امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون

#1
موضوع : آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون

آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون 1

معرفی رشته ورزشی بدمینتون
بازی بدمینتون سرعتی بوده و نیازمند استقامت، دقت، تعادل و تصمیم گیری‎های بسیار سریع می‎باشد مسابقات بدمینتون در سه گیم صورت می‎گیرد که برنده باید دو گیم از سه گیم را برده باشد.
تاریخچه ی ورزش بدمینتون
بازی بدمینتون كه با راكت و توپ پردار در سالنهای سرپوشیده اجرا می شود برای اولین بار در هند اجرا شد و پس از آن به انگلستان برده شد. در هندوستان بازی بدمینتون را پونا(Poona) می نامیدند. افسران ارتش انگلیس كه در آن كشور مستقر شده بودند این بازی را آموختند و آنرا به انگلستان برده و به دوستان خود معرفی كردند. چون برای اولین بار این بازی در مجلس ضیافتی كه در قصر بدمینتون برپا شده بود انجام گرفت از آن پس بازی پونا را بدمینتون نامیدند. بازی بدمینتون به سرعت در اكثر كشورهای جهان گسترش یافت.

در سال 1934 فدراسیون بین المللی بدمینتون را "سر جرج توماس" بنیان نهاد. بعدها این بازی در محیط باز نیز انجام شد. در حال حاضر زبده ترین تیمهای بدمینتون دنیا را كشورهای آسیایی مانند چین، اندونزی، تایلند، هند، سنگاپور، ژاپن و كره جنوبی و زبده ترین تیمهای بدمینتون اروپا را كشورهای انگلستان، دانمارك، سوئد، بلژیك و آلمان تشكیل می دهند.

پیدایش بدمینتون در ایران حدود یكصد سال پیش با ورود انگلیسیها به جنوب كشور بخصوص شهرهای نفت خیز خوزستان متداول شد. اولین زمین بدمینتون حدود صد سال پیش در سالنی در شهر مسجد سلیمان خط كشی و مورد بهره برداری قرار گرفت و سرانجام در سال 1351 فدراسیون بدمینتون ایران تأسیس گردید.

ویژگیهای بازی و زمین بدمینتون:
ورزش بدمینتون به عنوان یک بازی پر هیجان و شاداب، محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده است. بازی بدمینتون سرعتی بوده و نیازمند استقامت، دقت، تعادل و تصمیم گیری‎های بسیار سریع می‎باشد. این بازی در فضای باز و بسته انجام می‎شود ولی انجام بازی بدمینتون در فضاهای باز به علت وزن کم توپ که در اثر وزش کمترین نسیم منحرف می‎شود از دقت کمتری برخوردار است. بازی بدمینتون یه علت جذابیت و تحرکات و همچنین ظرفیت و دقت زیادی که دارد و به جهت رد و بدل شدن سریع ضربات و امتیازات، تماشاچیان زیادی را به خود اختصاص داده است.

زمین بازی بدمینتون به شکل مستطیل می‌باشد و با خطوطی به عرض ۴۰ میلی‌متر کشیده می‌شود. خطوط زمین باید به سادگی قابل تشخیص بوده و بهتر است به رنگ سفید یا زرد کشیده شود. طول زمین ۱۴/۷۲۳ متر - عرض زمین دو نفره ۶/۱ متر - عرض زمین یک نفره ۵٫۱۴ متر می‌باشد. کلیه این خطوط جزو زمین محسوب می‌شود. ارتفاع تور ۱٫۵۵ متر در محل پایه‌ها (گوشه‌های تور) و ۱٫۵۲۴ متر در مرکز تور می‌باشد.

آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون 1

تجهیزات مورد نیاز در بازی بدمینتون:
- شاتل و یا توپ مخصوص
توپ بدمینتون از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. سر آن باید از جنس چوب‌پنبه که لایه چرمی دارد باشد. توپ چرمی باید دارای ۱۶ پرک باشد که به پایه وصل می‌شوند. وزن توپ باید بین ۳۷٫۴ تا ۵۰/۵گرم باشد.

- راکت بدمینتون
راکت‎های بازی بدمینتون در سه نوع سبک، متوسط و سنگین ساخته می‎شود که بوسیله رشته‎های باریک مشبک به قاب کشیده می‎شود. سطح تماس باید مسطح و عاری از هر گونه شیب اضافی یا برجستگی باشد. راکت بدمینتون معمولاً از جنس چوبی یا فلزی می‌باشد و از قسمتهای: دسته - میله - گلو یا سه راهی - صفحه راکت (کله راکت) تشکیل شده‌است.

- لباس بازی بدمینتون
لباس بازیکنان باید مطابق قوانین بین‎المللی بازی، سبک و آزاد باشد تا ورزشکاران بتوانند حرکات مانوری لازم را به راحتی انجام دهند. همچنین لباس باید قابلیت تبادل حرارتی بدن را داشته باشد.

- کفش
کفش مناسب برای بازی بدمینتون در سالن باید دارای کف پلاستیکی صاف و برای بازی در فضای باز باید با کف آجدار باشد. بطور کلی کفش بازیکنان باید به گونه ای پیش بینی شود که دارای ویژگی‎های مورد نیاز برای استفاده بر روی کفپوش بوده و مطابق قوانین بین‎المللی باشد پوشیدن جوراب‎های ضخیم برای محافظت از پاها مفید است.

آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون 1

مختصری از روش و اصول بازی بدمینتون:
بازی بدمینتون بر روی زمینی به شكل مستطیل اجرا می شود كه توسط یك تور به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. این بازی به دو صورت انفرادی و دو نفر( دوبل) انجام می گیرد. در بازیهای انفرادی، در هر قسمت زمین یك نفر و در بازیهای دوبل در هر قسمت زمین دو نفر قرار می گیرند و بازیكنان توپ را از روی تور به طرف یكدیگر طوری می زنند كه به زمین حریف مقابل برخورد نماید و یك امتیاز با زدن سرویس را بدست آورند. توپ بدمینتون حتماً باید در فضا بین بازیكنان رد و بدل شود و در صورتیكه توپ روی زمین بازی بیفتد، بازی متوقف خواهد شد. یك مسابقه شامل سه گیم است و برنده كسی است كه دو گیم از سه گیم را برده باشد.

امتیازات گیم ها در بازی بدمینتون
امتیاز گیم ها در مردان ۱۵ تایی است و در نونهالان و بانوان ۱۱ تایی است. در بازیهای یک نفره و دو نفره مردان کسی که زودتر به امتیاز ۱۵ برسد برنده گیم محسوب می شود و در بانوان و در نونهالان هر کسی زودتر به امتیاز ۱۱ برسد برنده گیم محسوب می شود. هر کس ۲ گیم از ۳ گیم را ببرد برنده بازی است.



باتشکر از توجه شما عزیزان.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اخبار کوتاه ورزشی!
  آشنایی با ورزش لاکراس
  اسبقیان: در ادامه فعالیت رشته‌های معلولان با فدراسیون‌های تخصصی تجدیدنظر خواهد شد
  نحوه مقابله با کرونا در ورزشگاه، سالن ورزشی و استخر
  چرا تکلیف تمرینات و مسابقات ورزشی مشخص نشد؟
  چرا به صلاحیت تحصیلی ورزشی‌ها رسیدگی نمی‌شود؟
  خطرهای برگزاری ادامه لیگ نوزدهم از نگاه یک پزشک ورزشی
  آغاز فعالیت رشته‌های انفرادی از فردا
  داستان عجیب انتخاب چهره سال یک رشته ورزشی در پیج اینستاگرام با 1600 فالوئر!
  از سرگیری تمرینات ورزشی در ایتالیا از نیمه اردیبهشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان