امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«دسر برنج پرتقالي»

#1
«دسر برنج پرتقالي» 1

/ اين دسر برنج پرتقالي خوش طعم در طرز تهيه آن از زنجبيل و پرتقال تازه استفاده مي گردد و در نتيجه عطر و بوي خوش و بسيار عالي دارد.

چي لازم دارم:

برنج مخصوص پودينگ : 160 گرم

آب پرتقال تازه : 225 ميلي ليتر
نمک : مقداري

شير : 500 ميلي ليتر

غلاف وانيل به دو نيم شده : 1 عدد

ريشه زنجبيل تازه پوست کنده و کمي کوبيده شده : 5 سانتيمتر

شکر : 200 گرم

خامه پر چرب : 50 ميلي ليتر

کره : 2 قاشق غذاخوري

پرتقال هسته گرفته : 6 عدد

مرباي زنجبيل باريک خلال شده : 2 قطعه

شربت مربا زنجبيل : 2 قاشق غذاخوري

زنجبيل آسياب شده براي پاشيدن روي برنج : مقداري
چطور بپزم:

1. برنج را همراه آب پرتقال و نمک در قابلمه اي بزرگ و چدني بريزيد و حرارت دهيد تا به جوش آيد , کف روي آن را بگيريد . حرارت را کم نماييد تا برنج حدود 10 دقيقه با حرارت ملايم بجوشد و گاهي هم بزنيد تا آب پرتقال جذب شود .

2. به تدريج شير را به آن اضافه نموده , غلاف وانيل و زنجبيل تازه را افزوده و 30 دقيقه ديگر آهسته مواد را بجوشانيد و مرتب هم بزنيد تا شير جذب شده و برنج نرم شود . قابلمه را از روي حرارت برداريد , زنجبيل و غلاف وانيل را از آن خارج نماييد .

3. نيمي از شکر , نيمي از خامه و کره را با برنج مخلوط نموده و تا زماني که شکر حل شده و کره آب شود , به هم زدن ادامه دهيد . اجازه دهيد برنج خنک شود . سپس باقي مانده خامه را اضافه نموده هم بزنيد . مخلوط را به کاسه ي مخصوص سرو انتقال داده و روي کاسه را بپوشانيد و در دماي اتاق , کنار بگذاريد .

4. پوست پرتقال ها را جدا نماييد و نگه داريد . هنگام کار با پرتقال ها دست خود را روي يک کاسه بگيريد تا آب پرتقال ها داخل آن بريزد . هسته ي آنها را خارج نماييد . پره هاي پرتقال را از پوستشان بيرون آورده , داخل کاسه بريزيد و با شربت و مرباي زنجبيل مخلوط نماييد . مخلوط را براي سرد شدن داخل يخچال قرار دهيد .

5. در همين فاصله , پوست پرتقال ها را باريک رشته نموده و حدود 1 دقيقه در آب خيس نماييد . آن ها را آبکش نموده و بشوييد . 225 ميلي ليتر آب را با باقي شکر بجوشانيد . رشته هاي پوست پرتقال را اضافه نموده و با حرارت کم بجوشانيد تا حجم شربت به نصف کاهش يابد , سپس اجازه دهيد خنک شود .

6. پودينگ را در ظرفي زينتي يا فنجان هاي بلور جداگانه براي هر نفر سرو نماييد . با پرتقال سرد شده تزيين نموده , سپس کارامل پوست پرتقال را روي پودينگ ها قرار داده و زنجبيل آسياب شده را روي آن بپاشيد
پاسخ
 سپاس شده توسط Волшебник
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان