امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا 1



نینجاها بایستی ۱۸ مهارت مختلف را کسب کنند که در طومارهای توگاکوره ریو

« نخستین مدرسه نینجوتسو»فهرست شدهاست؛

-1  سئی شین تکی کیویو – SeiShin Teki Kyoyo – فرهنگ یا پالایش روحی  教養

-2 تای جوتسو – Tai Jutsu – مبارزه بدون سلاح  体術 

3- نینجاتو – Ninjato – مبارزه با شمشیر忍者剣 

-4 بوجوتسو - Bo Jutsu – مبارزه با چوب  棒術 

5- شورایکن جوتسو – Shouriken Jutsu – هنر استفاده از ستاره نینجا手裏剣 

6- سو جوتسو – So Jutsu – مبارزه با نیزه槍術 

  -7 ناگی ناتا جوتسو – Nagi Nata Jutsu – مبارزه با تبرزین  長刀術  یا 薙刀術 

-8 کوساری کاما جوتسو – KusariGama Jutsu – داس و زنجیر  鎖鎌 

9- کایاکو جوتسو – Kayaku Jutsu – هنر آتش و انفجار火薬術 

10- هن سو جوتسو – Henso Jutsu – هنر تغییر چهره و جعل هویت   変装術

-11 شینوبی ایری – Shinubi Iri – ورود مخفیانه به اماکن

-12 با جوتسو – Ba Jutsu – هنر سوارکاری

13- سوئی رن جوتسو – Sui Ren jutsu – تمرینات در آب水練 

14- بوری یاکو – Boryaku – تاکتیک و استراتژی謀略 

-15 چوهو – Choho – جاسوسی و کسب اطلاع  諜報 

16- این تون جوتسو – Inton Jutsu – هنر فرار و مخفی شدن

-17 تن منTen mon – شناخت وضعیت آب و هوا天門 

-18 چی مون – chi mon – جغرافیا و جهت شناسی   地門




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا 1





در اینجا قرار نیست در مورد محاسبات حرکت خود، کاری انجام دهیم. ما فقط می خواهیم در مورد چگونه روبرو شدن با حریف صحبت کنیم .

ابتدا با یک سوال شروع می کنیم، شما چقدر می توانید تهدیدات حریف را شناسایی کرده و تا چه حد توانایی دادن پاسخ سریع را دارید ؟

بیشتر افراد آمادگی مبارزات خیابانی خود را بر اساس قابلیت های " تکنیک سخت " خود ارزیابی می کنند و وقت کمتری برای توسعه ی مهارت های  نرم  خود صرف می کنند این در حالی است که این مهارت ها برای حملات فوری بسیار لازم و مفیدند .

یکی از مهم ترین تکنیک های نرم، آگاهی لحظه به لحظه از موقعیت خود است. این یعنی یک هوشیاری کامل و جمعی از تهدیدات، محیط، حرکات و ناهنجاریهای اطراف است. به این ناهنجاریها شاخص های قبل از حادثه هم می گویند که شاخص های حمله ی قریب والوقوع را شامل می شود. داشتن مهارت به سرعت تعیین کردن تهدیدات مخفی، مهارتی فوق العاده گرانبها در درگیری های خیابانی است.

خیلی خوبه؟ اینجا هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. اما چند ثانیه قبل از حمله هم همین طور؟

خوب حالا ببینیم بعد از اینکه شما از محیط خود آگاهی پیدا کردید، قرار است چه تدبیری برای خود بکنید؟ وقتی که خود را وسط معرکه می بینید و دیگر نمی توانید از برخورد فیزیکی جلوگیری کنید بهترین کار برای انجام چیست ؟

خوب بهتر است بهترین عملکرد ها را شماره بندی کنیم.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا 1




1- جلوگیری از رخوت





روبروی حریف خود گوزن نباشید، یک زیست شناس می گوید : گوزن ها در دعواهایشان نمی دانند چه کار می کنند برای همین کاری نمی کنند .

خوب اگر شما هم تابحال در مقابل کسی دچار این حالت شده اید هیچ کلمه ای به اندازه ی" بهت زده " آن حالت شما را توصیف نمی کند.

برای اجتناب از این حالت باید به این فکر کنید که شما هر لحظه می توانید مورد حمله قرار بگیرید. در مرحله ی دوم یک بازخورد مناسب و موفق را در برابر حمله ی فرد برای خود مجسم کنید. وسواس به ذهن خود راه ندهید، به ذهن خود اعمال کنید که می توانید در بدترین شرایط از خود دفاع کنید .

اگر نمی توانید از این تکنیک بهره ببرید و این جسارت را از خود نشان دهید بهتر است بروید و نمک بلیسید.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا 1





2- تا حدودی از مهارت های بالقوه ی حریف سر در بیاورید





از وضعیت جسمی حریف و مسلح بودن یا نبودن وی سعی کنید تا حدودی سر در بیاورید. چگونه؟ آیا چیزی درون دستانش است؟ احساس می کنید جای از بدنش متورم شده؟ چیزی درون جیب هایش است؟ چیزی از پیراهنش بیرون نزده؟ این چیز های عادی ممکن است برای شما مسئله ای بزرگ تر شود.

آگاهی از حریف یا مشکوک شدن به وی برای داشتن اسلحه ای که ممکن است در دعوا از آن استفاده کند می تواند برای شما بسیار حیاتی باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا 1






3- موقعیت، موقعیت، موقعیت





در چه موقعیتی قرار دارید؟ در حین دعوا فورا کاری کنید که در موقعیتی تاکتیکی و ممتاز قرار بگیرید و همواره راهی برای فرار داشته باشید. می توانید در همان جا یک اسلحه ی دم دست برای خود پیدا کنید و یا چیزی را سد راه او قرار دهید.

وقتی که به شدت تهدید می شوید و احساس خطر می کنید دیگر به اطلاعاتی نیاز ندارید که منتظر آن باشید ولی الزاما قرار نیست که شما حمله کنید .







4- درنده خو شوید





یک ذهنیت نابودگر برای خود بسازید. اگر این حالت را حتی برای چند ثانیه برای خود مجسم کنید حملات شما موثر تر خواهد بود. امید را از دست ندهید و مطمئن باشید که این تکنیک موثر است.






دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
18 مهارت نینجـــــــــــــا+دانستنی هایی درباره نینجا 1



نینجا بانوان


http://www.mediafire.com/?lfkc7f88al52jjm


سال ۱۴۴۷ ژاپن یک قوم متحد نبود جمعیت ژاپن به گروه های مختلف تقسیم می شد که مالکان زمینها ، فرماندهان شکست خورده از جنگهای داخلی وثروتمندان سود جویی که تشنه قدرت بودند رهبری این گروه را بر عهده داشتند. در چنین جنگ و ستیز مداوم بود که هنر « کوبودوجوتسو » به جوانان آموخته می شد.


هنر کوبودوجوتسو در آن زمان در جنگلها وفضاهای آزاد به علاقه مندان آموزش داده داده می شد و استادان این هنر آن را در سینه محفوظ داشته وبه نسلهای بعدی انتقال می دادند.







سلاح ها وابزار رزمی این روش،اسامی وشکلهای مختلف خاص خود را دارند ولی در دو چیز با هم مشترک هستند

* دفاع « اوکه » *حمله « تسوکی »

در بکارگیری سلاح های رزمی،تکنیکهای بیشماری وجود دارد که هنر جو با گذشت زمان «سوگی» و تمرین و ممارست می تواند به کمالی از این هنر برسد که از تمامی سلاح ها استفاده مطلوب را ببرد.در قرن حاضر سلاح های سنتی شکل تازه ای پیدا کرده اند ودر بین افکار عمومی کار با سلاح به معنی نمایش مهارت هاست.ولی در نبنجوتسو جدا از نمایش تکنیک ها منحصر به فرد واجرای فنون زیبا هدف دیگری دنبال می شود و آن اعتقاد به این مطلب است که سلاح و ابزار عضوی از بدن است و وباید روحی در آن بیدار شود تا هنر به کمال برسد.

حفظ و آرامش ،برخورداری از وقار،داشتن تعادل و خلق حرکتهای انفجاری به انسان عظمت و به تکنیک که نمایش می دهد شکوهی خاص می بخشد در فنون سلاح در نینجوتسو از روش «نرمی و سفتی» استفاده می شود.

تعادل موهبتی بزرگ واساس قانونمندی حاکم بر رزم انفرادی است چرا که مقصود همه سبکها هنر های رزمی اصیل وارستگی وتعالی روح است نتیجتا هوشیاری از هدف های خیلی مهمی در تمرینات کوبودوجوتسو نینجا به شمار می آید.

در این قسمت به تفکیک وتسریع این سلاح ها می پردازیم وبه زیر مجموعه انها اشاره می کنیم ولی در مورد تاریخچه ویا نوع کاربرد های سلاح ها داده نمی شود چون توضیح در مورد این سلاح ها هرکدام یک کتاب مجزا لازم دارد.

چوب:

۱-ماربو (چوب گرد) ۲-کالبو(چوب چهار گوش) ۳-هاگالو (چوب هشت گوش)

۴-تاکابو(چوب بامبو) ۵-روکالو(چوب شش گوش) ۶-بو کای(پارو بلند ومحکم)

تکنیکهای چوب با فاصله های مختلف در برابر حریف قابل اجراست. در زمان اجرای فنون چوب مهمترین ضربات برشی،پرتابی و پیچاندنی باید به مانند دستها و پاهای ما وارد عمل شود اگر غیر این باشد رسالت فن ازبین می رود.

نانچیکو:

۱-نانچیکو (دو فک) ۲-سان چیکو (سه فک بلند) ۳-یوچیکو (۵ فک کوتاه)

۴-بوچیکو (چوب بلند ویک فک کوتاه)



نانچیکو سلاحی کوچک ولی بسیار موثر در رزم انفرادی با قدرت تخریب با ور نکردنی و بسیار انعطاف پذیر در طول تمرین هنر جویان نینجوتسو است این سلاح در گوشه ای از بدن جاساز می شود تا هنر جویان به این سلاح نزدیکتر باشند و آن را عضوی از بدن خویش احساس کنند.

کوری ساری:

۱-تونفا ۲-ساری کاما ۳-کاما ۴-نونته ساری

این سلاح ها انحصاری برای هنر جویان نینجا ساخته شده است تا بتوانند در شرایت مختلف از آنها استفاده کننده برای مثال این سلاح ها برای ضربه زدن، کندن زمین بالا رفتن،قطع کردن و اوکه «دفاع کردن» کاربرد فراوانی دارد.البته هر نوع سلاح خود شامل زیر مجموعه ای از سلاحها است که اکثرا به صورت سلیقه ای و دست ساز تولید می شود.

شوریکن:

۱-شاکن شوریکن(تیغه های فراوان)

۲-تانته بو شوریکن(چاقو باریک برای پرتاب)

شوریکن یکی از کوچک ومخرب در میان سلاح ها به شمار می رود که به راحتی قابل حمل است و از فاصله زیاد می توان آن را به طرف حریف پرتاب کرد.

در قدیم تیغه های این سلاح را به زهرهای مهلک آغشته می کردند تا از طریق زخمی کردن بدن حریف او را از بین ببرد.

«شوریکن،سلاح اختصاصی نینجا ها و متخصص نینجوتسو است»


نينجاي امروزي تفاوت فكري و ايدئولوژي بسياري با نينجاي 400سال پيش دارد، چرا كه درآن زمان قانون كامل وجامع وجود نداشت وهر كسي بايد حق خود را توسط زور ويا اجبار مي گرفت براي بدست آوردن روزي خود وخانواده يك نينجا بايد بار ها وبارها خود رابه خطر مي انداخت و هر لحظه درانتظار انتقام بود.







نينجاي امروزي همراه با پيشرفت علوم وفنون جنگي تغيير يافته است ديگر لازم نيست ساعتها براي مقداركمي سم به كوهها و دشت ها برود وخود را به خطربيندازد، ديگر لازم نيست براي ازبين بردن چيزي ويارسيدن به مقصودي از نقشه هاي شيطاني استفاده كند. ويا براي تهيه يك ابزار جنگي روزها وماهها وقت خود را صرف كند .



نينجاي امروزي تركيبي ازهنر وسنت است . نينجاي امروز احتياج به آرامش وصلح دارداوهنر نين جوتسو را فرا مي گيرد كه از آن لذت ببردودرمواقع لزوم ازشرافت وحيثيت خود وخانواده خويش دفاع كند . نينجاي امروزي باتفكر عميق تر، به مسائل روزمي انديشد. نينجاي امروزي از ورزش كردن لذت مي بردو جسم وروح خود راتقويت ميكند تا درزندگي ماشيني امروزه سالم بماند. نينجا امروزي بي تفاوت تر ازديروز فكر ميكند...







بايداعتراف كرد كه اگرتكنيكهاي نينجاي امروزي هدايت و كنترل نشودبسيارخطرناكترازنينجاي قديم است .

البته قابل ذكراست امروزه تنها به جنبه هاي ورزشي و اهداف عرفاني اين هنر باستاني تكيه ميشود. به عبارتي نمي شود دركلاسهاي عمومي ودرمقابل افراد عادي تكنيكهاي ويژه نينجارا نشان داد. چراكه ساليان درازيست كه اين علوم سري بصورت انحصاري باقي مانده است. تا بدست سوءاستفاده چيان نيفتدكه جامعه انساني را به خطربيندارد.



علوم وفنون جنگيندن نينجاي امروزي سريعتر و پيشرفت ترشده است



آگاهي ودانش، از شناخت بدن باعث افزايش اعتمادبنفس و بي نقص اجرا كردن عمليات شماست



اما جدا از مقاله نینجای امروزی باید به یک موضوع اشاره کرد ، که امروزه نینجا یا همان آدمهای علاقمند به نینجا بودند بیشتر تکنیکها و فنهای آن را خواهان هستند تا مکتب وفاداری وجوانمردی آن را امروز در بوجین کان دوجوها سعی مشود تا هنرجویان درس عشق ووفادرای را با تمامی وجودشان حس کنند ولی متاسفانه نه مربیان آن نقاب واقعی را درچشم دارند و نه هنرجویان هنرجویان با لیاقتی هستند.



البته یک موضوع دیگر نیز هست که بسیار مهم می باشد آن هم عشق خالصانه برخی از هنرجویان مرد و زن می باشد که بدون چشم داشتی از نین جوتسو برای بیشبرد این هنر در سراسر جهان تلاش میکنند

موزیک نینجا


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://s2.picofile.com/d/0880d3ca-9279-4ca5-b641-96a4452aef8b/iran_ninja_01.mp3



پاسخ
 سپاس شده توسط serpent ، esiesi ، omidkaqaz ، mr.destiny ، A lover
آگهی
#2
عنوان موضوعو درست کن 
18 مهارت نینجا

موزیکش باحاله خخخخخخ
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
#3
ممنون خیلی خوب بود Smile
ولی برای من موزکش باز نشد Sad
کُلِ زِندِگیموبِگیراَماجایی نَروُ Telegh_48
#امیرم Telegh_27

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020345-661_289cf.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020511-257_bf972.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020555-823_cc274.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020306-185_dd502.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020320-701_ac10e.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020336-845_dcf92.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020413-003.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020417-250.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020428-884.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/IMG-20180804-020439-921_8f895.jpg
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سلاح های کشنده نینجا / عکس
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  ابهام درباره وضعیت شجاعیان برای بازی با الشرطه
  تئوری عجیب درباره تصمیم جنجالی داور اسپانیایی
  ورکوترن: درباره بیرانوند حرف نزنید!
  مسی: بهتر بود درباره سوارز سکوت می‌کردم
  همه چیز درباره ی تکواندو
  صادقی: درباره شروع لیگ تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم
  حسینی: مسوولان درباره برگزاری لیگ تصمیم قاطع بگیرند
  هشدار باشگاه استقلال درباره از سرگیری لیگ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان