امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016

#1
افرادی که علاقه دارند تا از تمام زیبایی‌های یک منطقه یا شهر لذت ببرند، شاید دچار استرس زیادی در برنامه‌ریزی شوندو این موضوع باعث می‌شود جاذبه‌های شهری کمتر مورد توجه قرار بگیرند؛ اما هنوز هم شهرهایی هستند که به جرات می‌توان گفت از طبیعت اطرافشان یا تاریخ عمیقشان زیباتر هستند، با این مقاله کجارو همراه باشید تا با ۸ شهر زیبای و جذاب جهان آشنا شوید.

همه ما در سالی که گذشت (۲۰۱۵) تجربه‌های یکسان را در خصوص سفر به یک شهر داشتیم که شاید خاطرات خوبی از انجا با خود به همراه نبردیم.

تعطیلات آخر هفته ناامید کننده، رستوران‌هایی با استاندارد پایین، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بی‌کیفیت و گران­قمیت. تمامی این موارد نشان‌دهنده کمبود استاندارد در چنین شهرها یا مکان‌هایی است. برای اینکه بتوانید در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی خوب و مناسبی برای سفر خود داشته باشید، در این مقاله، ۸ مکان عالی را برای شما فهرست خواهیم کرد که به اندازه‌ی کافی ظاهر و باطن خوب و رضایت بخشی دارند. این‌ مکان‌های مسافرتی حتی می‌تواند سطح انتظار افرادی را که اغلب مسافرت می‌کنند و به نوعی مشکل‌پسند هستند هم برطرف کنند.

اشویل، کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا

تعریفی جدید از یک شهر کوهستانی



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 شهر «اشویل» در کوه‌های «به لو ریج» کارولینای شمالی (Asheville, North Carolina) واقع شده است و تنها به خاطر زیبایی طبیعی‌اش نیست که طرفدار دارد. زمانی که چشم‌اندازهای خوش‌منظره، میزی پر از مواد غذایی خوشمزه، معماری منحصر به‌ فرد و تعداد زیادی نوشیدنی‌های خوش‌طعم را در کنار هم قرار دهید، مطمئناً ترکیبی فراموش‌نشدنی خواهد بود. این شهرمکانی برای فرار ایده‌­آل در تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شود. زمانی که در جنوب هستید، از غذاهای جنوبی بخورید و روز خود را در مغازه «بیسکویت هد» (Biscuit Head در این رستوران می‌توانید بیسکویت‌های متنوع را به همراه شیره‌های طعم‌دهنده خوشمزه سفارش دهید) آغاز کنید و در پایان روز هم از شنیدن «هوبارب» (Rhubarb یک سبک موسیقی مربوط به جنوب) لذت ببرید. در مسیر خود به شرکت «ودج بروئینگ» (Wedge (Brewing سر بزنید و از نوشیدنی‌های خوشمزه آن نهایت استفاده را کرده و در نهایت به «کرجی گاردن تریل» (Craggy Gardens Trail) بروید و از تور ساده و لذت‌بخش پیاده‌روی در پارک «به لو ریج» نهایت لذت را ببرید.

سن آنتونیو، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

شهری فراتر از آلامو



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 «سن آنتونیو» سومین شهر بزرگ ایالت «تگزاس» (San Antonio, Texas) است که همیشه به خاطر شهر «آستین» (Austin) و زیبایی‌های آن تحت‌الشعاع قرار گرفته و آن‌طور که شایستگی‌اش را دارد، به آن بها داده نشده است. هرچند این شهر به خاطر نبرد «آلامو» بسیار معروف است (Alamo نبردی بود بین قوای تگزاسی با ۱۸۰ سرباز در مقابل ژنرال سانتا آنای مکزیکی با ۲۴۰۰ سرباز که در سال ۱۸۳۶ میلادی رخ داد که منجر به شکست و کشته شدن تمام قوای تگزاس گردید) و به تنهایی موارد بسیاری برای عرضه به گردشگران خود دارد. ابتدا استراحت خود را در هتل هاوانا (Hotel Havana) آغاز کنید که یک هتل آرام با شبیه‌سازی فضای کوبایی است که وسط شلوغی و سر و صدای شهر قرار گرفته است. دانش تاریخی خود را در «تگزاس میشن تریل» (Texas Mission Trail) افزایش دهید، مکانی که بستر ۴ حادثه تاریخی بوده است و شما می‌توانید پیاده‌روی کنید یا با استفاده از دوچرخه از کل فضای آن دیدن نمایید، هرچند توصیه ما به شما این است که اگر اهل راه رفتن زیاد نیستید، حتماً دوچرخه‌سواری را انتخاب کنید. شما می‌توانید در رستوران «مکزیکی تیتو» (Tito’s Mexican Restaurant) غذاهای خوشمزه‌­ای را میل کنید و بعد از سرو غذا می‌توانید در همسایگی آن مکان‌های خوبی برای شیرجه، شنا و استراحت پیدا کنید. پیاده‌روی در منطقه تاریخی «پادشاه ویلیام» (King William District) نیز بسیار ارزشمند خواهد بود. این منطقه میزبان یک خانه تاریخی قرن نوزدهم میلادی در مجاورت خیابان «سن آنتونیو» (San Antonio’s) در محله «ساوت تاون» (Southtown) است. چند کیلومتر به سمت شمال بروید و برای شام سری به منطقه «پیر بروری» (Pearl Brewery) بزنید. در این محله شما می‌توانید در رستوران «کرود» (Cured) از بشقاب غذای گوشت پخته شده سرد و سایر غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

پورتلند، مین، ایالات متحده آمریکا

پورتلند به معنای دیگر



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 شهر «پورتلند» در ایالت «مین» (Portland, Maine) معمولاً با خرچنگ و فانوس دریایی مترادف است و شاید بتوان گفت برای افرادی که طرفدار استفاده از محصولات و مواد غذایی محلی هستند مکان‌ی عالی و فراموش ­نشدنی محسوب می‌­شود. غذاهای بومی، نوشیدنی‌های خوشمزه، صنایع‌دستی و فرهنگ منحصر به‌ فرد، پورتلند را به یک مقصد گردشگری فریبنده تبدیل کرده است. می‌توانید سفر خود را با خوردن غذاهای آماده شده از خرچنگ و نوشیدنی‌های خوشمزه در رستوران «اونتایده اویستر» (Eventide Oyster Co) آغاز کنید. زمانی که به سواحل جنوبی «مین» می‌روید، حتماً یک دوربین عکاسی نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویر فوق‌العاده‌ای از فانوس‌های دریایی بگیرید. زمان شام هم در رستوران «سنترال پروویشنز» (Central Provisions) توقف کنید و از بشقاب‌های فصلی کوچک و ترکیب‌های خوشمزه آن لذت ببرید. اگر بخواهید به کنسرت، نمایش یا هر دو مورد بروید، می‌توانید توقفی در «اسپیس گالری» (Space Gallery) داشته باشید، اما قبل از آن مطمئن شوید که سری به «پورتلند تریدینگ کمپانی» (Portland Trading Co) زده باشید تا از بنادر دریایی و مناظر زیبای اقیانوسی آن لذت ببرید.

تائوس، نیو مکزیکو، ایالات متحده آمریکا

زادگاه سرخ‌پوستان و شیلی سبز



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 سبک دهکده‌­سازی «پوئبلو» (Pueblos نوعی از دهکده سرخ‌پوستی)، غذاهای مکزیکی جدید و اسکی فقط چند نکته برجسته در این جامعه هنری مکزیکی جدید هستند. زمانی که به شهر «تائوس» در ایالت «نیو مکزیکو» (Taos, New Mexico) سفر می‌کنید، بهتر است اقامت خود را در هتل «آل پولبو لودج» (El Pueblo Lodge) برنامه‌ریزی کنید. این هتل یک هتل بوتیک (آپارتمان) با خانه‌های مخصوص در اندازه‌های کوچک و کارمندان بسیار مؤدب است. باید مطمئن شوید که در رستوران «ال مزه» (El Meze یک رستوران مکزیکی به سرپرستی و سرآشپزی افرادی از مکزیک) و رستوران «لاو اپل» (Love Apple یک رستوران آمریکایی/ فرانسوی در مکانی که قبلاً کلیسا بوده است) غذا می‌خورید. سعی کنید تا وقتی در این شهر اقامت دارید، خود را با فرهنگ «نیو مکزیکو» آشنا کنید و یک بازدید مختصر نیز از هنرمندان محلی و ملی داشته باشید که در مکان‌های مشخص به ساخت آثار هنری می‌پردازند. سپس در میان میراث جهانی یونسکو در این شهر یعنی «تائوس پوئبلو» (Taos Pueblo a UNESCO World Heritage Site) قدم بزنید. اگر سفر شما به این منطقه در زمستان صورت گرفت، مطمئن شوید که حداقل یک روز را در «دره اسکی تائوس» (Taos Ski Valley) که یکی از بهترین کوه‌ها در نیو مکزیکو است، سپری می‌کنید.

کیوتو، ژاپن

حافظ میراث سنتی ژاپن



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 در برابر ژاپن مدرن امروزی و پایتخت پر زرق و برق آن یعنی توکیو، شهر «کیوتو» (Kyoto) مکانی سنتی محسوب می­‌شود. خانه‌های مربوط به «گیشا» ها (Geisha  در ژاپن به زنانی اطلاق می‌شد که در بخش سرگرمی و هنر اشتغال دارند و هنرهای آن‌ها شامل هنرهای مختلف ژاپنی می‌شود، مانند نمایش و موسیقی کلاسیک)، باغ‌هایی با معماری خاص ژاپنی و وعده‌های غذایی «کایسکی» (کایسکی در اصل غذایی بوده که طی انجام مراسم چای توسط برگزارکننده مراسم برای میهمانان تهیه می‌شده است. پذیرایی با کایسکی در فرهنگ ژاپنی نوعی احترام گذاشتن برای پذیرایی از میهمانان در منزل به شمار می‌آید) سنت هزارساله ژاپن تشکیل‌دهنده فرهنگ غالب این شهر است و این مکان را به یک مقصد گردشگری عالی تبدیل کرده است. زمانی که به این شهر سفر می‌کنید، اقامت خود را در هتل «ریوکان» (Ryokan) که یک هتل آپارتمان سنتی ژاپنی است، برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه بتوانید از نمونه‌های غذاهای متنوع ژاپنی لذت ببرید سری به فروشگاه «نیشیکی» (Nishiki Market) بزنید. اگر می‌خواهید نظر خود را برای همیشه در مورد غذاهای سرخ‌شده تغییر دهید در «کوشی تاناکا» (Kushi Tanaka) توقفی داشته باشید. شما می‌توانید در منوی این رستوران غذاهای متعدد و متنوعی همچون کدوتنبل و تخم بلدرچین را پیدا کنید. تعریف شما از «غذا خوردن» ساده به یک «هنر محصورکننده» تغییر خواهد کرد وقتی که اوج مفهوم «لذیذ بودن» را در رستوران «کینماتا ریوکان» (Kinmata Ryokan) تجربه کنید. این رستوران، محل فروش غذای سنتی ژاپنی‌ها یعنی کایسکی است (حتما قبل از مراجعه باید جای خود را رزرو کنید.) بعد از خوردن غذاهای خوشمزه نوبت به بازدید از منطقه فوق‌العاده زیبای «گوین» (Gion District) می‌رسد. این ناحیه می‌تواند چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر کیوتو را در اختیار شما قرار دهد.

ادینبورگ، اسکاتلند

اسکاتلند زیبا



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 این شهر یعنی «ادینبورگ» در کشور «اسکاتلند» (Edinburgh, Scotland) به عنوان آتن شمال اروپا شناخته شده است و معماری باورنکردنی «گوتیک» (Gothic architecture معماری گوتیک یک سبک معماری است که در اواخر دوران قرون وسطی رونق گرفت) بیشتر ساختمان‌­های این شهر را در برمی‌­گیرد. نمای شهری ادینبورگ، کاخ‌های زیبا و مغازه‌های رنگارنگی را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید در هتل «روتلند» (Rutland Hotel) که مکانی عالی برای مشاهده «ادینبورگ» قدیم و جدید است، اقامت داشته باشید. همچنین شما می‌توانید بازدید خود از این شهر را از قلعه ادینبورگ آغاز کنید و آن را در محل قرارگیری قلعه «هولیرود هوس» (Holyroodhouse) که هر دو مکان تاریخی اقامت خانواده سلطنتی انگلستان است، به پایان برسانید. برای اینکه دید و نمای بسیار عالی به شهر داشته باشید، می‌توانید به قله «آرتور سی» (Arthur’s Sea) صعود کنید. وقتی در نزدیکی این قلعه هستید، سری به رستوران «اسکران اند اسکالیه» (Scran and Scallie( بزنید و از منوی غذای فوق‌العاده خوشمزه و لذیذ آن نهایت لذت را ببرید. غذاهای این رستوران معمولاً از مواد اولیه کاملاً تازه تهیه می‌شود و همین موضوع باعث شده است که این غذاها طعمی متفاوت داشته باشند. آب‌وهوای اسکاتلند می‌تواند کمی پرباد باشد بنابراین اگر به همراه خود لباس مناسب این آب‌وهوا را ندارید، می‌توانید سری به فروشگاه «دیکز» (Dick’s) بزنید و از لباس‌های زیبا و ارزان آن خرید کنید.

اوکلند، نیوزیلند

دورافتاده زیبای نیوزلندی



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


 «اوکلند» بزرگ‌ترین شهر کشور «نیوزیلند» (Auckland, New Zealand) تمایل به نادیده گرفته شدن دارد. در نظر بسیاری از افراد، مسافرت کردن برای رسیدن به این منطقه دوردست یک نوع سفر ماجراجویانه در جنوب اقیانوس آرام تلقی می‌شود، به همین خاطر، متاسفانه بیشتر افراد از سفر به آن چشم‌پوشی می‌کنند. اوکلند موقعیت شهری بسیار عالی برای تعطیلات در کشور نیوزیلند را برای شما فراهم می‌کند. این شهر بیشتر به خاطر فرهنگ قهوه خود مشهور شده است. شما می‌توانید روز خود را با یک قهوه عالی در «کافه میلر» (Miller’s Coffee) آغاز کنید. بعد از آن می‌توانید سری به «موزه یادبود جنگ اوکلند» (Auckland War Memorial Museum) بزنید و از عمق تاریخ این شهر آگاه شوید. زمان نهار نیز می‌توانید از بشقاب‌های کوچک به همراه غذاهای دریایی تازه در رستوران «ایتری» (Eatery) لذت ببرید. برای اینکه سفر هیجان‌انگیزی داشته باشید باید به شما گفت کهداوکلند موقعیت‌ها و مکان‌های متعددی  را برای «بانجی جامپینگ» (Bungee Jumping)در اختیار شما قرار می‌­دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین شیرجه در آب اقیانوس و لذت بردن از مناظر زیبای طبیعی را هرگز فراموش نکنید.

لیسبون، پرتغال

بازگشت به قلب تاریخ اروپا



جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016 1


یکی از پایتخت‌های اروپایی که از بحران اقتصادی در اروپا بیشترین تأثیر را گرفته، شهر «لیسبون» در کشور «پرتغال» (Lisbon, Portugal) است که به تازگی بعد از یک دوره ریاضت اقتصادی به جریان عادی و زندگی روزمره خود برگشته است. این شهر دارای مزایای طبیعی همچون آب‌ و هوای مناسب، تپه‌های چشم‌نواز و موقعیت ساحلی زیبا است. بازسازی میدان تاریخی «روسیو» (Rossio) به استقرار مجدد رانندگی در سراسر شهر کمک کرده است. کلاه خود را بردارید و به خیابان «مرکادو د ریبریا» (Mercado de Ribeira) بروید و در آن قدم بزنید. شما می‌توانید در این شهر رستوران‌های درجه یک بسیار زیادی را پیدا کنید. اگر احساس تشنگی کردید، می‌توانید سری به پارکینگ غیرقابل توصیف این شهر بزنید و مستقیماً به پشت‌بام آن بروید چون در آنجا یک کافه کوچک پیدا خواهد کرد که نمای بسیار زیبایی از شهر دارد و نوشیدنی‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از اندکی استراحت در این پارکینگ، می‌توانید مسیر خود را ادامه دهید و یک سر به «کاسا موسئا داکتر آناستاسیو گونکلاوس» (Casa Musea Dr. Anastacio Gonclaves یک خانه قدیمی زیبا که الان به موزه تبدیل شده است) بزنید. کنسرت‌های موسیقی و نمایش‌های خیابانی بسیاری در این موزه و خیابان‌های اطراف آن برگزار می‌شود.
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جاذبه ارگ اربیل
  دو جاذبه گردشگری ایران
  ۱۲ هتل برتر تهران
  ۱۵ جاذبه گردشگری دانمارک
  در خواست نویسندگی در بخش گردشگری و توریسم و زیرشاخه ها
  معرفی 600 روستای نمونه گردشگری مازندران در سال 96
  ۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند
  مجتمع تفریحی گردشگری فرح آباد ساری
  بهترین مکان های گردشگری جهان در تابستان 96
  زیباترین مناطق گردشگری را بشناسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان