امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سلنیوم چیست؟

#1
سلنیوم چیست؟

سلنیوم در روزهایی که هوا آلوده است باعث کاهش اثرات آلاینده هوا می‌شود.
سلنیوم چیست؟ 1دکتر انوشه متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سلنیوم یک عنصر ملی معدنی است  که در بدن خواص بسیار زیادی دارد از عمده‌ترین خواص آن می‌توان به خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن اشاره کرد که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد که منجر به تولید سلول‌های سرطانی می‌شوند مقابله می‌کند.

وی گفت: سلنیوم همچنین با تاثیر مثبت بر روی عملکرد غده تیروئید باعث کنترل عملکرد تیروئید می‌شود سلنیوم می‌تواند در مناطقی که هوای آلوده‌ای دارد اثر فلزات سنگین را کاهش داده و به نوعی مقاومت بدن را در برابر این آلاینده‌ها افزایش دهد.

انوشه در خصوص خواص سلنیوم ادامه داد: وجود سلنیوم باعث کاهش دردهای مربوط به التهاب مفاصل می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: کمبود سلنیوم می‌تواند در افراد باعث بروز عوارض مختلفی از جمله سفید شدن ناخن‌ها، ایجاد ضعف‌های عضلانی، ضعف در سیستم ایمنی و ایجاد درد عضلانی شود.

انوشه افزود: سلنیوم را می‌توان در غذاهای دریایی، ماهی، جگر، تخم‌مرغ، گردو و بطور کلی سبزیجات یافت؛ مصرف بیش از اندازه سلنیوم نیز مانند هر ماده غذایی دیگر آسیب‌هایی به دنبال دارد.

وی  در پایان گفت: نیاز به سلنیوم در سنین مختلف متفاوت است به طور کلی زنان و مردان روزانه به 55 میلکروگرم سلنیوم نیاز دارند که این مقدار نیاز در زنان در دوران بارداری و شیردهی افزایش می‌یابد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان