امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دآنستنـی هـآی کـودکـان

#15
دآنستنـی هـآی کـودکـان


شاید این اواخر با  والدینتان دعوا کرده باشید.درمورد لباس‌ پوشیدنتان، تکالیف مدرسه، دوستان یا دیر آمدن‌ها. اما وقتی پدر و مادرتان با هم دعوا می‌کنند چه می‌شود؟
 شاید برای یک دقیقه از این نظر اعصابتان راحت شود که این بار این شما نیستید که با آنها دعوا می‌کنید اما بیشتر بچه‌ها وقتی پدر و مادرشان دعوا می‌کنند واقعاً نگران می‌شوند.
 کاملاً عادی است که پدر و مادرها سر مسائلی با هم مخالفت کنند و هر از گاهی با هم دعوایشان شود. ممکن است سر چیزهای خیلی مهم مثل کار، مسائل مالی یا تصمیمات مهم خانوادگی با هم هم‌عقیده نباشند. حتی ممکن است سر چیزهایی که اصلاً به نظر مهم نمی‌آید با هم مخالفت کنند، مثل اینکه برای شام چه بخورید یا اینکه فلانی سر چه ساعتی خانه می‌آید.

گاهی ‌وقت‌ها پدر و مادرها خیلی منطقی با هم مخالفت می‌کنند و به هم اجازه می دهند که حرف بزنند و خوب به حرف‌های هم گوش می‌دهند اما خیلی وقت‌ها هم وقتی سر موضوعی با هم توافق ندارند کار به دعوا و مشاجره می‌کشد.


وقتی پدر و مادرها دعوا می‌کنند چه معنی می‌دهد؟
وقتی پدر و مادرتان دعوا می‌کنند، افکار بسیاری به ذهنتان می‌آید: چرا سر هم داد می‌کشند؟ معنی آن این است که دیگر همدیگر را دوست ندارند؟ آیا می‌خواهند طلاق بگیرند؟
وقتی دعوا کردن پدر و مادرتان را می‌شنوید ناخودآگاه نتایج عجولانه‌ای از آن می‌گیرید. اما بیشتر وقت‌ها این دعواها فقط راهی برای بیرون کردن آن ناراحتی درونی است چون ممکن است روز خوبی را پشت سر نگذاشته باشند، زیاد حالشان خوب نباشد، یا استرس زیادی داشته باشند،درست مثل وقتی که شما با آنها دعوا می‌کنید.
درست مثل شما، پدر و مادرتان هم وقتی از دست هم ناراحت می‌شوند سر هم داد می‌زنند، گریه می‌کنند یا حرف‌هایی را به زبان می‌آورند که واقعاً از ته دلشان نیست. بیشتر آدم‌ها هر ازگاهی از کوره در‌می‌روند. پس اگر والدینتان دارند دعوا می‌کنند،زیاد فکر بدی درموردشان نکنید.


اشکالی ندارد اگر والدینتان هرازگاهی دعوا کنند
طبیعی است که آدم‌ها نظرات، احساسات یا نگرش‌های متفاوتی داشته باشند. حرف زدن درمورد این تفاوت‌ها اولین قدم برای رسیدن به راه‌حل‌هایی است که دو طرف را راضی کند. خیلی مهم است که افراد یک خانواده بتوانند احساسات و فکرهایشان را با هم درمیان بگذارند، حتی اگر نظر یا فکرشان مخالف دیگری باشد.
گاهی ‌اوقات اینقدر این اختلاف‌ نظرها به نظر والدین شدید می‌آید که موجب بحث و مشاجره می‌شود. اکثر مواقع، این مشاجرات خیلی زود رفع می‌شود، والدین از هم معذرت‌خواهی می‌کنند و آشتی می‌کنند و خانواده به حالت عادی خود برمی‌گردد.


وقتی دعوای پدرومادر شدید می‌شود
گاهی‌ وقت‌ها والدین دعوا می‌کنند، کلی سر هم داد و بیداد می‌کنند و به هم بد و بیراه می‌گویند. با اینکه بعضی از والدین ممکن است اینطور باشند اما درست نیست که با اعضای خانواده با بی‌احترامی رفتار شود، از زبان بد و توهین‌آمیز استفاده شود یا سر هم داد کشیده شود.
بعضی‌وقت‌ها دعوای پدر و مادرها خیلی شدید می‌شود و پرت کردن چیزها یا حتی زدوخورد هم به آن اضافه می‌شود. حتی اگر والدینتان از نظر فیزیکی آسیب نبینند، اگر یک طرف بخواهد با ترساندن یا تهدید طرف دیگر را کنترل کند به هیچ وجه درست نیست. نمونه‌های آن شامل موارد زیر است:
- تهدید برای آسیب زدن به خود
- تهدید به خودکشی
- تهدید به ترک همسر
- تهدید به خبر کردن پلیس
 - آسیب رساندن به اموال دیگری

این چیزها به هیچ‌وجه طبیعی نیستند. وقتی دعواها به خشونت فیزیکی یا تهدید کشیده می‌شود، باید دو طرف یاد بگیرند که چطور عصبانیت خود را کنترل کنند.


شما چه؟
برای بیشتر افراد خیلی سخت است که ببینند پدرومادرشان با هم دعوا می‌کنند. ناراحت و عصبانی دیدن آنها برای همه بچه‌ها سخت است. مگر قرار نیست که پدرومادر آرام‌ترین و بالغ‌ترین افراد خانواده باشند؟ اینکه چقدر این مسئله شما را ناراحت کند به تعداد و تکرار این دعواها، شدت آنها و اینکه والدینتان جلوی چشم بقیه دعوا کنند یا نه بستگی دارد.
طی یک مشاجره ممکن است بیشتر نگران یکی از والدینتان باشید. طبیعی است که نگران شوید یکی از والدینتان به‌خاطر حرفهایی که آن دیگری به او می‌گوید ناراحت شود. یا شاید نگران شوید که یکی از والدینتان اینقدر عصبانی شود که کنترل خود را از دست بدهد. آیا باید نگران شوید که ممکن است به یکی آسیب برسد؟ با اینهمه استرس فکری و احساسی ممکن است معده‌ درد بگیرید و دوست داشته باشید به اتاقتان رفته و فقط گریه کنید.
اگر پدرومادرتان سر شما دعوا می‌کنند ممکن است مسئله را ناراحت‌کننده‌تر کند. خیلی‌ها در چنین موقعیتی به اشتباه فکر می‌کنند که این دعوا تقصیر آنهاست. اما یادتان باشد دعواهای والدینتان هیچ‌وقت تقصیر شما نبوده و نیست.
اگر دعواهای پدرومادرتان واقعاً اذیتتان می‌کند ممکن است خوابیدن یا مدرسه رفتن را برایتان سخت کند. در چنین حالتی، سعی کنید با یکی از والدینتان یا هر دو آنها در مورد رفتارشان حرف بزنید. شاید تا به آنها نگویید متوجه نباشند که چقدر دعواهای آنها روی شما تاثیر منفی می‌گذارد.
اگر دعواهای پدر و مادرتان خیلی شدید است، بهتر است مسئله را با یک نفر درمیان بگذارید. حرف زدن با یکی از اقوام، معلم‌ها، مشاور مدرسه یا یکی از بزرگترها که به او اعتماد دارید درمورد دعواهای پدر و مادرتان می‌تواند بسیار مفید واقع شود. بعضی ‌وقت‌ها پدر و مادرهایی که زیاد دعوا می‌کنند ممکن است کنترل خود را از دست بدهند که به هم یا بقیه اعضای خانواده آسیب برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، اگر کس دیگری از ماجرا خبر داشته باشد به کمک می‌آید و دربرابر این مشاجرات شدید از شما محافظت می‌کند.
اعضای یک خانواده باید یاد بگیرند بدون داد کشیدن و فریاد زدن با هم درمورد احساسات و اختلافاتشان حرف بزنند و به حرف‌های همدیگر هم گوش کنند. برای حل مشکلات مربوط به دعواهای شدید والدین می‌توانند پیش یک روانشناس یا مشاور بروند. بااینکه ممکن است کمی زمان ببرد و نیاز به تلاش و تمرین داشته باشد، اما همیشه همه خانواده‌ها این فرصت را دارند که یاد بگیرند با هم به‌خوبی کنار بیایند.


خانواده‌ های سالم و خوشبخت
اگر در خانواده شما هم هرازگاهی دعوا می‌شود، خیلی نگران نشوید: هیچ خانواده‌ای کامل نیست. حتی در شادترین و خوشبخت‌ترین خانواده‌ها هم گاهی‌اوقات مشکلاتی پیش می‌آید که موجب بروز دعوا و مشاجره می‌شود. معمولاً اعضای خانواده درمورد مشکلاتشان با هم حرف می‌زنند و سعی می‌کنند اختلافات را برطرف کنند. بااینکار زندگی دوباره وارد جریان عادی خود می‌شود.
عضو یک خانواده بودن یعنی سعی کنید زندگی را برای همدیگر بهتر و زیباتر کنید. مشکلات و مشاجرات پیش می‌آید و هیچ جای نگرانی نیست. اما با عشق، درک و کمی تلاش خانواده‌ها می‌توانند هر مشکلی را حل کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: دآنستنـی هـآی کـودکـان - _Lσѕт_ - 26-07-2017، 13:53


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان