امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حتی آب هم می‌تواند مسموم‌کننده باشد

#1
حتی آب هم می‌تواند مسموم‌کننده باشد

آب مهم‌ترین ترکیب بدن انسان است که کمبود آن خطراتی برای عملکرد قلب و مغز دارد و همچنین مصرف بیش از حد آن می‌تواند مسمومیت ایجاد کند.
حتی آب هم می‌تواند مسموم‌کننده باشد 1دکتر فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: 60 تا 70 درصد بدن افراد بالغ را آب تشکیل می‌دهد این میزان در نوزادان حدود 80 درصد است بنابراین آب مهم‌ترین ترکیب بدنی انسان به شمار می‌رود پس تعادل آن حائز اهمیت است. چون کم‌آب شدن بدن خطرات جدی برای عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله قلب و عروق و مغز را به همراه دارد.

وی ادامه داد: مصرف بیش از حد آب می‌تواند به فرد آسیب برساند، هر فرد حدود 8 الی 12 لیوان آب در شبانه‌روز باید استفاده کند و افرادی که در محیط‌های گرم کار می‌کنند این میزان آب در آنها افزایش پیدا می‌کند و حتی ممکن است به 2 تا 3 برابر هم افزایش یابد.

فرح‌بخش بیان کرد: بسیاری از افراد آب کافی استفاده نمی‌کنند و در فصول سرد آب را فراموش می‌کنند و یا خیلی کم آب مصرف می‌کنند و این باعث کمبودهایی مانند خشکی پوست، کمبود حجم خون و اختلال در مایعات میان بافتی می‌شود.

وی در مورد مضرات مصرف آب تأکید کرد: آسیبی که در این زمینه می‌تواند بروز پیدا کند اضافه بار مایعات در بدن است، این افراد می‌توانند دچار مسمومیت با آب شوند یعنی اختلاف الکترولیتی در بدن افراد به وجود می‌آید که در واقع تعادل بین میزان آب و املاح بدن (سدیم، پتاسیم، منیزیوم، کلر و ...) به هم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان کسانی که دچار مسمومیت با آب شده‌اند آنها را بستری و تحت درمان پزشکی قرار می‌دهیم البته منظور از مصرف، میزان خیلی زیاد مانند آبی حدود 10 لیتر است.

وی در پایان نوشیدن آب کافی را برای افراد ضروری دانست و به افرادی که رژیم لاغری دارند توصیه کرد: قبل از غذای اصلی یک تا دو لیوان آب استفاده کنید تا حجم معده‌تان اشغال شود و میل به خوردن کاهش یابد چون آب برای کاهش وزن بسیار مفید است.

پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، ßяɪcε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند دانستنی دیوانه کننده
  علت سوزش ادرار چیست و درمان آن چه می باشد؟
  آفتاب تابستان می‌تواند بخشی از ویروس کرونا را نابود کند
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!
  شاید گرانش محصولی از مکانیک کوانتومی باشد!
  هفت کشف مبهوت کننده علم فیزیک
  ژن‌های نئاندرتالی‌تان می‌تواند بر شکل مغزتان تاثیر بگذارد!
  آیا شرایط جوی می تواند بر بدن تاثیر بگذارد؟
  حواستان به روابط دوستانه نوجوانان باشد
  خیره شدن به تلفن همراه در تخت خواب می‌تواند باعث نابینایی موقت شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان