امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دیدنیهای ترکیه و استانبول

#1
آمار گردشگران خارجی در ترکیه  ، بطور قابل ملاحظه ای ، بین سال های 2002 و 2005  به 21.2 میلیون نفرافزایش یافته . در سال 2005 درآمد حاصل از گردشگری در ترکیه $ 17500000000 بوده که ترکیه را به یکی از 10 کشور صاحب درآمد دنیا از لحاظ گردشگری تبدیل کرده همچنین در سال 2011 ، ترکیه به عنوان رتبه 6  محبوب ترین مقصد توریستی در جهان و رتبه 4 در اروپا شناخته شده . قابل ذکره که ترکیه  در سال 2014 با 397 ساحل پرچم آبی ، بعنوان رتبه سوم جهان در این زمینه دست یافته . استانبول یکی از مهم ترین نقاط گردشگری ، نه تنها در ترکیه بلکه در جهان است . هزاران نفر در استانبول از هتل های استانبول و دیگر صنایع توریستی این شهر ، بهره می برند . بزرگترین شهر ترکیه ، استانبول ، دارای تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری مهمه که حاصل شرایط تاریخی استانبول  به عنوان پایتخت امپراتوری روم شرقی و عثمانی ست .
موزه کارتون و کاریکاتور استانبول


موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

تور استانبول از جمله تورهایی ست که اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشید ، در طی آن حتما با کمبود وقت مواجه خواهید شد .  دیدنی های استانبول از جمله جاذبه های گردشگری استانبول هستند که باید وقتی به بازدید از آنها اختصاص دهید . این مکانها از تنوع زیادی برخوردارند . دسترسی به جاهای دیدنی استانبول از طریق وسایل نقلیه متفاوت امکان پذیر است ، البته اگر در میدان تقسیم استانبول ساکن باشید دسترسی به اکثر این اماکن بسیار راحتتر خواهد بود .  مسجد سلطان احمد و کاخ توپ کاپی و همچنین میدان هیپودروم  و ایاصوفیه همه در یک جا می باشند که می توانید ازمیدان تقسیم سوار اتوبوس سلطان احمد شده و در آنجا پیاده شوید و تمام بناهای تاریخی را با هم دید. از دیگر مکان های دیدنی استانبول میتوان به کاخ دولما باغچه ، تنگه بسفر و برج گالاتا  ، کلیسای آب انبار ، موزه مدرن استانبول ، بازار بزرگ و بازار ادویه…اشاره کرد.
موزه کارخانه راحمي کوچ استانبول

موزه کارخانه راحمي کوچ استانبول

اگر مایلید به جزایرده گانه استانبول سر بزنید و از آرامش وصف ناشدنی اش لذت ببرید ،  ابتدا ازمیدان تقسیم به سمت مترو حرکت کنید ، مترو دو قسمت می شود ، در سمت چپ سوار مترو کاباتاش شده و در ایستگاه کاباتاش پیاده می شوید ازآنجا سوار کشتی شده به سمت جزیره بیوک ادا می روید لازم به ذکر است . آخرین جزیره باید پیاده شوید . قیمت کشتی برای هرنفر 3 لیر و مترو هر نفر  1.5لیرمی باشد.
جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول

بیشتر دیدنیهای استانبول رو آثار تاریخی تشکیل میدن . در سفر به استانبول به مسجد سلیمانیه که یادگار سلطنت عثمانی هاست سر بزنید . مقبره سلطان سلیمان اول ، پادشاه مشهور عثمانی و همسرش خرم سلطان در بناهای گنبدی شکل واقع درباغ پشتی مربوط به این مسجد از دیدنیهای مهم استانبول و مورد توجه توریستان است . در سال 2010 هزینه زیادی صرف بازسازی این مسجد و مقبره های داخل آن گردید .
مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه شهروندی ترکیه بر اساس برنامه سرمایه گذاری با سایر کشورها
  معرفی و آشنایی با رستوران زوما استانبول
  شماره تلفن‌‌های اضطراری استانبول
  اجاره هتل آپارتمان در استانبول
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
  10 جاذبه برتر گردشگری در استانبول
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول
  نکاتی که قبل از سفر به استانبول باید بدانیم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان