امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوزیستان

#1
دوزیستان زندگی شان را در آب آغاز می کنند ، اما بعد تغییر می کنند و می توانند در خشکی به سر برند . این جانوران معمولا برای جفت گیری به آب باز می گردند . چرخه ی زندگی دوزیستان شامل سه مرحله ی تخم ، لارو و جانور بالغ است . به تغییرات مرحله ی لاروی تا بلوغ ، دگردیسی گفته می شود . دوزیستان خون سردند و اسکلت درونی دارند . جانوران این گروه شش هایی کوچک دارند و می توانند از راه پوست صاف خود ، که باید آن را مرطوب نگه دارند ، تنفس کنند .

دوزیستان 1

مارمولک آتش

نوار های روشن مارمولک آتش به جانوران دیگر هشدار می دهد که این جانور طمع بدی دارد . این جانور نیز مانند اغلب مارمولک ها ، دوران بلوغ خود را در خشکی می گذراند . اما سمندر آبی بر عکس همیشه برای تولید مثل به آب برمی گردد . سمندر های آبی و مارمولک ها گوشت خوار هستند ، بدنی باریک ، دم بلند ، و چهار اندام حرکتی یک اندازه دارند .



قورباغه ی مرطوب

بدن قورباغه همیشه مرطوب است . چون غدد روی پوست او مو***** ترشح می کنند . قورباغه میتواند از راه پوست خود به طور مستقیم اکسیژن را جذب و وارد جریان خون کند . قورباغه ها تنها دوزیستانی هستند که می توانند بجهند . بعضی از آن ها پاهای پرده ای دارند و شناگران خوبی هستند . قورباغه ها بیشتر اوقات در خشکی زندگی می کنند و کرم ها و حشرات را با زبان چسبنده و طویل خود می گیرند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان