امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دکتر مصدق که بود؟

#1
                                       به نام خدا

دکتر مصدق که بود؟

خدمت تمامی دوستان عزیز و یاران شفیق عرض ادب و احترام و  سلام دارم.

دکتر محمد مصدق فرزند میرزا هدایت ا...  وزیر دفتر از خانواده ی آشتیانی 

و نجم السلطنه قاجار از بستگان نزدیک مظفرالدین شاه بود.((پدر و مادر))

وی اولین فعالیت آزادی خواهانه ی خود را در دوران مشروطیت و سلطنت محمد علی شاه انجام داد و چون محمد علی شاه بر آزادی خواهان چیره شد مصدق به اروپا تبعید شد و در آنجا با استفاده از فرصت به تکمیل تحصیلات خود پرداخت.

یکی از دلایلی که در سالهای اخیر بارها در ذم و نکوهش دکتر مصدق شنیده ایم نسبت فامیلی وی با شاهان قاجار می باشد. در حالی که همان طور که ذکر شد اولین فعالیت دکتر مصدق بر علیه همین سلسله بوده است. 

ضمنا اعمال اجداد را چه خیر و چه شر نمی توان به پای فرزندان نوشت .منباب مثال :من سید هستم آیا می توان گفت چون از نوادگان پیامبر می باشم تمامی اعمال من ثواب و صحیح است؟ قطعا چنین نیست به همین گونه اگر در اجداد انسان فرد شروری نیز بوده است شخص ضامن اعمال شر وی نمی باشد.

مصدق در دوره ی پنجم مجلس شورای ملی به نمایندگی از تهران انتخاب شد. و در جلسه ی تاریخی نوزدهم آبانماه ۱۳۰۴ که با تو طئه چینی و تمهیدات قبلی برای خلع سلطنت از قاجاریه و تفویض پادشاهی به رضا خان پهلوی تشکیل شده بود به شدت با انتخاب وی به سلطنت مخالفت ورزیده و گفتSad(نسبت به سلاطین قاجاریه من کاملا ما یو سم زیرا خدمتی به این مملکت نکرده اند که من بتوانم امروز از آنها دفاع کنم.قاجار بد ، کسی منکر نیست ولی چه کسی به جای آنها بیاید ؟ کاندید مسلم رضاخان است خیلی خوب ...ولی آیا می شود گفت که مملکتی مشروطه است و پادشاهش مشغول کار؟ این استبداد صرف است.در زنگبار هم چنین حکومتی نیست. من اگر سرم را ببرند، قطعه قطعه ام کنند ،ریز ریزم کنند به این شکل حکومت رای نخواهم داد .))

در پاسخ این مخالفت رضا خان دکتر مصدق را توقیف و به بیرجند تبعید نمود.ولی پس از حوادث شهریور ۱۳۲۰ دکتر مصدق نیز مانند سایر زندانیان سیاسی ازاد و دوباره فعالیت سیاسی خود را آغاز نمود .

اگر بخواهم کلیه ی فعالیتهای دکتر را بنویسم مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد...پس فقط اشاره ای به اوج خدمت این بزرگ مرد به این مملکت می نمایم و مطلب را خاتمه می دهم.

دکتر اگر هیچ خدمتی به این کشور نکرده بود و در تمام عمرش مشغول خیانت به مملکت بوده باشد فقط ملی شدن صنعت نفت کافی است تا این ملت تا ابد مدیون وی باشند.جای بسی تاسف است که ما به اندازه ی بیگانگان نیز برای مفاخر خود ارزش قائل نیستیم !!در دادگاه لاهه هنوز پس از شصت واندی سال صندلی دکتر مصدق را خالی نگه داشته و روی آن تابلویی نصب نموده اند که نوشته شده است:اینجا محلی است که دکتر محمد مصدق برای ملی کردن صنعت نفت در ایران در مقابل دولت بریتانیای کبیر ایستاد و حق ملت خود را از آنها گرفت.

در جایی که ما به سادگی به بزرگان تاریخ خود توهین می کنیم.

بزرگش نخوانند اهل خرد                    که نام بزرگان به زشتی برد

این مرد بزرگ در ۱۴ اسفند ماه ۱۳۴۵ به دلیل بیماری سرطان در سن ۸۴ سالگی در گذشت.مصدق وصیت کرده بود او را در کنار شهدای ۳۰ تیر در ابن بابویه دفن کنند.ولی با مخالفت شاه چنین نشدو او در یکی از اتاقهای خانه اش در احمد آباد به خاک سپرده شد.یادش گرامی باد

ضمنا پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را به تمامی دوستان عزیز و گرامی تبریک گفته و سالی پر از شادکامی و موفقیت را برای همگان از خداوند منان خواهانیم.شاد و پیروز و سربلند باشید.

تـو يـک #ملکه ایی? امـا يـک ملـكه??
هرهفـته پادشـاهشـو? عـوض نميكـنه?✌️?
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان