امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تفاوت های بزرگ استیماچ و برانکو (یادداشت)

#1
بازی تیم های پرسپولیس و سپاهان، علاوه بر جذابیت نبرد سنتی این دو تیم، جذابیت دیگری هم دارد، رویارویی برانکو ایوانکوویچ و ایگور استیماچ.


تفاوت های بزرگ استیماچ و برانکو (یادداشت) 1







به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جام جهانی 98 فرانسه را می توان تنها جایی دانست که دو سردمدار شمال و جنوب کرواسی را کنار یکدیگر می توان دید، دو مربی که از نظر شخصیتی و رفتاری متفاوتی 180 درجه ای با یکدیگر دارند.دکتر خسرو خرم پزشک سابق تیم ملی که اطلاعات دقیقی از حوزه کرواسی دارد ، درباره این دو صحبتهای جالبی دارد ؛ مردانی از جنوب و شمال . 

برانکو؛ آرام و متین و پرچمدار شمال کرواسی
ایوانکوویچ به مانند تمام مربیان و بازیکنان شمال کرواسی آرام و متین است، او به مانند دیگر هم سلفان خویش مانند زلاتکو کرانچار از جمله مربیان صبور و کم حاشیه کروات دنیای فوتبال نام می گیرد.روال اخلاقی مربیانی که از شمال کرواسی می آیند سکوت و ایستادن در سایه است، آنها هیچوقت سعی نمی کنند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند، همان منشی که همیشه از برانکو به یاد داریم، به عقیده خیلی از کارشناسان فوتبالی برانکو از زمانی که به جمع پرسپولیسی ها آمده است توانسته کمی از خصوصیات خود را تغییر دهد، خیلی ها معتقدند از زمانی که برانکو به جمع پرسپولیسی ها شجاعت بیشتری به خرج دهد. 

دوره های مختلف مربیگری برانکو همیشه نشان داده که او از حواشی به دور بوده و ترجیح می دهد در سایه بایستد، همچون دورانی که روی نیمکت دیناموزاگرب می نشست.برانکو سال ها در تیم وارتکس و در پست هافبک به میدان رفت و در از سال 1991 در همین تیم مربیگری حرفه ای را آغاز کرد، او بعدها روی نیمکت تیم هایی مانند هانوفر و دینامو زاگرب هم نشست، همانند نیمکت تیم ملی کرواسی (به عنوان دستیار) و البته تیم ملی ایران.

استیماچ؛ جنگجویی از جنوب کرواسی
گفته می شود در جریان یکی از بازی های تیم ملی کرواسی، بلاژویچ خطاب به یکی از بازیکنانش گفته بود تو را از تیم اخراج می کنم اما جواب شنید که در حدی نیستی بخواهی من را از تیم اخراج کنی. بنابراین با شخصیتی  طرف هستیم که یاغی گری را در خون خود دارد!ایگور استیماچ از جنوب کرواسی، او از جایی می آید که استانکو و ایویچ آمدند، محل بازیکنان و مربیان پرشور و پرحرارت که بسیار جنگجوتر و البته پرحاشیه از شمالی هستند. 

استیماچ از آن دسته مربیانی است که همیشه جذبه کافی و حتی بیش از حد را داشته است و البته در تمام تیم هایی که حضور داشته است علاوه بر مربی، یک رئیس به تمام معنا نیز محسوب می شود. 

این مربی که دفاع وسط تیم ملی کرواسی محسوب می شد و به همراه برانکو و بلازوویچ به عنوان سومی جام جهانی نیز رسیده است از جمله فوتبالی های کرواسی محسوب می شود که در این کشور برای خود قلمرویی دارد، او که یک بار هم برای ریاست فدراسیون فوتبال کرواسی اقدام کرده بود با شکست، نتوانست به این عرصه راه پیدا کند. او در آن زمان اسیر جنگجویی بزرگ تر از خود به نام مامیچ(همه کاره باشگاه دیناموزاگرب) شد.

حضور استیماچ که در تفسیر فوتبال، مفسر درجه یکی محسوب می شود در تیم سپاهان اصفهان کمی عجیب به نظر می رسید و خیلی از فوتبالی ها در این باره می گویند او برای رسیدن به نیمکت تیم ملی کرواسی دورخیز دیگری کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته تا با حضور در سپاهان و کسب موفقیت در این تیم خود را روی نیمکت تیم ملی کرواسی بنشاند. 

استیماچ از سال 1985 دوران بازیگری خود را در تیم هایدوک اشپیلت آغاز کرد و پس از سال ها در سال 2002 دوران حرفه ای بازی خود را در همین تیم به پایان رساند. او اتفاقا مربیگری خود را نیز از همین تیم هایدوک آغاز کرد و پس از حضور در تیم ملی کرواسی در سال های 2012 و 2013، این روزها به جمع سپاهانی ها رسیده است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket کشتی کج ایرانی (IPW) | رویداد هرج و مرج بزرگ
  تصمیم بزرگ کریستیانو رونالدو لو رفت (عکس)
  جنجال بزرگ بر سر فروش نیوکاسل به عربستانی‌ها
  لورن بلان: پرسپولیس تیم بزرگ و قدرتمندی است
  صید بزرگ سپاهان؛ غفور راهی اصفهان شد
  گاف برانکو در تیم ملی عمان جنجالی شد
  بی انصافی بزرگ سرمربی چلسی در مورد مهدی طارمی!
  سرخیو راموس: این بزرگ ترین درد و غصه زندگی من است!
  ریسک بزرگ اسکوچیچ | برای دو بازی حساس ملی‌پوش سابق را دعوت کن!
Big Grin دروازه‌ای که 10 سانتی متر بزرگ‌تر بود! (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان