امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

كاری كه رضاه شاه به زور نتونست ولی فیس بوك به راحتی تونست

#1
بعضی از نگاه ها ، ویروس گناه منتشر می کنند و بعضی از چهره ها ، حشره ی مزاحمت دور خود جمع می کنند. قیافه های بزک کرده ای که نگاه های حرام را به سوی خود جلب می کند، مرداب حشره خیز است و موهای افشان و در معرض تماشا ، شعله های آتش دوزخ است.



كاری كه رضاه شاه به زور نتونست ولی فیس بوك به راحتی تونست 1

 

ایران دوران ساسانیان: هنگامی که سه تن از دختران کسری ، پادشاه ساسانی ، را با ثروت فراوانی از اموال ، برای عمر آوردند ، شاهزادگان ایرانی را در برابر عمر در حالی که با پوشش و نقاب ، خود را پوشانده بودند ، ایستادند ، خلیفه دستور داد ، با آوازی بلنر بر آنان فریاد کشند که : پوشش از چهره برگیرید تا مسلمانان آنها را ببینند و خریداران پول بیشتری به پای آنها بریزند دوشیزگان ایرانی از برهنه کردن صورت خود داری کردند و مشت بر سینه نماینده عمر زدند و آنان را از خود دور ساختند. خلیفه خشمناک شد. و خواست با تازیانه آنان را بیازارد ، در حالی که شاهزادگان ایرانی می گریستند. حضرت علی (علیه السلام) به عمر فرمودند : در رفتارت مدارا کن ؛ از پیغمبر خدا (صلی ا… علیهه و آله ) شنیدم که می فرمود : « بزرگ و شریف هر قومی را که خوار و فقیر شده ، گرامی بدارید . » عمر پس از شنیدن فرمایش حضرت علی (ع) آتش خشمش فرو نشست سپس حضرت اضافه کرد : «با دختران ملوک نباید معامله دختران بازاری (کنیزان) کرد .» یعنی اینکه ….. در زمان شیخ بهایی به خاطر اینکه محرم و نامحرم با هم روبرو نشوند ، درب منزل ها طوری درست شده بود که دو کلون (لنگر) داشت . یکی مخصوص خانم ها یکی مخصوص آقایان ، اگر زن می آمد پشت در مشخص بود. مرد هم که می آمد مشخص بود و اهل خانه از صدای در متوجه می شدند و درب منزل را باز می کردند.

 

 

 كاری كه رضاه شاه به زور نتونست ولی فیس بوك به راحتی تونست 1

 

اما حالا چگونه است؟؟؟؟!!! 72 سال از آن روزهای سیاه می گذرد . همان روزهای ترس و اختناق که با نام آزادی ، چادرها را از سرها می کشیدند و دیگر کمتر بانویی در خیابان ها دیده می شد؛ چرا که ترس از برهنگی و اقدام شرم آور پهلویان امنیتی برای آنان باقی نگذاشته بود. اما چنین فشارهایی نتوانست اصالت و نجابت بانوی مسلمان ایرانی را زبر سوال ببرد اکنون در گذشت زمان ، خیابان ها رنگ و بوی دیگری گرفته اند و صدای پای رضا خان به نوعی دیگر به گوش می رسد……… آبان ماه 1386 روسری اش را عقب تر می کشد . حالا فرق سرش را که به مدد ژل و روغن از وسط باز شده به خوبی میتوان دید چادر نازک و گلدارش نیز هر از گاهی از سرش می افتد و همین توجه دیگران را به سویش جلب می کند . دیگر از دیدن چنین تصاویری در سطح شهر متعجب نمی شوی ، اما با خود می اندیشی چرا در سال های اخیر شاهد تردد افراد بد حجاب و بعضا بی حجاب در سطح شهر هستی ؟؟؟!!!

 

 كاری كه رضاه شاه به زور نتونست ولی فیس بوك به راحتی تونست 1

 

حالا دیگر روسری به شال های نیمه ای تبدیل شده که گاهی اوقات نپوشیدن آنها بهتر از پوشیدنشان است چادر گلدار نازک که ارزانی این دوستان عزیز در شهر روسها را که میبینم انگار خیلی بهتر از دختران ایرانی خودمان لباس پوشیده اند چهره ی بدون زیور آنان معصومیت زیبایشان را به تصویر می کشد. چند وقتی است که دیگر در چهره ی کمتر کسی این معصومیت را میبینم بیشتر دختران این دوره خودشان را به مدد لوازم مبتذل آرایشی بسته اند که از سوی دشمنان قسم خورده مان فرستاده می شود لوازمی که حتی به گفته خودشان نیز از آنها استفاده نمی کنند ……… تنها حرف من به شما دختران ایرانی این است بانوی عزیز ایرانی تو را چه شده که حالا بدون رضا خان و اجبار؛ خودت را اینگونه به نمایش گذاشته ای؟؟؟!!! تورا چه شده که اینگونه معصومیتت را به بهای مدتی کوتاه جلوه گری و تعداد افرادی اندک برای نگاه های حوس آمیزشان فروخته ای ؟؟؟!!! تورا چه شده ؟؟؟!!!

 

 

 كاری كه رضاه شاه به زور نتونست ولی فیس بوك به راحتی تونست 1

 

 

و اما در کشورهای غربی روز به روز شاهد گسترش حجاب هستیم حتما نامشان را زیاد شنیده و فهمیده اید مروه شربینی که به علت داشتن حجاب مورد توهین و تهدید یک جوان نژاد پرست در شهر سدن آلمان قرار گرفته بود. بعد از شکایت و حضور در دادگاه مورد حمله وحشیانه ی متهم قرار گرفت و در برابر چشم قاضی ، کارمندان ، همسر و فرزند خردسال خود به طرز فجیعی با 18 ضربه چاقو ، در حالی که باردار بود به قتل رسید و به شهیده حجاب معروف شد و… ماشا الیکینا نام مشهوری در روسیه و مناطق روسی زبان است. او حدود دوسال پیش به عنوان یک هنر پیشه جذاب و یک مدل زیبا مطرح بود و شهرت و محبوبیتش با اوج گرفتن ( گروه رقص و موسیقی فابریک) در روسیه با بالاترین حد رسید . ماشا الیکینا ستاره سابق سینما رقص و موسیقی اینک حجاب اسلامی در بردارد و به تدریس در مدارس مشغول است و اکنون احساس خوشبختی می کند. حال بانوی ایرانی تو را چه شده…؟؟؟؟ و چه خوب گفت معبر سایبری فندرسک شاید این پاسخ خوبی برای سوال من باشد کشف حجاب کاری که رضاشاه نتوانست بکند اما مردان بی غیرت ما توانستند….. با تو میگویم مروه نجیب ! تا این زمان نمی دانستم شهادتی باشد که فقط خاص ماست ، مال ما … دخترانه دخترانه . نمیدانستم همین چادر و روسری که هر روز در مواجهه با غیر سر میکنم ، شهادت ساز است ؛ مثل ایمان ، مثل عقیده ، مثل طرز تفکر . از امروز به چادرم به گونه ای دیگر نگاه خواهم کرد. چادرم را مثل ایمان و عقیده ام حفظ خواهم کرد. تلاشم را خواهم کرد … تو دعا کن برای ما ! مروه قهرمان ! حالا می فهمم معنی آن جمله را که پیر دوست داشتنی و فرزانه مان میگفت : قر آن کریم انسان ساز است و زن نیز

 




[url=http://saten.ir/13049/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%AA%D9%88%D9%86%D8%B3/][/url]
پاسخ
 سپاس شده توسط علی کاراته باز ، M.AMIN13 ، -samira- ، mohsenniceboy ، mr.destiny ، یاشگین جون ، *Ramesh*
آگهی
#2
دلت خوشه...کسی دیگه با این حرفا با حــــــجـــابــــ نمیشه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
كاری كه رضاه شاه به زور نتونست ولی فیس بوك به راحتی تونست 1

پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
#3
مطلبتو ویرایش کن!
ـــــــــــــــــ

بارهاوبارها از طریق جامعه شناسی این مسئله رو بررسی کردمـ(=

بهتـره دیگہ چیزے نگمـ(:
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط oprah vinfrey
#4
بهرحال مربوط به دوران هم يشع
پاسخ
#5
مردم خود شعور تصمیم گیری ر ودارن
پاسخ
#6
حقیقت":/
رنگ خاموشـے در طرح لب است
بانگـے از دور مرا می خواند
لیک پاهایم در قیر شب است
رخنه اے نیست در این تاریکـے
در و دیوار به هم پیوسته
سایه اے لغزد اگر روی زمین
نقش وهمـــے است ز بندے رسته
نفس آدم ها
سر بسر افسرده است
سہـراب سپهـرے
پاسخ
آگهی
#7
فقط به شدت متاسفم..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان