امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گناه گوش دادن غنا(موسيقي)

#1
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1



روزانه کاربران بسیار زیادی عبارت دانلود آهنگ جدید را در موتورهای جستجو، جستجو میکنند و برای این عبارت و سایر عبارت های مشابه سایتهای بسیار زیادی تولید شده که در تصویر زیر حدود ۷۳ ملیون نتیجه را برای عبارت دانلود آهنگ جدید مشاهده میکنید.

دانلود آهنگ جدید

در این نوشته قصد داریم در مورد موسیقی، انواع آن، علت تحریم، نظر قرآن و مراجع و مضرات دنیایی و اخروی آن به صورت اسلامی و منطقی بحث کنم.

موسیقی چیست؟

مجموعه صداهایی است که از دستگاه های صوتی موسیقی به صورت ضربی و غیر ضربی تولید میشود که موسس آن شیطان است (بنابر حدیث رسول اکرم (ص) که فرمودند ابلیس اولین کسی بود که مرتکب غنا شد).

نظر دین مقدس اسلام موسیقی به ۲ نوع است:

۱- موسیقى مطرب و مناسب با مجالس لهو و لعب و عیاشی که هنگام گوش دادن به آن انسان را به وجد میاورد.

۲- موسیقى غیر مطرب و معمولى که انسان را به هیجان شهوى و وجد وا دار نمی‌کند.

همانطور که میدانید وقتی که مریض میشویم پیش دکتر مراجعه میکنیم، وقتی که ماشین ما خراب میشود پیش میکانیک مراجعه میکنیم؛ اگر مریض شویم خود ما بدون اینکه چیزی نمیدانیم دارو مصرف کنیم یا دست به تعمیر ماشین خود بزنیم کار احمقانه ای است به همین ترتیب به تمام مشکلات زندگی خود پیش یک متخصص مراجعه میکنیم تا مشکل را ما را بر طرف سازد. در امورات دینی و احکام ۳ حالت دارد یا باید شما مجتهد باشد، یا محتاط باشید و یا مقلد باشید به این ترتیب اگر مجتهد و محتاط نیستید باید از مرجع تقلید اعلم تقلید کنید.

تمامی مراجع تقلید گوش دادن به موسیقی که مطرب بوده و مناسب مجالس لهو و لعب و عیاشی است و هنگام گوش دادن به آن انسان را به وجد می آورد را حرام دانسته اند. و تمامی مراجع تقلید موسیقی که برخلاف شماره اول است یعنی مناسب جلسات لهو و لعب و عیاشی نیست و انسان را به وجد نمی آورد را حرام نمی دانند مگر آیات عظام گلپایگانى (‌ره) و صافى گلپایگانى (‌دام عزه).

حرام چیست؟ حرام گناه کبیره‌ی است که با تکرار آن وسیله ذلت و بدبختی انسان در دنیا و آخرت فراهم میشود. با انجام حرام و تکرار آن باعث میشود از خداوند دور شویم، از عبادات لذت نبریم، به معنویات علاقه ای نشان ندهیم و نسبت به آنان دلسرد شویم، نسبت به واجبات کاهل میشویم، قلب چرکین میشود، شیطان بر ما چیره میشود و آنجاست که وا ویلاست!

چرا موسیقی حرام شده است؟ علت تحریم و مضرات آن چیست؟

‌علت تحریم موسیقى حرام واضح است، زیرا موسیقی‌های شهوت زا انسان را به لهو و لعب و عیّاشى و‌بى و بند و بارى سوق می‌دهد و باعث تزلزل اعتقادات مذهبی می شود و وقتی که اعتقادات مذهبی به تزلزل کشیده شد آنجاست که مانند بی دینان در امورات خود دنیایی خود عمل میکنیم، که این، سبب بدبختی انسان در دنیا و آخرت میشود.

گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1


نظر قرآن در مورد موسیقی

در قرآن کریم این راهنمای بزرگ الهی در مورد موسیقی نیز اشاره شده است:

در سوره مبارکه لقمان آیه ۶ چنین آمده است: «و بعضی مردم خریدار سخنان بیهوده و سرگرم کننده اند تا بی هیچ عملی دیگران را از راه خدا گمراه کنند و آن را به سخره گیرند؛ آنان برایشان عذابی خوارکننده است». و همچنین در سوره حج آیه ۳۰ به «واجتنبوا قول الزور/ از سخن باطل دوری کنید» اشاره شده است.

آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر آیه شش سوره لقمان درباره جایگزین های موسیقی می نویسد:

«برای برطرف کردن خستگی و ایجاد نشاط، راه های مناسب و سالمی وجود دارد، مانند سیروسفر، ورزش، دید و بازدید، گفت و گوهای علمی و انتقال تجربه و از همه مهم تر ارتباط با آفریدگار هستی که تنها آرام بخش دل هاست، چرا خود را سرگرم لذت هایی کنیم که پایانش ذلت و آتش است؟».

موسیقی در احادیث

رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: «‌غنا و آوازهاى لهوى (‌ترانه) باعث نفاق در قلب می‌شود». و فرمود: «‌از شنیدن‌چنگ و غنا دورى کنید. آن‌ها در قلب شما نفاق ایجاد می‌کند»؛ یعنى کم کم طورى می‌شوید که ظاهراً مسلمان‌هستید، ولى در عمل و کردار اسلام را قبول ندارید. «‌سه چیز قلب انسان را پر قساوت می‌گرداند: شنیدن و گوش دادن به‌صداها و گفتارهاى لهو؛ دنبال صید رفتن براى خوشگذرانی؛ به دربار شاهان رفت و آمد کردن.» همچنین فرمودند: «‌چهار چیز قلب را فاسد می‌کند و موجب نفاق قلبى می‌شود: گوش دادن به لهویات؛ فحّاشی‌کردن؛ به دربار سلاطین رفت و آمد کردن و دنبال صید رفتن».

حضرت امام علی(ع) فرمودند: «‌پولى که به آوازه خوان هرزه داده می‌شود، حرام است».

امام صادق (ع) فرمودند: خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند. و باز به یکی از اصحاب خود که هنگام قضای حاجت بیشتر توقف می کرد فرمودند تا آواز و خوانندگی همسایه اش را بیشتر گوش کند، فرمود: «غسل توبه کن و هر چه می توانی نماز بخوان؛ چه بسیار بدحالتی بود اگر با این حال می مردی. کار زشت را به اهلش واگذار زیرا هر چیز، اهلی دارد». همچنین این حضرت فرمودند: «‌زن آوازه خوان (‌مغنیّه) ملعون است و هرکس او را به منزل دعوت کند و به او پول‌بدهد، ملعون است».

امام باقر (ع) فرمودند: غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود».

امام رضا (ع) فرمودند: گوش دادن به (صدای) تارهای موسیقی از گناهان کبیره است.

در این زمینه احادیث زیادی وارد شده است که میتوانید در سایت نور آسمان مشاهده کنید.
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، هدیه 20 ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، hany1380 ، رها جوووون.لپتاپ
آگهی
#2
:| :/
بیشتر جنبه مذهبی داره :| منتقل شد ..
پاسخ
#3
چـقد مسخره من نمیدونم ما با این کارامون به کجا میرسیم چه چیزی نصیبمون میشه معلوم نیس:|
|:my nfc

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1

















پاسخ
#4
کی پاپ و شیطان پرستی

سلام به تمام بازدیدکنندگان ، ما دراین پست قصد داریم تا بررسی داشته باشیم به شیطان پرستی در Kpop ، همونطور که همه مطلع هستید از اوایل شروع کار حرفه ایی kpop که اکثرأ از سال 2009 میلادی بوده، نشانه ها و علائم شیطان پرستی مشاهده میشد درکار هنرمندن کی پاپ اما مدرک کافی دال بر این که آیا واقعأ این قضیه صدق میکنه یا نه وجود نداشت و اکثرأ معتقد بودن که کی پاپ به حد کافی رشد نکرده که گروه های فراماسونی بخوان ازش استفاده کنند و باورش برای خود طرفداران کی پاپ محال بود اما باید به اطلاع شما عزیزان برسونیم متأسفانه کاملأ اشتباه برداشت کردید و باید مطلع باشید تمام ریزکاری های موزیک ویدئو های زیبا و رقص هماهنگی که شما رو مجذوب خودش کرده از سوی کارگردان های فراماسون هستش که با هدف قبلی و برنامه ریزی انجام شده تا نه تنها کشور ما بلکه جوانان تمام کشورهارو از دین و عقاید خودش دور بسازه و اخیرأ موزیک ویدئویی از گروه 4min بنام volome up منتشر شد که شک تمام صاحب نظران و منتقدان رو رفع و اطمینان شون رو صدرصد کرد که شیطان پرستی اینبار در قالب عروسک های بی اختیار کی پاپ پا به عرصه گذاشته،اما خب جوانان و نوجوانان ما تقصیری ندارند چرا که کی پاپ با ظاهر فریبنده و استفاده از لباس ها و ابزار تجملاتی باعث میشن تا هر انسان بی اطلاعی جذب بشه ، و اگر دقت کنید موزیک ویدئوهای کی پاپ بیشتر شبیه به نوعی نمایش عروسکی زیباس و هرگز بیننده به فکرش خطور نمیکنه که پشت پرده اینهمه زیبایی و لطافت چنین ماجرایی باشه و اگر غیر از این بود کسی جذب نمیشد ، اگر خود شما هم دقت داشته باشید تمام آیدال های کره ایی از نماد هایی ک بادست خودشون درست کردند استفاده میکنند و این نمادها نمادهای همجنسبازی یا ایلومیناتی هستش. مثلأ عدد دو یا خرگوش و غیره

همراه با فيلم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://s1.namasha.com/videos/dl/6645085510
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، hany1380 ، رها جوووون.لپتاپ
#5
لطفا چیزیو ک نمیدونین درموردش پست نزارین
حس مثبت بودنم بتون دست نده -___-

فردا میگن وان دایرکشنم حرامه(:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ραяα∂ιѕє- ، ☆carlet$☆
#6
(14-03-2016، 15:08)_ƬӇЄ Ɗ▲ƦƘ_ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
لطفا چیزیو ک نمیدونین درموردش  پست نزارین
حس مثبت بودنم بتون دست نده -___-

شما از پيغمبر بهتر حاليت ميشه ههههه

بیست حدیث درباره حرام بودن موسقی و غنا

قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – :

اَنَّ اللهَ بَعثََنی رحمهً للعالَمین و لِاَمحقَ المعازفَ و المزامیرَ و امورَ الجاهلیه.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمتی برای جهانیان باشم و ساز و نی ها و امور جاهلیت را نابود سازم.

«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۰»

*****

۲٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – :

بیتُ الغناء بیتٌ لا تُؤمَنُ فیه الفجیعهُ و لا تُجابُ فیه الدَّعوهُ و لا تَدخلُه الملائکه.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود:

خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند.

«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰»

*****

۳٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – :

کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

ابلیس نخستین کسی است که به غناء و آوازه خوانی پرداخت.

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۱»

*****

۴٫ قال الامام الباقر – علیه السّلام – :

الغِناءُ مِمّا وَعَدَاللهُ علیه النارَ و تلاهذه الآیه: و مِنَ الناس مَن یشتری لهوَ الحدیث لیُضِلَّ عن سبیل الله … (لقمان، ۶).

امام باقر – علیه السّلام – فرمود:

غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود:

«برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود».

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۶»

*****

۵٫ قال الامام الرضا – علیه السّلام – : اِستماع الاَوتار مِنَ الکبائر.

امام رضا – علیه السّلام – فرمود:

گوش دادن به (صدای) تارهای موسیقی از گناهان کبیره است.

«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰»

*****

۶٫ عن ابی عبدالله – علیه السّلام – فی قول الله تعالی:

«و اجتنبوا قولَ الزُّور» (حج، ۳۰)، قال: قول الزُّورِ الغِناء.

امام صادق – علیه السّلام – درباره سخن خداوند که می فرماید: «از گفتار باطل بپرهیزید» فرمود: گفتار باطل همان غناء است.

«وسائل الشیعه، ج۱۲، ص۲۲۷»

*****

۷٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : شرُّ الاَصواتِ الغِناء.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: بدترین صداها، غناء (و آوازه خوانی) است.

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۹»

*****

۸٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ مجلسٌ لاینظر اللهُ اِلی اَهلهِ.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود:

مجلس غناء مجلسی است که خدواند به اهل آن نظر (لطف و رحمت) نمی کند.

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۸۸»

*****

۹٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ یورث النفاقَ و یُعقِبُ الفقر.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود:

غناء و آوازه خوانی باعث نفاق و دوروئی شده و فقر و تنگدستی را به دنبال دارد.

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص۲۳۰»

*****

۱۰٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ عُشُّ النفاق.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: غناء و آوازه خوانی، لانه نفاق و دوروئی است.

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۷»

*****

۱۱٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : الغناءُ رُقْیَهُ الزّنا.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: غناء و آوازه خوانی، طلسم زناکاری است.

«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۴۷»

*****

۱۲٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ یُورِثُ الفقر.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: غناء و آوازه خوانی موجب فقر و تنگدستی می گردد.

«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۳»

*****

۱۳٫ قال الامام الباقر – علیه السّلام – : الغناءُ یُنبِتُ النفاق فی القلب کما یُنبت النخلُ الطلع.

امام باقر – علیه السّلام – فرمود:

غناء و آوازه خوانی نفاق و دروئی را در دل می رویاند همان گونه که درخت نخل، خوشه خرما را رویش می دهد.

«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۸»

*****

۱۴٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – :

اَربعٌ یُفسِدنَ القلبَ و یُنبتنَ النفاقَ فی القلب کما یُنبِتُ الماءَ الشجرَ؛ اِستماعُ اللَّهو و … .

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

چهار چیز است که قلب و روح را تباه و نفاق را در آن می رویاند، همچنان که آب، درخت را می رویاند؛ (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.

«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

*****

۱۵٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : ثلاثٌ یَقسینَ القلبَ: اِستماعُ اللَّهو و … .

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

سه چیز باعث قساوت و سنگ دلی می گردد: (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.

«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

*****

۱۶٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : اِستماعُ اللَّهو و الغناء یُنبِتُ النفاقَ کما یُنبت الماءُ الزَّرع.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود:

گوش کردن به چیزهای بیهوده و غناء و آوازه خوانی، نفاق را می رویاند همان گونه که آب کشتزار را می رویاند.

«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۶»

*****

۱۷٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : لا یَحِلُّ بیعُ الغِناء و لا شِراءُه و استماعُه نفاقٌ و تعلیمهُ کُفر.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود:

خرید و فروش (آلات) غناء و ساز و آواز حلال نیست و گوش دادن به آن، نفاق و دوروئی و آموزش دادنش، کفر و بی دینی است.

«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۹»

*****

۱۸٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : مَنِ استمعَ اِلی اللَّهو یُذابُ فی اُذُنهِ الآنُک.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

کسی که به چیزهای لهو و بیهوده گوش فرادهد (روز قیامت) در گوشش سرب گداخته (و ذوب شده) ریخته می شود.

«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۱۰»

*****

۱۹٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – :

یُحشرُ صاحبُ الطَّنبور یوم القیامهِ و هو أسودُ الوجهِ و بِیَده طنبورٌ من نار و فوقَ رأسه سبعون اَلف ملکٍ، بید کُلُّ ملکٍ مِقْمعَهُ یَضربون رأسَهُ و وجهَه.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

دارنده طنبور (نوعی از آلات موسیقی) روز قیامت محشور می شود در حالی که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار فرشته قرار دارند که در دست هر کدام از آنها عمودی آهنین است که بر سر و صورتش می زنند.

«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»

*****

۲۰٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – :

یُحشَر صاحبُ الغناء مِن قبره اَعمی و اَخرس و اَبکم.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود:

دارنده (آلات) غناء و آوازه خوانی محشور می شود در حالی که کور و کر و لال است.

«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1

(14-03-2016، 15:08)_ƬӇЄ Ɗ▲ƦƘ_ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
لطفا چیزیو ک نمیدونین درموردش  پست نزارین
حس مثبت بودنم بتون دست نده -___-


فردا میگن وان دایرکشنم حرامه(:

غنا حرامه چون خدا حرامش كرده و شما هم اعلم تر از خدا نيستيد
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، رها جوووون.لپتاپ
آگهی
#7
اصن باشه کل خواننده آی خارجی همه از دم شیطان پرست و آدمای بدی هستن و تو موزیک ویدیوآشون پر علائم شیطان پرستیه بر فرض :|
خب تا وقتی ک شما اینا رو رو نکنین و هی نگین آره اینا از فلان نشونه شیطان پرستی استفاده کردن این جوون از کجا میخواد بفهمه ک اونا شیطان پرستن؟!
شماها خودتون با این اطلاعات مسخرتون جوونا رو تشویق میکنین ک برن دنبال این چرت و پرتا و مغزشونو با این چیزا پر کنن ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ραяα∂ιѕє-
#8
(14-03-2016، 15:39)αρнσтιc نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اصن باشه کل خواننده آی خارجی همه از دم شیطان پرست و آدمای بدی هستن و تو موزیک ویدیوآشون پر علائم شیطان پرستیه بر فرض :|
خب تا وقتی ک شما اینا رو رو نکنین و هی نگین آره اینا از فلان نشونه شیطان پرستی استفاده کردن این جوون از کجا میخواد بفهمه ک اونا شیطان پرستن؟!
شماها خودتون با این اطلاعات مسخرتون جوونا رو تشویق میکنین ک برن دنبال این چرت و پرتا و مغزشونو با این چیزا پر کنن ..
حديث اهل بيت اطلاعات نسخره ست ؟ :|
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، رها جوووون.لپتاپ
#9
خب الان یه سوال مهم :
الان اگه یه سازیو رو یاد بگیریم و بزنیم بدون اینکه بخونیم گناهه؟
یا اگه واسه دوستامون بخونیم؟
خب اصن چرا من نمیفهمم هر نوع سازی و گوش دادن به هر اهنگی گناهه؟
اوووووووووووف جواب منو بدید

خب یه چیزی
اگه کلا گناهه با این دولت ما مگه میذاشتن کنسرت برگزار شه؟
پاسخ
#10
(14-03-2016، 17:33)ترنج 15 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
خب الان یه سوال مهم :
الان اگه یه سازیو رو یاد بگیریم و بزنیم بدون اینکه بخونیم گناهه؟
یا اگه واسه دوستامون بخونیم؟
خب اصن چرا من نمیفهمم هر نوع سازی و گوش دادن به هر اهنگی گناهه؟
اوووووووووووف جواب منو بدید


خب یه چیزی
اگه کلا گناهه با این دولت ما مگه میذاشتن کنسرت برگزار شه؟

حديثا كاملا نشخص ميكنه چي گناهه چي گناه نيست بعدن براي اطمينان بيشتر لطفا اسم مرجع تقليدتون بگيد تا حكمشو براتون بگم

در ضمن طبق نظر مراجع داشتن مجوز وزارت ارشاد ملاك حلال بودن نيست
گناه گوش دادن غنا(موسيقي) 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  صدقه دادن و صندوق صدقات
Brick شیطان به وسیلۀ زینت دادن متاع‌های دنیا در عقیدۀ انسان نفوذ می‌کند و..
  آیا فکر کردن به مسائل جنسی و شهوانی گناه است ؟
  از نظر اسلام قتل انسان بی گناه چه جایگاه و مجازاتی دارد ؟
  حدیث روز/ سخن امام جواد(ع) درباره رضایت دادن به کار ناپسند
  آیا گوش دادن به صدای موسیقی زن حرام است؟
  اثر گناه بر قلب انسان چیست؟
  گناه مذهبی ها چیست ؟ -__-
  دست دادن زن و مرد نامحرم با این روش حرام نیست
  زیاد شدن گناه و قیام امام مهدی (ع)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان