها خودشان باید به فکر خود باشند. به عنوان مثال من از آن‌ها می خواهم کمپین «فارغ‌التحصیلان بیکار تئاتر» را در شبکه‌های مجازی راه‌اندازی کنند تا صدایی در جامعه ایجاد شود.

کیانیان در اثنای پرسش و پاسخ، چند جمله‌ای در خصوص ساخت فیلم فاخر در ایران و رقابت با هالیوود گفت. وی تصریح کرد: از چند سال قبل تفکری در سینمای ایران به وجود آمد که سینمای ایران چیزی از هالیوود کم ندارد. پس رو آوردند به ساخت فیلم‌هایی با مخارج زیاد که سرمایه‌های کلانی در اختیار چند فیلمساز محدود قرار گرفت. اما آن‌ها به هیچ وجه موفقیت‌های فیلم‌های هالیودی را نداشتند. نکته اینجاست که ما زیرساخت مناسب برای آن شکل فیلمسازی را نداریم. اما سینمای ایران به همین شکل سینمای مهمی در جهان است و همین طور صاحب ارزش و جایگاه است.

در این سمینار یکی از حضار در خصوص وارد شدن به عرصه سینما و بازیگری با پول و پارتی به کیانیان گفت که کیانیان به این جمله واکنش نشان داد و افزود: با این حرف‌ها به من و تمام کسانی که به طور سالم و با زحمت وارد این عرصه شده‌اند، توهین می‌شود. من وجود این جریانات سیاه را تکذیب نمی‌کنم، اما این طور نیست که امروز همه بازیگران با این روش‌ها به دنیای بازیگری آمده‌اند.

در انتهای این سمینار رضا کیانیان گریزی به دعوت از وی در یک پروژه بین‌المللی زد و گفت: چند وقت پیش یک گروه فیلمسازی خارجی از من درخواست بازی در سریالی را کردند که من به خاطر اینکه در این اثر به سرزمینم توهین می‌شد، حاضر به همکاری با آن‌ها نشدم. در این لحظه حاضران به احترام این حرکت کیانیان چند لحظه‌ای برای او دست زدند.

پاسخ
 سپاس شده توسط ترنج 15
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آخرین فیلمی که دیدین چیه ؟؟
  شما چه فیلمی رو به مـا پیشنهاد میکنیــد ؟(باز هم آپدیت جدید (:)
  دلیل پیر نشدن بازیگر مشهور ایرانی +عکس
Video بهترین و بدترین فیلمی که دیدی چی بود ؟
  ۱۰ فیلمی که هرگز باور نمی‌کنید بر اساس داستان‌ها و اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند!!
  فیلم Mortal Kombat به‌خاطر شیوع کرونا تا مدت نامعلومی با تاخیر مواجه شد
  مرور زندگی اسرای ایرانی دوران جنگ با بازپخش «نبردی دیگر» از شبکه افق سیما
  نتفلیکس فیلمی براساس قایقران مشهور استرالیایی می سازد
Sad Cineworld به خاطر تاخیر فیلم No Time to Die تمام سینماهای خود را تعطیل می‌کند
  تاخیر در پخش سریال «ایلدا» به خاطر کم گذاشتن از طرف هیچ کس نبود!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان