امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مروری بر ویژه نامه‌ های نوروزی مطبوعات

#1
در این روزهای آخر اسفند تعداد بسیاری از روزنامه ها و مجلات ویژه نامه ی نوروزی منتشر می کنند. امیدواریم با مروری مختصر بر تعدادی از این ویژه نامه ها شما را در انتخاب نشریه مورد علاقه تان یاری کنیم.


سالنامه 94 روزنامه شرق

سالنامه شرق با مجموعه یادداشت های متنوع از افراد سرشناسی همچون سعید حجاریان، بهمن کشاورز، نعمت احمدی و... آغاز می شود.بخش سیاسی این سالنامه با مصاحبه ی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که این روزها ستاره مطبوعات داخلی شده آغاز می شود.در این بخش گزارش مفصلی نیز هست با عنوان «در سال 94 بر روحانی چه گذشت؟» همچنین مصاحبه با دکتر مصطفی معین مردی که روزگاری نه چندان دور  می خواست رئیس جمهور شود،مصاحبه با محمد غرضی مرد سیاسی تکروی این روزها و در پایان این بخش تحلیل فضای سیاسی پس از انتخابات در نشستی با حضور حمیدرضا جلایی پور و علیرضا علوی تبار بررسی شده است. 


مروری بر ویژه نامه‌ های نوروزی مطبوعات 1

پس از آن نوبت اقتصاد است وپیش بینی سرنوشت آن در سال پیش رو. سپس در این سالنامه تحلیل اوضاع جهان را خواهید خواند. سوریه، انتخابات امریکا، روسیه و ترکیه... در بخش جامعه گزارشی منتشر شده از زندگی ما در شبکه های اجتماعی بخصوص «تلگرام» پس از آن مصاحبه هایی با دکتر ناصر فکوهی و محمد بهشتی درباره وضعیت تهران منتشر شده.

در بخش ادبیات این سالنامه گزارشی منتشر شده از وضعیت ادبیات ایران در سال 94 ، نقد مفصلی بر کتاب «ادبیات و اقتصاد آزادی» مصاحبه با صالح حسینی درباره ترجمه ی مجددی که از «موبی دیک» انجام داده و مصاحبه دیگری با عبدالله کوثری درباره رمان «باغ همسایه» آخرین اثری که به قلم این مترجم منتشر شده دیگر مطالب بخش ادبی سالنامه شرق هستند. در بخش هنر مصاحبه ای منتشر شده با حسین علیزاده آهنگساز نامی موسیقی اصیل. پس از هنر نوبت به فرهنگ ایرانی، علم، حوادث، روزنامه فردا و استان ها می رسد.




ماهنامه اندیشه پویا 33

ویژه نامه نوروزی اندیشه پویا پس از سخن سردبیر با بهاریه ای از گلی ترقی داستان نویس و خاطره پرداز بزرگ شروع می شود و  بعد از آن نوبت به غزلی بهاری سروده بهاالدین خرمشاهی می رسد.بخش دیدبان این مجله به انتخابات اخیر مجلس می پردازد که با تحلیلی از عباس عبدی شروع می شود. در یک فنجان اسپرسو این ویژه نامه مریم شبانی این بار پای صحبت های سروش صحت نشسته.

دکتر حسین بشیریه به بررسی بهار عربی «از بحران تا فروپاشی» پرداخته این پژوهش به بررسی بهار عربی در سه کشور مصر، تونس و لیبی می پردازد. در «فرهنگ بدون مرز» گفتگوی محمود دولت آبادی با رهنورد زریاب (نویسنده نامی افغان) منتشر شده در این گفتگو محمود دولت آبادی از تجربه اش در نوشتن داستان کوتاه می گوید (مجموعه داستانی که این روزها نشر چشمه منتشر کرده) در بخش «رودررو» مباحثه ی انتقادی مصطفی ملکیان و سعید حجاریان منتشر شده است.


مروری بر ویژه نامه‌ های نوروزی مطبوعات 1

در بخش تاریخ شفاهی این ویژه نامه به اولین سالگرد مصدق پس از انقلاب اسلامی می پردازد.ستاره بخش «فلسفه سیاسی» این مجله رمون آرون است. در این بخش مقالاتی به ترجمه ی رضا رضایی و عبدالله کوثری درباره این فیلسوف لیبرال فرانسوی منتشر شده. در بخش «تک نگاری» بابک احمدی فیلسوف سیاسی نامی ایران به «امید» پرداخته و از این منظر آرا ارنست بلوخ را درباره ی امید بررسی کرده است. «پرونده ویژه» این شماره از اندیشه پویا به دست نوشته های هوشنگ گلشیری می پردازد در این بخش فرزانه طاهری، بهرام بیضایی، شهریار مندنی پور، رضا فرخفال و در پایان باربد پسر هوشنگ گلشیری منتشر شده در بخش مطالعات فرهنگی این ویژه نامه به بررسی «طبقه متوسط» می پردازد.

بخش کتاب کوچه با گزارشی از زندگی «بیژن الهی» شاعر و مترجم کمتر شناخته شده شروع می شود. پس از آن نوبت به برنامه ناشران می رسد که از تولیدات شان در سال آینده بگویند.  گفتگوی مفصل این شماره که عکس رو جلد هم به آن اشاره دارد با «آیدین آغداشلو» است. او به خاطر انتشار دوره 8جلدی مقالاتش تن به این مصاحبه داده است. پس از آن از چندین نفر درباره برترین سکانس فیلمی که دیده اند نظرخواهی شده از جمله:بهروز غریب پور، محمود حسینی زاد، روبرت صافاریان و...




سالنامه نوروز 95 روزنامه اعتماد

همچون ویژه نامه ی روزنامه شرق این ویژه نامه نیز مفصل و پرحجم است. با این تفاوت که محور محتوی این ویژه نامه گفتگو  و مصاحبه است. مانند شرق مصاحبه ای دارد با محمدجواد ظریف، گزارشی درباره ی «حسین فریدون» برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور،مصاحبه ای مفصل با رضا رشیدپور درباره برنامه ی اینترنتی اش که این روزها پربیننده و جنجالی شده،از دیگر مصاحبه های مهم این ویژه نامه می توان از مصاحبه با حسین اصغرزاده قاضی مشهورترین قتل های دو دهه ی اخیر ، مصاحبه با حجت الاسلام ناطق نوری، محمدرضا عارف، پگاه آهنگرانی، حسین موسویان، علی اکبر صالحی، محمدباقر قالیباف و... نامبرد.


مروری بر ویژه نامه‌ های نوروزی مطبوعات 1

این سالنامه را روی هم رفته می توان مجموعه ای رنگارنگ از گفتگو با تأثیرگذارترین چهره های سال 94دانست. در بخش «روایت سال» گزارش های خواندنی ای منتشر شده از زندگی در شب های تهران پس از آن نوبت به گزارش از حاشیه نشینی از تهران می رسد و در آخر  گزارش هایی از بزرگ ترین بحرانی که پیش رو داریم «کم آبی» و در پایان این ویژه نامه با بخش مفصلی روبرو هستیم به نام «خانه ملت» که شامل مصاحبه هایی با نمایندگان تمام ادوار مجلس پس از انقلاب اسلامی است از جمله:نجفقلی حبیبی، رسول منتجب نیا، الیاس حضرتی، محسن صفایی فراهانی، رضا اکرمی و...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Minioni نامه ای سرشار از انسانیت
  نامه دانش آموزان ابتدایی به معلمشانo_O
  نامه‌های ممنوعه: آلبر کامو و ماریا کاسارس
  زندگی نامه های خواندنی،از ونگکوک تا داستایوفسکی و...
Smile زندگی نامه واقعی زنان آمریکا
  زندگی نامه های خواندنی چندسال اخیر
  مروری بر اتفاقات ادبی سال ۹۸
  مروری بر چند اثر گابریل گارسیا مارکز در ششمین سالگردش
Smile انتشار نامه‌های عاشقانه آلبر کامو و ماریا کاسارس!
Star می‌توانید پایان‌نامه‌تان را غیرحضوری به کتابخانه ملی بفرستید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان