امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی هنرمند تاجکستان خانم شبنم ثریا

#1
خواننده ي محبوب موسيقي در تاجیکستان است مادر او به نام ثریا و خواهر وی «فرزانه خورشید» نیز از خوانندگان شناخته ‌شده در تاجیکستان هستند.

شبنم ثریا در افغانستان نیز دارای محبوبیت است، بیشتر به این خاطر که به بازخوانی برخی از آهنگ‌های معروف افغانی از جمله، یار سبزینه، تا ترا دیدم، از کدامی سفر(اميرجان صبوري) و شیشته باشم (فرهاد دريا) پرداخته است.در رسانه هاي افغانستان هر روزبيش از ده ها بار آهنگ هايش به نشر مي رسدشبنم همچنین با همکاری خوانندهٔ تاجیک افغان، جاوید شریف، آهنگی دونفره به نام «ای خدا» را ساخت. شبنم با خوانندگان مختلف تاجیک از جمله سهراب سفرزاده پروينه شكرالله و جانيبك نیز آوازهای دونفره اجرا کرده‌است. او همچنین در کنسرت ۲۰۰۶ ليلافروهر در تاجیکستان آواز خواند.در سال ۲۰۰۷، ‌شبنم ثریا، به عنوان سفيرحسن نيت از سوی سازمان ملل برگزیده شد تا به آگاهی در مورد بیماري ايدز در تاجیکستان کمک نماید.
برای دیگر کاربردها، ثریا (ابهام‌زدایی) را ببینید.
شبنم ثریا
Шабнами Сурайё
روی جلد یک دی‌وی‌دی از شبنم ثریا
روی جلد یک دی‌وی‌دی از شبنم ثریا
اطلاعات هنرمند
زادروز ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ ‏(۳۱ سال)
کولاب ، Flag of Tajikistan.svg تاجیکستان
اهل کشور تاجیکی
کار(ها) خواننده
مدت کار ۲۰۰۴-تاکنون
وب‌گاه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.shabnamsuraya.com

شبنم ثریا (به فارسی تاجیکی: Шабнами Сурайё)‏ که Сураё یا Surayo نیز نوشته می‌شود، یکی از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ و رقص در کشور تاجیکستان است که یکی از آوازهای وی در سال ۲۰۰۶، بهترین آواز تاجیکستان شناخته‌شد.[۱]

شبنم ثریا در افغانستان نیز دارای محبوبیت است، بیشتر به این خاطر که به بازخوانی برخی از آهنگ‌های معروف افغانی از جمله، یار سبزینه، تا ترا دیدم، از کدامین سفر (امیر جان صبوری) و شیشته باشم (فرهاد دریا) پرداخته‌است.

شبنم همچنین با همکاری خوانندهٔ تاجیک افغان، جاوید شریف، آهنگی دونفره به نام «ای خدا» را ساخت. شبنم با خوانندگان مختلف تاجیک از جمله، بهرام، سهراب صفرزاد، پروینه شکرالله‌اوا و جانی‌بک نیز آوازهای دونفره اجرا کرده‌است.

او همچنین در کنسرت ۲۰۰۶ لیلا فروهر در تاجیکستان آواز خواند.

در سال ۲۰۰۷، شبنم ثریا، به عنوان سفیر حسن نیت از سوی سازمان ملل برگزیده شد تا به آگاهی در مورد بیماری ایدز در تاجیکستان کمک نماید.
زندگی شخصی

مادر او به نام ثریا و خواهر وی فرزانه خورشید نیز از خوانندگان شناخته‌شده در تاجیکستان هستند.

همسر وی خالد ظاهر می‌باشد و آنها یک فرزند به نام شریفه دارند. او خیلی خوشگل است. می گویند سیاوش قمیشی به خواستگاری او رفته، ولی شبنم به او جواب رد داده است.(دلیل بیماری استاد قمیشی در فروردین 92)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان