امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خوراکي هاي پيشنهادي براي «صبحانه کودک»

#1
خوراکي هاي پيشنهادي براي «صبحانه کودک» 1جام نيوز/ صبحانه يکي از مهمترين وعده هاي غذايي است که به ويژه براي کودکان اهميت بيشتري دارد. در اين مقاله خوراکي ها و مواد غذايي مفييد و مقوي براي صبحانه کودک را به شما عزيزان معرفي مي کنيم.

خوردن يک صبحانه کامل و سالم باعث کاهش احتمال چاقي و اضافه وزن در کودکان، بهبودي در خلق و خو و رفتارها و حتي افزايش ميزان تمرکز و توجه مي‌شود. اينکه بتوانيد کودک خردسال خود را به خوردن هميشگي صبحانه عادت بدهيد، خطر ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي‌ حاد مثل ديابت، بيماري قلبي و سرطان را نيز تا حدودي از آنها دور مي‌کنيد، اما چه چيزي باعث مي‌شود که يک صبحانه خوب و کامل شود؟ صبحانه‌اي که ترکيبي از پروتئين، فيبر، کلسيم وکمي چربي‌هاي سالم باشد.
کلمه صبحانه در انگليسي Breakfast گفته مي‌شود يعني چيزي که گرسنگي را مي‌شکند يعني بعد از ۱۲-۱۰ ساعت خوابيدن و غذا نخوردن حالا نوبت آن رسيده است که غذا بخوريد. ميزان انرژي ذخيره شده در بدن کودکان اندک است و مغز آنها نياز به سوخت کافي دارد. حتي مقدار کمي صبحانه بهتر از صبحانه نخوردن است. بهتر است در اين وعده غذايي ميوه، سبزيجات، غلات، پروتئين و محصولات لبني گنجانده شود. مانند کمي ماست چرب که روي آن مقداري ميوه (هرکدام که کودکتان بيشتر دوست دارد) خرد کرده‌ايد و با هم ترکيب نموده‌ايد. مي‌توانيد روي اين ترکيب مقداري مرباي دلخواه فرزندتان و يا حتي کنجد بپاشيد. اين غذاي ساده يک شروع خوب براي روز است و مقدار کافي مواد مغذي در خود دارد.
تاکوي سريع صبحانه
يک ورقه نازک از نان که کمي هم روي آن پنير چدار و تخم‌مرغ پاشيده‌ايد براي صبحانه کودک مناسب است. به جاي تخم‌مرغ ورقه ورقه شده (آب‌پز) مي‌توانيد از املت نيز استفاده کنيد و يا کمي سبزيجات نيز روي نان اضافه کنيد.
ميني پيتزاي سالم براي صبحانه
پيتزا فقط براي شام نيست. شما مي‌توانيد گهگاهي پيتزاي دلخواه کودکتان را با ترکيبات کاملا سالم براي صبحانه او تهيه کنيد؛ يک پيتزاي کوچک که روي خمير آن مقداري تخم‌مرغ و پنير و کمي گوجه‌فرنگي قرار داده‌ايد و تقريبا همه از خوردن آن لذت مي‌برند.
نان شيريني حلقوي با موز
اين نان‌شيريني با کمي موز، کره، بادام‌زميني ظرف مدت ۵ دقيقه حاضر مي‌شود. روي شيريني‌ها کمي کره و بعد مقداري عسل بماليد بعد آنها را به تکه‌هاي کوچک‌تر تقسيم کنيد تا خوردن‌شان براي کودک‌تان راحت‌تر شود. حالا موز را ورقه ورقه کنيد و روي تکه‌ها قرار دهيد.
املت تخم‌مرغ
املت تخم‌مرغ يک غذاي مغذي و پرخاصيت براي کودکان و سرشار از پروتئين است. در يک کاسه تخم‌مرغ‌ها را به هر مقدار که دوست داريد بشکنيد و بعد ۱ قاشق سوپخوري آب و يک‌دوم قاشق چايخوري نمک به آن اضافه کنيد. روغن را داغ کنيد. تخم‌مرغ را داخل ماهي‌تابه بريزيد و بگذاريد بپزند. سپس روي آنها کمي از سبزيجات معطر مورد نظرتان بپاشيد (نعنا انتخاب بهتري است).
کره بادام‌ زميني
کره بادام‌ زميني براي صبحانه يکي از بهترين انتخاب‌ها است. البته به شرط آنکه کودک شما به آن آلرژي نداشته باشد. آن را روي نان و يا پن‌کيک بماليد و روي آن نيز مقداري عسل، موز ورقه شده، ميوه‌ها و يا حتي هويج بريزيد.
ترکيب تخم مرغ و قارچ
تخم‌مرغ حاوي کولين است که براي سلامت مغز بسيار مفيد است پس سعي کنيد در برنامه غذايي فرزندتان براي صبحانه همواره تخم‌مرغ آبپز را بگنجانيد. حالا براي کامل‌تر شدن آن کمي هم قارچ به تخم‌مرغ اضافه کنيد. اين غذا را مي‌توانيد به همراه تکه‌اي نان تست و مقداري هويج رنده شده به کودکتان بدهيد.
املت تخم‌مرغ و گل کلم
روغن زيتون دو و يک‌دوم قاشق غذاخوري، تخم‌مرغ درشت ۱ و نيم عدد، گل کلم به دلخواه (خرد کرده)، سير يک حبه، پنير فتاي رنده شده يک‌دوم فنجان و برگ ريحان خرد شده (يک‌چهارم فنجان). تخم‌مرغ‌ها را با يک چهارم قاشق چايخوري نمک بپزيد. روغن را در ماهي‌تابه گرم کنيد. حالا گل‌کلم ها را داخل روغن بريزيد تا هم نرم شوند و هم قهوه‌اي (۹-۵ دقيقه طول مي‌کشد). حالا سير رنده کرده، يک‌چهارم قاشق چايخوري نمک و يک‌هشتم قاشق چايخوري فلفل به آنها اضافه کنيد. تخم‌مرغ‌ها را روي گل کلم‌ها بريزيد و بگذاريد ۵-۴ دقيقه بپزند. املت را داخل يک بشقاب برگردانيد. کمي پنير فتا و ريحان خرد شده روي آن بپاشيد و به کودکتان بدهيد.
صبحانه در يک ليوان
گاهي اوقات خيلي عجله داريد و فرصت کافي براي تهيه صبحانه نداريد. مي‌توانيد در چنين شرايطي از شير استفاده کنيد. آن را داخل ليوان بريزيد. کمي موز و يا توت‌فرنگي يخ زده را به شير اضافه کنيد. بعد آنها را داخل مخلوط‌کن بريزيد تا خوب ترکيب شوند و بعد کمي هم ماست کم چرب به آنها اضافه کنيد. اين اسموتي که غليظ هم هست براي صبحانه فرزندتان بسيار خوب است.
صبحانه ناهاري
بسياري از کودکان از خوردن صبحانه امتناع مي‌کنند و در عوض ناهار را بيشتر دوست دارند براي اين دسته از کودکان بهتر است صبحانه‌هايي تهيه کنيد که بيشتر شبيه ناهارند تا تمايل آنها براي خوردن صبحانه بيشتر شود مثلا پيتزاهاي کوچک خانگي، مافين‌ها يا هات‌داگ بوقلمون و... خلاقيت در اين زمينه باعث مي‌شود که حتي کودکان ايرادگير نيز در نهايت يکي را به دلخواه انتخاب کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طرز تهیه “فرنچ تست” فرانسوی مخصوص صبحانه
  طرز تهیه ی خامه قنادی با خامه صبحانه
  طرز تهیه کیک صبحانه
  سالاد بلوچیز؛ برای شام یا صبحانه؟!
  تزیین کیک با خامه صبحانه
  "نوتلا" خورهای حرفه ای بخوانند/ شکلات صبحانه مغذی و خوشمزه به سبک خانگی!
  صبحانه اي بهاري با مرباي بالنگ تازه !
  معجوني سنتي براي تقويت سيستم ايمني بدن !
  «گردو»؛ غذاي مغز کودک
  طرز تهیه صبحانه کشمشی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان